Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Tror faktiskt att jag nu kan känna små buffar från bebbin:) Det känns när jag sitter och byxernasitter lite på magen, så kommer det små buffar pricis ovan blygbenet, jag tror det är bebben iallafal känner igen det där buffandet, vet att det där buffandet kommer om några månader göra aå hela magen gungar:D Är i dag i v13+3:)

• MuM2girls
    Jennypenny83 skrev 2011-03-07 08:28:30 följande:
    Jag funderade på att låta bli att ta reda på könet denna gången, har en kollega som inte vet och hon ska ha i slutet av april. Tycker det är så mysigt. Men jag tror inte vi kommer kunna hålla oss ändå, dessutom är jag lite för praktisk. Om det blir en tjej ska jag till Sverige för att hämta kläderna, hinna tvätta upp dem etc. Det gör man inte med en nyfödd...

När, var, hur kommer förlossningsprogrammet ni pratar om? Jag älskar att kolla på sånt, längtar tillbaka till sonen förlossning och hoppas nästa blir lika fin/ bra. Men det kräver några näsdukar, för jag gråter som ett litet barn varje gång hihi... Det har jag gjort sen jag fick sonen :)
    I kvälll börjar en unge i minuten, ett program från förlossningen i Västerås sjukhus:) Kl 21 tror jag på tv4:)
    De har riggat upp förlossningen som de gör i Big Brother typ:D
  • MuM2girls

Jag kommer bara köra lustgas, gjorde det med dottern oxå. Blev igångsatt med nummer ett, de tog hål på hinnorna men då hände inget, men när de satte in värkstimulerandet droppet så rasa helvetet samman, men jag klara mig på lustgasen, fattar inte hur men om jag klara då ska jag klara denna gång med. Jag öppna mig från 3 cm-10cm på 2,5timme men det kändes som 30 minuter, man var ju i en annan värld pga lustgasen, hihi. JAg tyckte inte att när bebben kom ut gjorde något direkt ont, tyckte värkarna innan var dubbelt så hemska. Någon mer som har varit med om att det varit så? alla som jag hört säger ju att när ungen kommer ut så bränner det som f*n, men det kände inte jag direkt, hehe.

• MuM2girls

Har mitt rul den 15 april, är då i v20. Tycker det är rätt roligt att det är lite senare, man ser ju så mycket mera då:D

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-03-08 18:16:35 följande:
    Tack för svar om påsken...kan ju vara bra att veta Attans, där gick vi isär med UL:en
    Hihi, ahh, men men, kanske prickar vi förlossningen på samma datum, hehe!!
  • MuM2girls

Gick in i v15 idag efter Kub ul, 3 dar längre enligt äl. De sista dagarna har min kropp förändrats totalt. Från att inte äta något pga illamåendet, nu helt plötsligt så är jag hungrig hela tiden, då menar jag hela tiden. LÄste ju att barnet växer ju mest i dessa veckor, från ca 8-9 cm i början på v15 till 16 cm i slutet av v16 så kanske inte undra på att kroppen behöver näring. Det stramar och hugger runt livmodern, ja man kan säga att jag växer så det knakar:D

• MuM2girls

Fy i morse höll jag på att svimma 4 gånger på jobbet, hade ätit en banan vid 05.30 sedan brukar jag äta frukost på jobbet vi 09, men vid 08.00 så blev jag helt svimfärdig kroppen bara skrek på mat. Så det blev en tidig frukost, men sedan efter falukorvsmackan och tet så mådde jag prima hela dagen:D

Angånede namn: Mina namn får ingen låna eller ta, fattat!!!! hihi.
    Pojke: Conner eller Tino (lutar nog åt conner)
    Flicka: Ellie eller Cindi men vi har inte rikigt bearbeteat tjej namnen ännu, så det kommer säkert fler förslag framöver:D

Ska ju Passa med min dotter Nicoles namn med:D vilket jag tycker dessa gör!!
    Vill gärna ha lite internationella namn:D

• MuM2girls

Jag är oxå en liten tjokis, har hela mitt vuxna liv varit överviktig!!  Fast det roliga är att när jag är gravid så går jag ner i vikt istället, med dottern vägde jag 82 kg vid inskrivningen och 88 kg när jag skulle föda, 1 vecka efter förlossningen vägde jag 82 kg igen. Men innan jag blev gravid vägde jag 84 kg, så minus 2 kg på den graviditeten!!
    Denna gång vägde jag 87 kg innan jag blev gravid (för mycket onyttigt 2010) vid inskrivningen vägde jag 84 och nu väger jag ca 82 så vi få se vad det hamnar på denna gång!!
    Men efter denna unge är ute ska jag ner till 70 har jag tänk mig iallafall!!
    Jag slapp iallfall glukosbelastning pga av vikten låg pricis under linjen, men min kära far har fått ålder diabetes för ca 1 år så jag fick görat en då, suck....

• MuM2girls

Hmm, sitter och är orolig att jag inte kommer jobba så länge jag tänkt mig (till mitten av juli) HAr redan nu ont när jag går i mina fogar mellan bena båda två, det hade jag aldrig under förra graviditetn så nu börjar jag fundera en massa!! Är ju nu ledig några dar till, bara fasar när jag ska till jobbet,  jobbet just innebär stallstädning inför nästa besättnings höns som kommer om en månad, måste klänga mig upp på redorna och hoppa ner (ca 1m), sedan mycket att gå, vad kommer då hända med mina onda fogar, fy man vill inte enns tänka påt!! Bara hoppas på att det försvinner tills dess, anars har jag säkert sjukskrivning fram över:(

• MuM2girls

Hehe vilka tester det finns, jag tror på magkänslan:D Allt känns i dag som en flicka pga jag har pricis kännt mig som när jag väntade dottern, exakt kopia typ!!!

Svar på tråden BF september 2011