Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

BF september 2011

För mig är det så stor skillnad har alltid varit pinn smal, så känner mig stor som ett hus :D

• lillagreizn
    malar87 skrev 2011-02-22 19:57:55 följande:
    Har ni svårt med mat? Jag kan inte äta varm mat längre och knapt ngt annat heller lever typ på smörgåstårta och kyckling klubbor :D hehe
    Ja jag har sjukt svårt med mat, skrev ett inlägg om det här uppe. Kall mat går betydligt mycket bättre än varm mat, men tycker att allt är en kamp :(

"Jag är i behov av lite tips. Jag har fått jätte svårt att äta, efter några tuggor säger det stopp, börjar må illa och känner att äter jag mer kräks jag.  Oftast brukar jag får springa till toa efter jag ätit för att jag får kväljningar, vissa gånger kräks jag andra inte.

Någon som har något bra tips, känns inte som att jag får i mig all den mat jag behöver :/
    Tacksam för svar."
  • lillagreizn
    MuM2girls skrev 2011-02-22 20:50:27 följande:
    Det gäller att hitta den maten som går i. Att någon annan lagar maten är bra, ät goda sallander, om vanlig middag är svår, gör goda mackor av knäckebröd. Jag har inte lagat en enda måltid på en månad, äter 50% var jag brukar men försöker dricka mycket och frukt går bra:)
    Min pojkvän är i Oslo, så har ingen annan som kan laga maten åt mig heller. Bara stå ut det blir förhoppningvis bättre :) men är livrädd för att gå ner nå ner i vikt, väger redan alldeles för lite! :( Ska försöka prata med min bm, har en massa allergier oxå som gör det väldigt svårt att äta grönsaker & frukt. Så den enda jag typ får i mig nu är yoghurt :/
  • lillagreizn
    Lattelower skrev 2011-02-23 08:22:04 följande:
    Jag hade också stora problem ett tag och är näst intill mager innan graviditeten. Jag fick i mig nästan allt som var drickbart och kallt, dock med lite möda. Jag köpte näringsdrycker/energidrycker på apoteket. en sån på 2,5 dl motsvarar en måltid. Dom är inte det billigaste men det fungerade för mig. Efternågra dagar vände det. Jag antar att man hamnar i en dålig cirkel när man får i sig så lite energi coh näring så till slut vill inte kroppen ha något. prova dom. Hallon och jordgubbssmaken är bäst. Det är dessutom bara fusk smaker på dem så dom är allergivänliga.
    Tack för tipset :) Måste testa.
    Nelia82 skrev 2011-02-23 09:25:54 följande:
    Jag har också stora problem med att få i mig mat. Just nu funkar jordgubbskräm med mjölk. Och sötlimpa med smör och Billinge-ost (inte vilket ost som helst heller) med Oboy. That's it, typ. Varm mat är bara att glömma.
    Shirley skrev 2011-02-23 08:46:18 följande:
    Idag ska jag på inskrivning, är ju i dagarna i v 14, tyckte det var på tiden att ringa min bm då, hälsosamtal skippar jag, har vart på 6 såna förr *s*. Dom har en ulmaskin där, så jag skulle få ta en till tjuvtitt också, dock inte idag men nästa vecka då läkaren som hanterar maskinen är där. Mår fortfarande illa.. hoppas det avtar snart.
    Hoppas på att få RUL tiden idag, skulle tro jag ska på RUL i slutet av mars. {#emotions_dlg.flower} Har ni fått era RUL tider än?
    Förstår precis vad du menar, bara vissa saker som funkar. Stekt mat är då en sak jag bara kan glömma. Kokt mat och sånt går mycket lättare för mig. Soppor osv.
  • lillagreizn

Nyss hemkommen från gyn för att kolla upp blödningarna som jag har haft :)
    Fick se vårat lilla mirakel, å just nu kan ingen ta ifrån mig min lycka.
    Oron är som bortblåst, nu kan jag börja njuta av graviditeten :D

Hon sa att jag är v.11+2

• lillagreizn

Ja helt underbart :) Kul att se att man faktiskt hade ett litet mirakel där inne, se hjärtat slå osv :D

• lillagreizn

Vi berättade åt min mamma samma dag jag plussade, eftersom hon vet att jag mått dåligt så länge.
    Killens mamma & mormor fick veta i v.8 ungefär.
    Men hans pappas sida vet ingenting, samt dom flesta vännerna vet ingenting heller, hans sida från Norge har vi valt att hålla tyst om. För vi väntar på att en faderskapsutredning ska bli färdig.

• lillagreizn
    M y skrev 2011-02-23 21:09:11 följande:

Jag har en duppler,sambon köpde den på Kjell & Co för ca 350 kr, har försökt att lyssna en gång men hittade inga hjärtljud. Det är pga att jag är i v 11+2, klantig eller hörselskadad. Så om den är bra eller ej kan jag inte svara på.
    Om det är värt att lägga en hel dag på att åka fram och tillbaka är det bara du själv som avgör,kan ni inte ha en mysdag i Stockholm och göra UL samtidigt så kanske det känns mer lönt för er?

Jag är jätte sugen på att köpa en, men jag vet att jag skulle bli beroende av den om jag hittade hjärtljuden så för min del är det bara att glömma tekniken :P
  • lillagreizn
    Jag behöver tips och råd! Vaknade till av att jag tyckte det spännde som fan i buken, kändes lite som om man hållt sig länge innan man pissar, den dära lilla smärtan/krampliknade känslan. Sedan gick jag och duschade och då släppte det lite grann, men nu har det börjar det spänna igen. Har aldrig haft mensvärk i hela mitt liv så är inte så haj på spänningar/smärtor från nedre regionen.

Någon som känt likadant, ska det kännas såhära?  HJÄLP! Bör jag kontakta min barnmorska?
  • lillagreizn
    Hade tid hos läkaren idag för att se över mina allergi mediciner, tur som tusan. Nämnde mina besvär från inatt och han ville att jag skulle lämna ett urinprov. Visade sig tydligen att jag hade någon form av blås infektion, men eftersom jag inte kunde kissa ordentligt så ska jag återkomma på måndag så jag kan lämna in en odling.

Jag fick ingen behandling men läser nu på nätet att man alltid ger gravida kvinnor en antibiotika kur i misstanke av urinvägsinfektion/blåskatarr
Svar på tråden BF september 2011