Alcastar skrev 2011-08-11 11:35:33 följande:
Tjena Tjejer!
Har inte skrivit på evigheter men läser ofta!
Jag skrev mer i början och väntar tvillingar 16 sep.
NU är det tungt och riktigt tufft. Tvillingarna mår bara fint, på senaste TUL för 1½ vecka sedan vägde hon 1800 och han 2200 och båda låg med huvudet neråt. Allt ser bra ut med dem som tur är.
Men jag mår inte så bra. Sf måttet är nu på 42, jag har gått upp 21 kg och allt på magen för övrigt är jag smal som en sticka. Förrutom att jag börjat samla på mig vatten senaste veckorna i fötter och ben framförallt. Har ont i händer och mage och rygg.
Sömnen är ett skämt, sover i 20 minuters intervaller MAX en timme i sträck. Kring fyra tiden på morgonen vaknar jag och är vaken ett par timmar. Så psyket tar mycket stryk av sömnbristen som varit ett par veckor...
V. 36 på lördag... Fler än jag som börjar inse att det vi har i magen snart skall ut också? NU börjar jag bli nervös!!!
Förstår att det börjar bli tungt för dig :-/ två bebisar i magen..!! räcker gott o väl med en i magen för att det ska börja bli tungt nu. Vätska har jag också börjat samla på mig.
Jag gick in i vecka 36 igår och har precis som dig börjat förstå att den ska ut också.. och att det verkligen inte finns någon återvändo ;)
Bebisen är som den är.. bara hoppas att den är frisk när den kommer ut.. Ska köra igenom Anna Wahlgrens "innan du föder" nån mer gång innan förlossningen.. första barnet för mig o man är ju så klart väldigt pirrig inför förlossning o det som komma skall.