Inlägg från: Melinda och Melvin |Visa alla inlägg
  • Melinda och Melvin

BF september 2011

Iryelle skrev 2011-05-11 12:52:44 följande:
    Melinda - Usch vad jobbigt, man oroar sig nog som det är utan att sånt behöver hända!

Idag så ringde jag min "lokala" mödravårdscentral för att boka upp mig på en föräldragrupp, pratade med dem igår och de hade ett datum som inte var fullbokat i juni och sen en jättesen omgång som slutar i mitten av september. Hellre juni kom jag och min sambo snabbt överens om och när jag skulle boka idag så var det fullbokat! Jag blir så trött, visst de skrev upp mig som reserv och sa något om att de kanske måste sätta in en till grupp men jag blir ändå lite sur. Jag går ju inte på den mödravårdscentralen utan på specialMVC så det känns ju som att man i princip inte räknas med när de gör sina planeringar för de vet inte om att man finns. Det hade nog inte varit några problem om det inte var semestrar och sånt efter midsommar iofs. Känner mig lite gnällig nu men jag blev lite sur.

Någon som vet hur man gör om det inte kommer finnas plats? Vad är alternativen?
    Alltid är det nått.. avgudar alla de som går och inte oroar sig så mkt och säger att dom har en helt underbar graviditet.. medans en annan har en hel del "skit" orolig och massa foglossningar och blod osv.. jag som hade hoppats på att denna 3,e grav skulle vara bra men hmm nej =/ får hoppas att det inte dyker upp nått mer :)
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Melinda och Melvin

Jag har gett mig på världens utmaning... jag har börjat sy min egna bröllopsklänning!!! Tungan ute på en månad ska jag hinna klart.. här har jag bara hunnit nåla några cm på framsidan.. långt från klar! Sen ska ska pärlor på osv.. så jag hoppas den blir bra Oskyldig

☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Melinda och Melvin

När jag väl får en sammandragning så är det nästan lite obehagligt Obestämd för det spänner ju till som fasen och smärtar smått.. under tiden måste jag sitta eller stå stilla.. så kraftig e den.. fast kan ju säga att alla mina sammandragningar är inte lika kraftiga utan de kommer då och då.. vad kan det bero på? Nästa vecka ska jag iaf till BM för en koll!

☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Melinda och Melvin
    Flisan79 skrev 2011-05-17 14:02:01 följande:
    Om de kommer när du anstränger dig, typ städar, går fort osv är det kroppens sätt att säga att du ska ta det lite lugnare. Mina var ju så sist fast de kom även under vila och väldigt ofta så jag fick kolla upp dem och då var tappen påverkad.
    Det behöver inte vara så, sd är ju helt normalt men om du upplever dem som lite smärtsamma tycker jag du iaf ska ta upp det med BM när du ska dit.
    Det e ju just det att dom kommer när jag typ sitter i soffan eller inte alls anstränger mig alls Obestämd men jag ska ta upp detta med min BM nästa vecka.. tills dess ska jag försöka ta det extremt lungt Glad
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Melinda och Melvin
    Mina bröst har växt massor Förvånad från 70B till 80D !!!  och sen min vanliga vikt brukar ligga på ca 55 (fast jag tror jag låg på 58kg innan jag blev gravid) och jag är 166 lång.. sist jag vägde mig hos BM vägde jag redan 65!!! jag var då i vecka 12 tror jag.. hur mkt lär jag inte väga nu då, i snart vecka 23?! Förvånad
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
  • Melinda och Melvin
    OanaB skrev 2011-05-19 10:49:54 följande:
    Jag tänkte fråga er som har erfarenhet med förlossningen: Vad ska man packa i förväg? Vad behöver man på sjukhuset?
    Om du är förstföderska så ska du nog ta med lite mer :) som jag som är omföderska kommer att åka hem förmodligen samma dag som jag föder :) beror ju klart lite på tiden med.. men det JAG kommer att ta med är iaf..

Min väska: Bebiskläder (allt som kan behövas under vistelsen och hemfärd), Ett par sköna mjukisar, trosor, amningsbh, Napp till bebis, Bröstinlägg, sköna tofflor, läppsyl, egen dricka, linne + kofta, handkräm + smink, hmm vad kan det vara mer ^^ kommer säkert dyka upp något mer :)

Sen har alla mina förlossningar varit snabba och haft mkt värkar så har aldrig behövt ta med mig tidningar osv =P haft fullt upp ^^ Sen finns det dom som tar med sig en heeeel del, vilket jag tycker är lite onödigt kanske :) Men men tar ju såklart det man vill ta med sig :)
    ☆ ♥ www.mellie.se ♥ ☆
Svar på tråden BF september 2011