Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

lillagreizn skrev 2011-02-22 20:20:49 följande:
    Ja jag har sjukt svårt med mat, skrev ett inlägg om det här uppe. Kall mat går betydligt mycket bättre än varm mat, men tycker att allt är en kamp :(

"Jag är i behov av lite tips. Jag har fått jätte svårt att äta, efter några tuggor säger det stopp, börjar må illa och känner att äter jag mer kräks jag.  Oftast brukar jag får springa till toa efter jag ätit för att jag får kväljningar, vissa gånger kräks jag andra inte.

Någon som har något bra tips, känns inte som att jag får i mig all den mat jag behöver :/
    Tacksam för svar."
    Det gäller att hitta den maten som går i. Att någon annan lagar maten är bra, ät goda sallander, om vanlig middag är svår, gör goda mackor av knäckebröd. Jag har inte lagat en enda måltid på en månad, äter 50% var jag brukar men försöker dricka mycket och frukt går bra:)
  • MuM2girls

En dag kvar till Kubb ultraljudet, kl 10.30 i morgon får man se hur det står till inne i magen. Har ju inte fått veta något, inte lyssnat hjärtljud, ingen vul så det är första gången på dessa 12 veckor som jag få se något!! Hoppas ju såklart att det är något bra som jag får se!!!! Om allt ser bra ut så ska vi berätta för familjen i morgon kväll!! Ingen vet något ännu, och gud va det har varit jobbigt!!! Men kul me och se deras reaktioner denna gång!! Vi har skrivet på en av dotterns boddisar " Jag ska bli storasyster" Som hon då ska ha på sig och då se om någon lägger märke till det:D
    Är i dag i v 12+ 4:)

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-24 12:01:51 följande:
    Japp, imorgon gäller det. Jag får vänta enda till kl 14. Är sjukt nervös för min mage är så liten tycker jag. Är ju ändå barn nr 3.
    Oj kl 14 då får du vänta länge:( Värsta är ju att ha en eftermiddags tid då man hela tiden går och väntar och tiden går snigel. Själv ska jag jobba i morgon bitti och då brukar tiden gå snabbt!!!
    Men det tråkiga är att jag nu har blivet sjuk för tredje gången på två månader och har fått huvudvärk och halsont, inte så kul nu när man ska dit i morgon!! Får allt se frisk ut för förra gången på kuben fick man ju inte enns gå in på avdelningen om man hade influensa eller liknade!!!
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-24 12:37:41 följande:
    Oj, hmm, vi är sjuka båda två. Men har för mig att KUB-ul på sös inte låg vid bb så det borde väl inte vara problem. Frågan är snarare om gubben min enns pallar. Han ligger i 40 graders feber just nu. Vill inte behöva åka ensam. Tänk om man får ett dåligt besked
    Aj då, låter inte kul du!!!
    Flisan79 skrev 2011-02-24 14:03:56 följande:
    Kollade upp och jo sjutton ligger det inne på sös förlossning. Jaja, jag mår ganska bra och gubben mår faktist bättre nu. Må det fortsätta så.
    She is Me skrev 2011-02-24 13:46:37 följande:
    Idag har jag varit på Kub och sett det lilla grynet, som visade upp sig så fint. Blev lite rädd först när bm sa och här har vi ett barn... precis som om hon skulle säga och här är ett till.... men nej det var bara ett, och inte är det så bara ....  fick fina bilder och ett minskad risk från 1:380 till 1:2800 nånting, kommer inte håg exakt..... mer än att det är väldigt liten sannolikhet att det skulle vara något. kunde tom se de fyra kamrana i hjärtat, vilket man sällan lyckas med, å den lille låg där å guppade och drack, och man såg urinblåsan, så systemet var igång... som hon sa.... solen skiner idag, och jag med den! och allt detta på makens födelsedag, världens finaste present. Vi berättade för sonen idag, som fyller fyra....  när han såg bilderna så sa jag, ser du vad det är... JA en katt sen sa jag att det är en bebis. Jaha, sa han var är den?  jag svarade vad tror du. I mammas mage sa han och log och gick direkt fram och lade huvudet på magen. Sen sa när kommer den då?

blev flyttad från v12+0 till 12+2 så det var positivt, fast det är ju inte så säkert mått, när de är så små..... 

ja babbel babbel
    Gud att ni blev friska så snabbt:D Det var en rejäl bra uppfriskning det!!!
    Vill bli fyra skrev 2011-02-24 14:05:42 följande:
    Skönt att era kub-test går bra! Alla ni som gör, är ni så "gamla" eller får ni ändå? Jag antar att jag inte kommer få göra. Blir 29 om några månader så är ju för ung. Ska inte på inskrivning förrän om två veckor heller (i vecka 10+4) så då börjar det ju bli sent att bokas in på något sånt också.
    Här erbjuds alla kubb, jag var 22 första gången bara, nu har jag blivet 24.
    She is Me skrev 2011-02-24 13:46:37 följande:
    Idag har jag varit på Kub och sett det lilla grynet, som visade upp sig så fint. Blev lite rädd först när bm sa och här har vi ett barn... precis som om hon skulle säga och här är ett till.... men nej det var bara ett, och inte är det så bara ....  fick fina bilder och ett minskad risk från 1:380 till 1:2800 nånting, kommer inte håg exakt..... mer än att det är väldigt liten sannolikhet att det skulle vara något. kunde tom se de fyra kamrana i hjärtat, vilket man sällan lyckas med, å den lille låg där å guppade och drack, och man såg urinblåsan, så systemet var igång... som hon sa.... solen skiner idag, och jag med den! och allt detta på makens födelsedag, världens finaste present. Vi berättade för sonen idag, som fyller fyra....  när han såg bilderna så sa jag, ser du vad det är... JA en katt sen sa jag att det är en bebis. Jaha, sa han var är den?  jag svarade vad tror du. I mammas mage sa han och log och gick direkt fram och lade huvudet på magen. Sen sa när kommer den då?

blev flyttad från v12+0 till 12+2 så det var positivt, fast det är ju inte så säkert mått, när de är så små..... 

ja babbel babbel
    HÄRLIGT!!!!
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-02-24 16:00:48 följande:
    Haha, ja...det där lät nog lite knasigt men jag är mest täppt och trött och gubben hade 40 grader i morse men när han vaknade på eftermiddagen hade tempen gått ner till 37 och han var bra mycket piggare. Har varit sjuk några dagar nu så det är väl inget mirakel direkt mer bra timeing om det fortsätter åt rätt håll.
    Hihi okej:D
    Skönt att det verkar gå åt rätt håll på rätt dag!!!

Jaha då var det ett faktum, dax att stå ut med såriga bröst ett tag. Pricis som förra gången börjar brösten klia som fan!! Suck, har nu massa röda prickar efter mitt kliande!!!:(
  • MuM2girls

Kubben i går gick jätte bra:) Fick risken 1:19666 med dotter hade jag 1:1800. Den lille var trött och låg mest och sov och streckte sig:) Fick känslan att det var en pojk som låg där, bara magkänslan lixom. Vi tänker ju inte ta reda på det denna gång, om vi då inte ser själva på RUL den 15 April:)
    Jag blev flyttad från 3 September till den 6 september, jag vet ju exakt när jag hade äl men den lille har vuxit lite mindre bara, men tyvärr så är det detta som de utgår från nu, rul har ingen inverkan på datumet. Så om man blir gångsatt som sist blir det bebbe 21 september:)
    Nu har man oxå berättat för alla och det känns skönt!!

Bild på den lille, det var rätt svårt att få en bra bild eftersom bebbin inte ville ligga profil utan ligga på sida!!

• MuM2girls
    Sofiafia82 skrev 2011-02-26 17:45:19 följande:

Jag har fått olika slags bildkvalitet på mina bilder. Undrar om hon ibland körde 3D eller nåt för så här ser en del av bilderna ut:

Lite skillnad från de andra bilderna jag visade tidigare.

Här ligger bebisen med benen i vädret och gapar
    Hon har kört båda, lyllo dig!!! Man ser ju så mycket mer på 3d
  • MuM2girls
    NornaB skrev 2011-02-26 17:38:25 följande:
     Va skönt att ni fick så bra resultat  {#emotions_dlg.flower}
    Tack!!!!
    Sofiafia82 skrev 2011-02-26 17:42:35 följande:
    Naw vad söt :) jag har också en känsla av att det är en pojke därinne.
    Ja!! Ja man har en viss känsla i magen, oftast är ju magkänslan rätt!!
  • MuM2girls

Hejsan!! Ett tag sedan nu!!

Svarar lite på frågor: Mitt barns nackspalt låg på 1,6mm, fick 1:19666, ÄR ung, överviktig rökfri, barn sedan tidigare.
    Sedan angående Vikt: Jag har gått ner lite över 5 kg sedan plusset.
    Annars så håller sig illamåendet i sig, eller jag avskyr mat:( Är i v 12+5 idag (13+1 enligt äl)

• MuM2girls

Någon som ser fram imot den nya serien som börjar snart? En unge i minutet:D (tv4 7mars) Från svenska förlossningen denna gång, ska bli så kul att följa!! JAg har lägntat efter någe från sverige!! Läste visst någonstans att de har gjort någe liknade för några år sedan på samma sjukhus i västerås, någon som kan berätta??

Svar på tråden BF september 2011