Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

Två Barns Mamma skrev 2011-05-29 10:04:33 följande:

I morgon åker jag utomlands, och jag har aldrig varit längre än hum Norje/Danmark..

Skönt att komma iväg, men mindre skönt att sedan återvända utan min man.. :( då återstår det bara HUR länge ha blir borta MV tror 3-6 Mån.. och Leila ska komma om hum ca 3½ mån..

Hoppas du får en fin resa och att din man kan komma hem efter redan 3 månader. Måste vara jobbigt att leva med den ovissheten... Var han inte svensk medborgare eller hur var det? Hoppas du har nära och kära som kan pyssla om dig och kanske följa med på förlossningen, om det vill sig så illa att han inte hinner tillbaka.
  • Jennypenny83
    Frka11 skrev 2011-05-29 16:30:27 följande:
    usch va ja blir nojig...tycker bebis ha sparkat mycket mindre den senaste veckan jämfört med hur mycke den sparkat tidigare, å inte lika påtagligt heller:( hatar å va orolig....den sparkar ju dock de ska ja ju va glad för men som sagt inte lika mycke....fler som upplever de så?

Mitt pyre har heller aldrig varit jätteaktiv, det var inte sonen heller när jag väntade honom. D var jag inne och lyssnade på hjärtljud med jämna mellanrum + ett besök på fölossningen i v. 36 för jag tyckte knappt jag kände honom. Nu kan jag ju jämnföra med det så är inte lika orolig, men visst har jag också mina dagar med nojjor. Sparkar känner jag väldigt få av, däremot har jag börjar känna av den där "rullande" känslan när den bara flyttar sig lite. Jag har aldrig fått en superkick upp i revbenen/ lungorna eller upplevt det jobbiga vid sparkar varken då eller nu. Men bebis stortrivs ändå :)

Hoppas det lugnar dig lite att veta att du inte är ensam, annars är mitt råd att be BM om en koll. Då slappnar man av så mycket mer!

• Jennypenny83
    systertillknorr skrev 2011-05-29 21:29:59 följande:
    Hej tjejer! hoppas ni haft en härlig helg!
    25+0 idag och jag är inlagd för misstänkt vattenavgång. Åkte in för att bli lugnad... Blev kvar istället, vissa saker visar på vatten (nåt test och karaktären) men han har bra med vatten kvar iaf. Vet inte, säger dom så för att lugna mig bara? Förstår inte varför amni-sure testet skulle ge utslag annars.. Jag känner mig iaf lite lugnare när jag läser om folk som det går bra för. Starka små bebisar som klarar sig fint med all hjälp som går att få idag. En tjej här har varit här flera veckor efter att vattnet gått!
    Oj då... Men det är ju ändå positivt att de välger att kolla dig ordentligt och observera så nära oavsett vad som visas sedan. Vad skönt ändå att du är så pass långt gången. Dessutom prdoceras ju nytt vatten hela tiden, så det beror ju på hur mycket som försvinner ut vs. det som bildas. Hoppas det bästa för dig och att du slipper ligga på sjukhuset allt för länge. Måste vara en jobbig väntan på att få ett resultat och säkert svar. Kram
  • Jennypenny83

Jag tog reda på kön liksom vid förra graviditeten. För min sambo var det en självklarhet, men jag lekte ändå ett tag med tanken om att vänta. Mycket eftersom en jobbekompis inte tog reda på det och jag var ju så himla nyfiken, det var jätteskoj.

Kom ändå fram till att jag helst ville veta, det hjälper mig att knyta an på något vis, det blir en person inte en sak. Tycker det är urmysigt att kunna gå och omtala magen som lillebror. Skulle det varit en tös hade jag skullat ha hem mycket kläder och saker från Sverige (köra 40mil), det gör man ju inte heller med en nyfödd.

• Jennypenny83
    hanna elise skrev 2011-06-01 15:21:56 följande:
    Varit hos BM idag. Är i v 25 (24+5)

HB 120 (129 för 4 veckor sedan)
    blodtryck 110/60
    blodsocker 7,2 (en och en halv timme efter lunch och chokladbollSolig )
    hjärtslag 146
    SF-mått 24
    vikt + 4,5 kg sen innan grav.

Men det kuligaste var att på väg in så sitter det en tant vid entren och väntar på taxi. Hon frågar om det är dags nu(hon tror alltså att jag är på väg till förlossningen), men jag svarar att det är drygt 3 månader kvar.
    Hon surrar på lite om att hon födde sin första son här för 50 år sedan. sen ber hon mej komma närmare och böja mej ner (hon sitter på sin rollator). Sen lyfter hon bort mitt hår och tittar länge och väl bakom mitt öra. Efter det så konstaterar hon tvärsäkert att jag väntar en flicka.
    Hon påstår att hon aldrig har haft fel :)

Så det blir spännande att se i sept om hon kan spå kön genom att titta bakom öronen på folk.

Lite lustigt ändå att någon man aldrig träffat är så "på", men jag tyckte iofs bara att det var roligtSkrattande

Vilken söt tant!! Ska bli spännande att se om hennes spådom håller sen då ju ;)

Jag var på 2-veckors kontrol igår, passerade även då det "magiska" 100-dagars strecket.

SF-mått låg på 23 cm, vikten på 66 kg (dvs. + 11kg), BT: 100/61, järn för lågt. Det hade jag nästan räknat med för jag är förbaskat trött hela dagarna, så nu har jag börjat knapra järntabletter från och med idag. Var lite stressad under besöket eftersom jag var där i min arbetstid, och jag hade glömt att informera att om den tiden, så det var inte planerat efter det. Satt i väntrummet i ungerfär en halvtimme allt i allt, jag hatar sådant.

• Jennypenny83

Åhh det börjar dra mot slutet på jobbet för många av oss, ska bli sååå skönt med en hel sommar ledighet istället för bara två eller tre veckor :)

Jag har 5 ½ vecka kvar på jobbet, sen lite semester, sen mammaledig! Tjoohoo!

• Jennypenny83
    lillagreizn skrev 2011-06-01 22:15:42 följande:
    Jag har inte ens en tänkt tanken på att jag vill vara ledig i sommar, utan jag vill jobba så mycket som jag orkar ända tills bebisen kommer allt för att få dagarna att gå Glad
    Mitt tidsfördriv blir att mysa på med sonen på 1½ år mest möjligt på tu man hand, innan han ska behöva dela uppmärksamheten. Denna graviditeten, motsatt den andra, känner jag ingen stress med alls. Ganska skönt faktiskt :)
  • Jennypenny83

Låter som många har haft en härlig helg! Det hade vi också, hälsade ju på min syster och övrig familj + vänner i Sverige.

Men jag måste erkänna att jag lider i värmen, speciellt nu när det är så himla kvavt. Mina fötter svullnade upp några storlekar idag, när jag var på jobbet.

Ont efter sex har jag haft ibland, magen blir väldigt öm/ irriterad. Mitt underliv svider ganska mycket några timmar efteråt också, men det är nog slemhinnorna som är känsliga.

Ang. kläder så kommer vi återanvända mycket av sonens, det är sorterat efter storlekar i olika påsar, så det blir lätt att ordna. Men några nya plagg ska jag nog ut och köpa, men har inte så bråttom med det. Tror jag börjar leta/ handla det som behövs på semestern i juli.

• Jennypenny83

VARMT!!!! Kan ni inte dela med er av lite åska, vi har blivit snuvade på den nu i två dagar. Väderleken sa annars att vi kunde förvänta riktigt oväder, men här är fortfarande lika varmt och kvavt.

Satt ute några timmar i eftermiddags/ ikväll till en personalträff med picknick vid en skog, myggen älskade verkligen min gravidmage... Blodcirkulationen är det tydligen inget fel på ;) Mitt SF-mått var 23 i v. 26 (25+3), ungefär samma som vid förra graviditeten.

IdaElin: Hoppas ni mår bra och att lillan växer och blir starkare dag för dag.

• Jennypenny83

Miniapa: Åhhhh vad söt bebis du bär på!! Underbara bilder :)

Melinda: Fin vagn ni har hittat, önskar jag också hade kunnat köpa en så nätt och liten smidig vagn...

Alltså jag börjar bli riktigt nervös inför sommaren nu... Redan nu, 3 månader innan BF, har mina fötter börjat svullna ordentligt under dagen. Tänk om jag ska gå runt med elefantfötter sista tiden, huhuhu. :P Det var dagens gnäll, annars är allt lugnt här.

Svar på tråden BF september 2011