• 83Lovika

BF september 2011

Klänningen var fin Mysigt med bröllop!!

• 83Lovika

Grattis till vigseln! ) Vad kul.

Jag hade en patient som blev dålig på mitt arbetspass här i veckan och då blir jag ju lite stressad inombords, då blev det en vädlig fart på bebisen i magen. Nu har den dock hållt sig till sitt lugna jag i några dagar ;) Sparkar lite då o då men mest på kvällen precis när jag gått o lagt mig.

Har 5 arbetspass kvar att jobba sen väntar en lång ledighet.

.

• 83Lovika

Grattis till vigseln Melinda.

Och beklagar sorgen Kantarellkisse, hoppas du får svar på frågan varför.

• 83Lovika

Besök hos BM igår igen

SF mått var nu 27cm

Hjärtljud 140/min

Vikt: + 8kg sedan inskrivning.

Imorgon går vi in i vecka 28.. Tiden rusar fram.

Har nu 3 pass kvar att jobba sedan väntar semester o sen GP =)) Känns skönt.

• 83Lovika

Är det någon som vet hur det har gått för IdaElin som fick sitt barn för några veckor sedan??

• 83Lovika

Jag har också känt av en ilning eller två, säkert bebis som kommer åt nån nerv nu när det börjar bli trängre, för huvudet har inte lagt sig till rätta än neråt iallafall eftersom bebisen igår låg o sparkade på kissblåsan...

Jag har min första semesterdag nu. Semester i 4v sedan GP tills i september. Ser framemot 3 lediga månader =)) Så otroligt skönt.

• 83Lovika

+8kg sedan inskrivning i vecka 10 för mig. Tycker det är för mkt eftersom bebisen ändå verkar ta det den behöver om man så bara går upp 0kg.. Men jag äter ordentligt med bra mat, hoppar aldrig över någon måltid men jag rör mig på tok för lite. Skulle behöva promenera mycket mycket mera.. Tilläggas ska väl att jag hade gått upp 2-3 kg innan inskrivningen också men man pendlar ju alltid lite i vikt så det är svårt att säga exakt. Sen äter jag ofta någon smörgås till kvällsfika = totalt onödigt.. och nu i semestertider kommer man ju unna sig lite extra gott tex glass o grillat..

Man slipper ju iallafall alla "öl kalorier" detta året.. nåt positivt

Jag är inte så himla liten sen innan heller men vägde in mig på normalviktigt BMI (på den övre delen) iallafall (tyvärr inga muskler på mig

Men jag tänker inte ändra nåt med maten så länge inte barnmorskan påpekar vikten. Jag siktar in mig på att promenera mig smal i höst ;)

• 83Lovika

Önskar jag hade närmare till Ullared.. härlgt att du hittat massa fynd! =D

Vi bor i Gävle så det känns som en aning för långt dit..

• 83Lovika

Hoppas att ni alla hade en trevlig midsommar.

Överdriven törst kan vara ett tecken på diabetes så det är värt o kolla upp det.

Märker också att jag är mer törstig, är torr i munnen varje ggn jag vaknar på natten, men jag tror det beror på att jag sover med munnen öppen mera, typ snarkar kanske? :) sover så himla skönt varje natt och drömmer massvis.

Svar på tråden BF september 2011