Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-01-10 21:13:18 följande:
    Nej, mina är liga "kul" som vanligt. citerar en tjej från POF "jag kallar mina bröst för chips, för de är lövtunna och refflade"
    Hahaha!
  • MuM2girls
    LitenMy skrev 2011-01-11 16:19:55 följande:
    Jag fattar noll? Gjort två vul nu! 5/1 var den 7 mm hcg var 1211 idag 11/1 var den 9 mm och hcg 4282. Hon trodde jag hade en graviditet som inte är som den ska och kommer få missfall. Enligt hcg trodde hon jag var ca 5+4 och då borde väll storleken stämma? Ska på nytt vul om 6 dagar och har den inte växt massa då tycker hon jag ska skrapa mig! Å fy vad jag mår skit!
    Gud så sorligt. MEn hoppas de har fel!!! Nästa gång kanske det finns ett tickande hjärta:)
  • MuM2girls
    Hannabus skrev 2011-01-12 11:07:50 följande:
    haha då har vi redan slagit det rekordet med måtta, kanske karln får nöja sig nu :O för jag börjar bli "olustig".. kan ju bero på att jag slocknar som en stock varje gång jag kommer i närheten av sängen...
    Haha:D
  • MuM2girls

Här äter jag flr lite redan:(
    Ätit två kyckligrullar i dag bara:( de såg så goda ut men de smaka skit, blä!! Det känns som jag kommer få samma illamående som med dottern, illamående i 7 veckor -7 kg på vågen! Illamåendet gick över runt v13 för mig sist värst var mellan v 8-11:(

• MuM2girls
    MuM2girls skrev 2011-01-14 18:53:01 följande:
    I v10+7 ska jag har första besöket hos en Mvc, det är långt kvar......
    10+5 mena jag hehe:D
  • MuM2girls

I dag gick man in i v8:) 7+0 idag!! 5 veckor kvar till 12+0 dit vill jag att tiden ska snabba sig till!!
    Är helt slut nu har jobbat hela helgen och det var riktigt jobbigt, har ett väldigt fysiskt jobb som Krav stall skötare till Värphönor. Och det blir många tunga lyft, mycket soppning m.m Vet garanterat att jag måste söka havandeskapspenning framöver.
    Mitt illamående håller isig inte så allvaligt, har mest bara fått avsmak på mat:( Töttheten sitter i, och brösten känns ömma och sticker då och då!!

Vi kommer inte ta reda på könet på denna lilla fröt, om vi ser själva det är en annan sak men vi kommer inte fråga!!!

• MuM2girls
    NornaB skrev 2011-01-16 17:12:55 följande:
    Jag jobbar också inom lantbruk fast med kor & grisar Vet hur trött man är efter en dag på jobbet! Blir havadeskapspenning för mig med. Tror jag tar ut semester innan så kan jag va hemma från böjran av juni! Sommarlov med de stora barnen! Kan ju inte bli bättre!
    okie!! ja man är helt slut!!
    Ja tänkte faktiskt försöka jobba till två månader innan sedan få havande, om iag orkar så vill jag jobba till 1 månad innan! men det är så svårt att veta nu hur man kommer känna sig.
  • MuM2girls
    NornaB skrev 2011-01-16 17:27:53 följande:
    Ja,  jag har jobbat till ca 2 månader innan förlossning de andra gångerna men då har det bara vatt med grisar och det har funkat bra. Jag har haft foglossning men den blev nästan sämre när jag satt still för mycket. Nu jobbar jag en del med kor också och inte bara grisar. Kossorna mjölkar vi både i mjölkgrop och uppbundna och dom uppbundna kommer det nog att bli problem med då man måste sitta på huk mellan 2 kor... Men jag får se hur det går Jag kommer nog bara att va 100% föräldraledig i 6 månader sen börja jobba deltid. Älskar mitt jobb  
    OKie, ja det är ju inte lätt innan att veta hur enns graviditet ska bli, om jag känner som jag gjorde med min dotter skulle jag kunna jobba tills veckan innan BF, men denna kanske inte bli lika bra. JA va kul att du älskar ditt jobb:) det är ju kul att jobba med lantbruk:) Jag började jobba halvtid när min dotter var 6 månader och hoppas kunna göra det med nästa barn med:)
Svar på tråden BF september 2011