• Flisan79

BF september 2011

betula skrev 2011-01-09 20:31:29 följande:
    Var och handlade igår och halvvägs genom affären höll jag seriöst på att tuppa av! Kände mig så nära gränsen at jag faktiskt öppnade en smothie som jag hittade i butiken och betalade halvfull i kassan sen. Har aldrig gjort nåt sånt innan, men jag tror inte jag hade pallat att handla klart annars. Så nu gäller det att komma ihåg att alltid ha nåt ätbart i väskan för såna där händelser!
    Haha, nöden har ingen lag och just det där har jag själv gjort flertalet ggr under grav...måste man så måste man
  • Flisan79
    katzon skrev 2011-01-09 22:15:17 följande:
    Haha, ja det får man faktiskt!
    Egentligen är det ju skönt att slippa en massa symptom men jag tror du förstår precis vad jag menar!
    Vi har kämpat ett tag också så det skulle verkligen kännas som höjden av otur om det gick åt pipsvängen nu.
    Men det är bara att försöka tänka positiva tankar!
    Juste med tanke på ditt tidigare inlägg. Vet inte fakta men många säger att deras läkare sagt att missfallsrisken går ner till ca 3 % om allt ser bra ut vid VUL runt v 8-9. Man kan ju hoppas att det stämmer och att det kommer se bra ut. Ska beställa ett VUL i dessa veckor
  • Flisan79
    katzon skrev 2011-01-09 22:47:52 följande:
    Jag ska på VUL antingen i slutet på nästa vecka eller veckan därpå.
    Eftersom vi gjort utredning så sa läkaren att vi var välkomna att kolla så att allting såg bra ut om vi blev spontant gravida och det blev vi ju
    Dom har haft stängt men öppnar imorn igen så då ska jag ringa och få en tid!
    I vilken vecka är du?
    Går in i v 7...idag ser jag för klockan är över tolv

Så vul får bli nästa v eller v därpå.
  • Flisan79

Åhh, jag är så glad. Fick plats på Södra BB mvc....jehuuu

Ska dit nästa vecka den 17:e....spännande. Min BM som jag hade där med första barnet jobbar bara natt numera så kunde inte få henne igen men alla jag mött där är supertrevliga så jag är inte orolig.

Vid mitt andra barn var det fullt både på MVC och på förlossningen så jag fick bara eftervården där.  Nu när jag kollade deras hemsida så står det att det är fullt för de som är beräknade tom augusti....tuuuuur att man är beräknad i september

• Flisan79
    She is Me skrev 2011-01-10 10:14:06 följande:

Ni som väntar tredje, eller mer, när föddes era andra barn?  Jag har två som båda tittat ut  innan BF, v38+2 0ch 37+2, så ska bli spännande och se om denna med tänker komma ut innan...

Låter troligt att även ditt tredje kommer innan BF.

Mina barn är födda BF-1 och BF+5 så tredje borde komma runt där med

Men min mammas 3 barn kom följande (ca):
    BF -2v
    BF-1v (jag )
    BF+2v

Ganska stor skillnand om man säger så.
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:23:35 följande:
    Nu kan jag äntligen uppdatera hur det gått för mig efter blödningen i torsdags.

Det har varit en rätt så upp och ner helg, man har velat hoppas att jag fortfarande har kvar pyret, men samtidigt, blod med klumpar är inte alls bra.

Hur som helst fick vi en jourtid för vul idag. En manlig gynekolog, han verkade nästan lika nervös som jag, och när han säger att han måste konsultera en kollega så trodde man ju att hoppet var ute.
    Men kollegan kom, och bara på några sekunder kunde hon peka ut ett litet pulserande hjärta!  Solig

Vi har vårt lilla gryn kvar!

Det dom sa var att det var litet, och att det måste vara tidigt i grav. Jag vet juh när pyret blev till, exakt för 31 dagar sedan, och det blir väl typ v 7? Gyn sa iaf att det var 6 mm långt och i vecka 5, men då kanske hon räknar från befruktningen (isf stämmer det ju)? Men lite konstigt att gyn inte räknar på samma sätt som BM.
    Gu va skönt

Vad jag vet säger doktorer/bm v5 när vi säger v 6. Så de menarsäkert 5+, innan dess slår ju inte hjärtat. Sen så kan det ta upp till 10 dagar för ägget att fästa i livmodern. Kanske det var så? Då blir det mer "rätt"
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-01-10 11:22:41 följande:
    Så en fråga till, ni som fött tidigt eller gått över tiden, blev ni flyttad mycket på RUL - framåt/bakåt?
    Båda barnen fick samma datum vid RUL som efter beräknad BF från senaste mens.
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2011-01-10 11:37:22 följande:
    Ja, kanske det, spelar ingen roll egentligen, jag är bara så glad att jag fortfarande är gravid
    Jag förstår det, vilken lycka
  • Flisan79

Här erbjuds alla över 35 (stockholm) men man kan få remiss från bm. Jag berättade att min syster förlorat ett barn i v 22 pga DS så då var det inga problem. Hoppas det går lika smidigt denna gång.

Svar på tråden BF september 2011