• NornaB

BF september 2011

Cornellia skrev 2011-03-03 20:23:53 följande:
    Jo, man har ju hört om alla sånna där historier.

Jag TROR inte att det är något problem, men eftersom jag inte ens har en anställning så skulle dom kunna ta nån av dom andra tjejerna som oxå har varit där "jämt", även om jag varit där längst och hoppat in mest.

Dessutom finns det inte en chans i helvetet att jag skulle kunna "processa" om det, det skulle sätta min mamma i en väldigt konstig situation då hon sitter ganska högt upp i hirarkin och hon skulle garanterat bli indragen, direkt eller indirekt.

Samtidigt känns det lite taskigt mot min chef att inte berätta något, han har alltid varit schyst, och till viss del kommer det ju påverka, jag kommer ju iaf behöva vara iväg på BM besök och sådant, dessutom så KAN ju barnet komma tidigt, och då är dom ju lite körda eftersom jag kommer vara vikarie för de som har semester.
    Nej, det förstår jag så klart! Jag hade nog berättat.. Men det hade nog varit ett svårt beslut!!

Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • NornaB
    v i r r a skrev 2011-03-05 09:51:35 följande:
    Hej alla! Jag fortsätter följa er här ett tag! Det känns bra och gör mig glad att se era fina ULbilder. Troligast är att denna graviditet inte fortsätter normalt och risken att något är allvaligt fel kommer vara allt för hög även om vi får svar som inte visar krom.avvikelser. Vi kommer avbryta graviditeten till veckan om den inte avslutar sig själv innan vi hinner det. Ett helt frukansvärt beslut att fatta! Kram på er alla!
    Inget roligt beslut ni behöver ta! Tänker på er! Massa kramar! {#emotions_dlg.flower}
  • NornaB

Godkväll  {#emotions_dlg.flower} 

Vilket underbart väder vi haft idag! Kossorna på jobbet har vatt tokbrunstiga!! Helt galna Fick seminera 3 st innan jag gick hem ikväll. Bara att hoppas dom blir dräktiga också!

Jag har oxå känt lite buffar den sista veckan från och till Är i 12+4 idag.  

• NornaB
    Cornellia skrev 2011-03-07 00:04:27 följande:
    Någon mer än jag som planerar att bosätta mig i soffan imorgon och kika på nya förlossningsprogrammet?

Tidigare har jag aldrig riktigt funderat på hur en förlossning går till, men nu så är jag supernyfiken!
    Jag ska absout!! Jag ÄLSKAR förlossningar och kollar på allt dom visar! Längtar till min egen som en tok! 
    Och jah ha mååååånga gånger funderat på att läsa till barnmorska Men det tar ju så lång tid så det förblir nog en dröm {#emotions_dlg.flower} 
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-03-07 07:42:43 följande:
    man kan ju läsa till usk:a och jobba på förlossningen med...   det är inte lika lång utbildning iaf :-P
    Det är ju ett bra alternativ!! Får se vad som händer efter mammaledighet... Har ju vatt lite sugen på att göra nåt annat än det jag gör ett tag... Men sen skulle jag nog sakna kossorna och grisarna också, få se hur mycket jag saknar jobbet när jag är ledig :-P  Man vet vad man har men inte vad man får..

• NornaB
    M y skrev 2011-03-07 08:32:28 följande:

V 14 idag då samt KUB kl: 12.30
     Jag är sjukt orolig,igår kom det lite färskt blod lika lite som när man snyter sig men ändå. Har knappt sovit och när jag gjort det har jag haft marddrömmar om knytet :(
    Ska även lämna blod idag för KUB samt 3 st rör till som jag sedan ska lämna på sjukhuset,då jag vägrade lämna på inskrivningen. Får se hur detta ska gå till,men Emla är inhandlad och ska på om några timmar.

Va härligt med KUB idag Jag ska in till CSK på onsdag för mitt KUB, då är jag 13+1. Längtar massor. 

Lycka till idag  
  • NornaB
    M y skrev 2011-03-07 09:28:18 följande:
    Tänkte bara tipsa om mamma kläder inne på www.leradoute.se hittas under dam/märken/cocoon
    Va bra du skrev det, jag har ett paket nere på posten därifrån som väntar på mig... Får ta mig ner och hämta det dag tror jag Glad 

Hade jag inte fått KUB hade jag oxå åkt till malmö och gjort det. Är det på Emma kliniken? Får vi inte reda på könet på RUL så åker vi ner och gör ett köns UL. Jag har inte vetat med mina 3 pojkar, men denna gången är jag så sjukt nyfiken att jag inte kan vänta! Och mannen han har inget emot att veta  
  • NornaB
    M y skrev 2011-03-07 09:45:39 följande:
    Hihi,är det mamma kläder? I så fall får du berätta sen vad du tycker om de.

Ja på Emma,hade först bokat i Köpenhamn men då vi va där i v 11 och jag inte förtåd ett ord utav vad hon sa bara "blödning" *suck* ändrade vi till Emma istället. Sambon jobbar i Köpenhamn och har inga problem,men jag har galet svårt för danskan. Tycket det mest låter som de satt i halsen och inte får upp detSkrattande

Jag har alltid fått veta på RUL på CSK,ska inte vara några problem bara de har tid,hoppas du får reda på det då annars får du vänta längre med tanken på att de inte gör Köns UL fören 18+0
    Ja, det är mest mammakläder, nått plag som inte är det. Berättar hur dom är senare

Jag har oxå extremt svårt för danska!! Fattar knappt nåt! HaHa. 
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-03-07 10:15:55 följande:
    Nån med foglossningskänningar?  Jag var ute i trädgården hela dan, och på kvällen kunde jag knappt resa mig ur soffan. Vill inte få besvär redan, kanske ska vara försiktig att anstränga bäckenregionen. Blev sjukskriven ca v 30 förra gången, då hade jag haft lite molvärk, och sen på en morgon så sa det bara pang och jag kunde knappt röra mig, gick med kryckor och fick akupunktur osv....  vill inte bli så dålig än, för jag tror ju knappast att jag inte kommer ha besvär, då jag haft det båda graviditeter innan?
    Jag har börjat få känningar, mest i ljumskarna. Men oxå i bäckenet på kvällarna när jag suttit ner en stund och ska resa mig så gör det rätt ont. Ljumskarna gör ju mest ont när jag rör mig. Jag har haft foglossning i alla tidigare graviditeter men aldrig behövt bli sjukskriven, har fått havandeskapspenning och tagit semester en månad innan det. Kommer att göra likadant denna gången. Jobbar bara till den 17/6. Cool{#emotions_dlg.flower}

• NornaB
    CEEW skrev 2011-03-07 11:02:04 följande:

Hej Hej!

Nu ger jag mig in i tråden efter att ha läst varenda inlägg sen första skrevs!
    Har varit extremt orolig för MF/MA då jag senast gick igenom ett i november.

Men vi fick se den lilla igår, så nu hoppas jag att oron går över till njutning.
    Är föressten i V 13 - 12+5 idag med ett BF den 13/9 enl. fl.

Välkommen Kul att det fortfarande kommer nya
Svar på tråden BF september 2011