Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Renni skrev 2011-05-09 10:59:25 följande:
    Oj då vad länge du har haft det då.. =( Jag började känna av det runt vecka 15 men nu har det bara blivit värre. Jag hoppas för guds skull att det inte blir värre än så här för då lär det ju bli rullstol. Man får försöka att tänka positivt men ack så svårt det är... Finns ju så många saker man vill göra men inte kan göra. Vi köpte hus i höstas och nu vill man ju kunna vara i trädgården och fixa men det kan man ju bara glömma =(
    N e m i skrev 2011-05-08 20:58:16 följande:
    Stackare! Hoppas det blir bättre nu när du inte jobbar! Har samma jobb som du och även om jag inte har foglossning så känner jag av hur tungt jobbet kan vara nu då man börjar bli större och sammandragningarna kommer oftare. Har bara 6 veckor kvar o jobba nu!
    Jo det är ju jobbigt och påfrestande på kroppen när man inte är gravid också. Jag skulle också bara ha 6 veckor kvar att jobba men nu kommer jag väl vara sjukskriven till dess...

Är det många som skickat in GP ännu? Jag tänkte skicka det denna veckan.. är det sent??
    Jag har inte sökt GP ännu, har inte fått något mödraintyg ännu, så jag vätar tills jag får det! Får nog det på 25 veckors kontrollen om ett par veckor! Sedan är det bara att söka, tror det brukar ta ca 1 månad innan man får svar på GP.
  • MuM2girls

Tänk att många av oss kan börja räkna ner snart är på 104 dar till förlossningen, snart under 100:) Då börjar nerräkningen på allvar!!

I morgon ska jag på mitt andra besök hos min barnmorska, då jag är i v 25+1:) Och i morgon kommer man få inbokat tid för glukosbelastning, grr för den!!!

• MuM2girls

I Dag var man på 25 veckors kontrollen, allt såg bra ut!! Sf mått på 24 och hjärtljuden låg på 155. Alla värden på mig såg med kanoners ut!!

Det var lite tal om att jag skulle få åka till ultraljud om jag går över tiden denna gång, så inte den lille tar av sitt underfett som min dotter antagligen gjorde då jag gick över 2 veckor. Så om de ser att bebben tar av sitt fett så blir det säkert igångsättning isåfall, så man inte går över två veckor!! Men SF måttet låg ju på 1 cm över en med dottern vilket känns väldigt bra!!!!

• MuM2girls

Känner mig rätt sent ute med min GP, Har inte skickat in papprerna ännu! Väntar på att chefen ska skriva på pappret om omplacering m.m. Och nu med alla röda dagar m.m så får nog inte FK papprerna förrens 8 Juni, sedan brukar det vara 1 månads handlingstid, då är det den 8 juli, och jag har sökt från den 15 juli, snacka om vara ute på sista sväng. Men jag hade ju inget moderskaps intyg förrens jag var på 25 veckor kontrollen förra veckan!!

Men tänk om det inte går igeom, vad gör jag då? Har ingen direkt semester att ta ut heller, kanske 8 dar eller någe. hmm.

• MuM2girls

Hej!!

Jag hade 24 i sf mått i vecka 25+1:)

Hade 23 med dottern i samma vecka, ochgick över 2veckor hon vägde inte enns 3 kg vid födseln:=0, så hoppas på en liten större denna gång:) Och det verkar ju som det!!!

• MuM2girls

Hej!!

Såg nyss att jag fått åderbrock på min baksida av låret på ena benet:( Blev ju döa skraj av det!! Men läste att det var rätt vanligt under graviditet. Någon som har haft/fått det som kan berätta lite mera. Blir ju så skraj för allt, så nu sitter jag halvt svimfärdig efter upptäkten:(

• MuM2girls

Tack för era tips :) men i morse när jag gav dottern gröt och satt med bena i kors och just där bracket är så hade jag stolskanten då blev båda mina fötter blå :( gick bort när jag ställde mig upp! ska till mvc i morgon på 28 veckors kontroll och då ska jag prata med henne! känner mig orolig hela tiden nu, ochjag är en sån som blir svimfardig av allt som inte är normalt !

• MuM2girls

Glykosbelastning i dag, det gick bra var perfekta värden:)

Sedan kontroll av sf mått som nu hade gått 1 streck ovan medel:D Jippi!! Tror Sf måttet var 27 är i v 27+6. Så man kan ju säga i morgon så skulle det ligga på snittlinjen. Men pga av den låga vikten av dottern så har en konsult innom mvc kommit fram till att jag får göra ett till växt UL i v32:) En extra titt är alltid välkommet, kanske den visar sitt kön då!! MEn det kan ju oxå vara kul att se vad den väger och vad beräknad BF vikt blir!!

• MuM2girls
    Zenobia skrev 2011-06-14 21:04:49 följande:
    Kul att få se bebis igen Ska också göra ett tillväxt ultraljud på grund av låg vikt på förra barnet. Men det är bara kul att få se liten igen Hoppas bebisen vill visa vad det är för nåt.
    Ja det ska bli kul att se den lille igen:) Prick 1 månad kvar dit! Ja det är ju bra att de tittar sådan om man haft ett litet barn:) JA det märks om den lille vill göra det:D
  • MuM2girls

Jag är lju i hyn, fick en svag rand med dotter runt v20, denna gång kom den redan runt v12, det är inte jätte synlig men finns där!

Svar på tråden BF september 2011