hanna elise skrev 2011-06-01 15:21:56 följande:
Varit hos BM idag. Är i v 25 (24+5)
HB 120 (129 för 4 veckor sedan)
blodtryck 110/60
blodsocker 7,2 (en och en halv timme efter lunch och chokladboll

)
hjärtslag 146
SF-mått 24
vikt + 4,5 kg sen innan grav.
Men det kuligaste var att på väg in så sitter det en tant vid entren och väntar på taxi. Hon frågar om det är dags nu(hon tror alltså att jag är på väg till förlossningen), men jag svarar att det är drygt 3 månader kvar.
Hon surrar på lite om att hon födde sin första son här för 50 år sedan. sen ber hon mej komma närmare och böja mej ner (hon sitter på sin rollator). Sen lyfter hon bort mitt hår och tittar länge och väl bakom mitt öra. Efter det så konstaterar hon tvärsäkert att jag väntar en flicka.
Hon påstår att hon aldrig har haft fel :)
Så det blir spännande att se i sept om hon kan spå kön genom att titta bakom öronen på folk.
Lite lustigt ändå att någon man aldrig träffat är så "på", men jag tyckte iofs bara att det var roligt

Vilken söt tant!! Ska bli spännande att se om hennes spådom håller sen då ju ;)
Jag var på 2-veckors kontrol igår, passerade även då det "magiska" 100-dagars strecket.
SF-mått låg på 23 cm, vikten på 66 kg (dvs. + 11kg), BT: 100/61, järn för lågt. Det hade jag nästan räknat med för jag är förbaskat trött hela dagarna, så nu har jag börjat knapra järntabletter från och med idag. Var lite stressad under besöket eftersom jag var där i min arbetstid, och jag hade glömt att informera att om den tiden, så det var inte planerat efter det. Satt i väntrummet i ungerfär en halvtimme allt i allt, jag hatar sådant.