• Flisan79

BF september 2011

SannaMac skrev 2010-12-29 19:33:36 följande:

Hej hej! Och hmmm, nu är frågan - vågar jag hoppa in? Plussade igår, och idag också för den delen BF 6 september enligt FL:s uträkningar, men samtidigt som det förstås känns helt fantastiskt och overkligt och härligt så är jag sååå rädd att lilla fröet ska trilla ur... antar att de flesta här inne tänker detsamma!¨

Bra att du hittat hit

Jo då, vi alla går i samma tankar. Kommer på köpet med en graviditet. Inte blir det bättre när de är födda heller för då ska man tänka på sjukdommar, olyckor, psd och andra tråkigheter....oro är förälderns andra namn.

Njut idag för just i denna stund ÄR du gravid.
  • Flisan79
    MissCA skrev 2010-12-29 21:22:29 följande:

Grattis till alla er!
    Måste bara fråga,
    Ni har redan börjat o plussa, jag fick min son i september förra året, men jag fick inte pluss på stickan förän i mitten av januari..:s
    Ni som plussar tidigt lr ja som plussade sent??  :s

Stort grattis igen!

Förstår inte frågan men antar att du är låghormonare eller var beräknad i slutet av september?
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2010-12-29 21:45:50 följande:
    Idag har vi iaf varit till BM. Trevligt besök, tror att vi kommer trivas med henne. Som jag sa tidigare så vet jag fortfarande inte om det var inskrivning eller om det var ett hälsosamtal, vi pratade ju om min hälsa, men vad jag förstod så skapades det oxå en journal och så.

Men det känns bra iaf, jag skulle få en remiss till dietist, och sen så skulle jga till BM i slutet av januari nästa gång.

Dessutom har jag berättat för mamma. Jag tror att hon skulle få slag av glädje, hon har "tjatat" dom senaste åren . Hur funderar ni kring att berätta för folk?
    Har inte berättat för någon än...mer än gubben förstås.

Imorgon ska jag berätta för min närmsta väninna och jag funderar på att inom kort berätta för min lillasyster som plussade på julafton och berättade direkt för mig...känns dels rättvist och sen så är det ju kul att vi kommer ha BF med bara dagars mellanrum.

Resten får nog snällt vänta. Mycket beror ju på hur snabbt man får mage tex. Den kom snabbt förra grav och v 11 gick det inte att dölja längre men hoppas kunna vänta iaf så länge.

Tur att man har FL för annars hade jag spruckit av min "hemlighet".
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2010-12-30 10:36:15 följande:
    Äter folsyra genom tabletterna Kvinna, som innehåller allt nödvändigt för den gravide:) Åt dem förra gången med och det gick bra!!! Började med det när jag fick plusset!

Just det, ni som har fött två barn redan, syndes eran andra gravidmage mycket snabbare en den första??

För min mage var inte så stor med dottern, mina arbetskamrater och bekanta såg inte att jag var gravid förrens 2 månader innan typ v32:( Hoppas på att det går snabbare denna gång:D
    Samma här, äter Kvinna men funderar ändå på att köpa folsyra löst....vet inte om det behövs, ska höra på apoteket.

Fick börja använda mammabyxor i v 8 med andra....hehe....men fick en liten kula ganska tidigt med första med, kanske v 12 eller nåt. Första blev dock aldrig så stor och mitt max SF var bara 33,  med andra kom jag nog upp i sf 38 iaf. Har dock hört att barn 3 kan bli både mindre barn och mage...man kan ju hoppas Barn 2 vägde 4200 g...vill inte få en större bebbe.
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2010-12-30 12:36:36 följande:
    Hej hej,

jag började äta folsyra innan vi gjorde första inseminationen i september någon gång, så nu har jag laddat med det i flera månader En läkare sa till mig att börja redan i vintras när jag berättade att jag planerade insemination, så det är nog väldigt bra att göra det!

Gällande att berätta... vi håller ju på att spricka, men vill inte säga till all förstås. Däremot är det många som frågar eftersom "alla" vet att vi har gjort några inseminationer nu, och då är det svårt att hålla inne med sanningen. Hittills vet tre av våra närmaste vänner, plus våra mammor. Väntar med resten av släkten till efter ultraljudet i alla fall,och det ska vi göra redan den 24 januari!!! Fick tiden idag Hoppas hoppas hoppas att fröet stannar!!!

En fråga till er "vana" gravida: Är det vanligt att man känner som att man ska ha mens hela tiden såhär i början? Jag har sedan, tja, 9 eller 10 dagar molvärk i nederdelen av magen och korsryggen och det känns som att jag är "öppen" och mensredo liksom. Men mensen skulle ha kommit i måndags eller senast i tisdags, och inget spår av den... ja, och starka plus såklart
    Känner likadant och gjorde det länge med första också....känns som om det "rinner till" och man springer till toa men inget kommer. Helt normalt
  • Flisan79
    wanted skrev 2010-12-30 12:34:47 följande:
    Hej! Har varit lite frånvarande men idag pratade jag med BM och jag ska dit på hälsosamtal den 12 sen några veckor efter det blir det inskrivning

Jag äter Tabletterna KVINNA som är super då de inte innehåller så mycket A vitamin..

Vi har berättat för en nära vän som även vet allt om våran utredning.. Ska berätta för min mamma och pappa imorgon och sambons föräldrar om nån vecka då vi vet att dom inte kommer bli så glada pga att jag är arbetslös! Så jag ska försöka börja plugga igen innan vi berättar för dom
    Hehe...har lite samma "dilemma". Tror jag skaffar mig ett jobb och berättar sen.....måste bara få en dagisplats åt Lovisa och lyckas få ett jobb förstås, haha.....kanske blir att berätta straxt innan förlossningen då
  • Flisan79
    MuM2girls skrev 2010-12-30 14:04:28 följande:
    OKie:) Ja vill att det ska synnas tidigare denna gång, älskar att visa runt på min mage;D
    Mitt SF mått var 35 som högst, dottern vägde 2840 vid födseln, hoppas på att få en liten större bebbe, och en pojk skulle vara trevligt!

Va vägde din första??
    Hon vägde 3390g  så det var lite skillnad. Båda var lika långa så Lovis var helt enkelt lite fetare

Det jag har hört är att det ofta är så att nr 2 är lite större och nr 3 mindre....men kan anta att det spelar in om det är pojke eller flicka då pojkar kan vara lite större ändå.

Mmm...skulle vara kul med en pojke, har två systrar varav ena har två döttrar...min pappa skulle ju bli lyrisk, haha
  • Flisan79
    Cat skrev 2010-12-30 16:42:45 följande:
    Hej!
    Letade efter en tråd för oss som väntar barn i september, men hittade ingen. Gjorde därför en egen, men här är det ju full fart redan så jag hoppar gärna in här! Ser att Cornelia är här också! Och Flisan, som gjort typ alla av mina toppenbra julklappsrim i år!!
    Men va kul och vilket sammanträffande

På tal om könet så har vi kollat båda gångerna och kommer garanterat göra det nu med. Så skönt att vara förberädd och barnet i magen känns mer "personlig" tycker jag....men förstår absolut de som låter bli med. Vi kan dock inte hålla oss
  • Flisan79
    Cat skrev 2010-12-30 16:55:19 följande:
    Flisan79: Jag pratade med vår barnmorska idag, och jag äter Kvinna, den där rosa/lila från apoteket, och hon sa att i den finns allt man behöver av folsyran!
    Ahh, vad bra. Då håller jag mig till dem
  • Flisan79

Juste, när man talar om trollen . Fick besked med posten idag att Lovisa fått dagisplats from 26 jan så här ska sökas jobb. Toppen!

Svar på tråden BF september 2011