Inlägg från: trivsamma forandringar |Visa alla inlägg
  • trivsamma forandringar

BF september 2011

Chasingdreams skrev 2011-02-24 18:06:25 följande:
    Jag har de senaste dagarna varit lite orolig för ilningar i och runt livmodern. Tog därför mod till mig imorse och ringde gynmottagningen. Sköterskan tyckte att jag direkt skulle kolla upp det och läxade upp mig för att jag inte gjort det tidigare... Gissa om jag blev rädd. Jag som hoppades bli lugnad att det bara var normal växtvärk...
    Hade tid klockan tre, men ingen kom. Klockan fyra stängde mottagningen och fick då gå ner på akuten. När jag väl blivit införd där trodde jag att det skulle ta halva kvällen eftersom läkaren var på förlossningen... Jag hade dock knappt hunnit kissa innan jag blev uppropad och ca 10 minuter efteråt kom läkaren. Han gjorde VUL och sa att det han såg var så bra det bara kunde bli. Under kanske 30 sekunder fick jag också se och jag såg en liiiten bebis, som dock såg ganska stor ut i livmodern. Hjärtat pickade fint, gulesäcken syntes och jag tror att jag såg att den rörde på sig. Allt gick så fort att jag knappt hann med, men det kändes underbart. Läkaren hälsade välkommen tillbaka om sju månader...
    Vad härligt att få det beskedet efter att ha varit orolig!
    Blir ju inte bättre att den man ringer till stressar upp en... Phuu

Ha nu en skön kväll o njut av att du fått sett en pigg filur i magen! =)
  • trivsamma forandringar
    Mliic skrev 2011-02-25 11:09:40 följande:
    Wiii jag har just varit på KUB testet:) det var lågrisk och den lilla sprattlade och hoppade hela tiden.
    Fick 2 fina bilder, ser ut som h*n har kroknäsa dock hahaha:)
    Framflyttad 2 dagar och det känns ju också jätte bra:) frågade också om risken för missfall nu och den var jätte jätte jätte liten!! Jag går som på moln nu.. Vilken härlig dag:D
    Grattis! Vilken underbar känsla det måste vara! =)
    Att få se en livlig bebis, att få höra att risken för kromosomförändringar är minimala och att dessutom missfallsrisken nu är minimal, bättre kan det ju knappt bli!
  • trivsamma forandringar

Usch, jag skulle aldrig våga handla kläder och andra saker till bebisen. Tänk om det händer något, då skulle jag tycka det vore jättejobbigt med alla kläder.
    Förstår att det kan hända saker även vid förlossningen osv och att man måste handla lite och inte utgå ifrån det värsta. Men än tycker jag det känns för tidigt för min del...

• trivsamma forandringar

Halloj!

Idag har jag varit på inskrivning. Är i vecka 10+1.
    Fick lämna blodprov inne på vårdcentralens labb så det vet jag inte hur det såg ut. Hon tog även ett blodprov till KUB-testet. Ska ringa och boka tid för det imorgon, det blir ungefär om 2 veckor trodde hon.

Urinprovet såg bra ut, endast lite protein i det, men det verkade hon inte ta så allvarlig på. Vet inte vad det innebär.
    Hon frågade om jag var orolig för att det inte var något i magen. Jag svarade" ja", eftersom jag knappt kännt några symptom. Då testade hon hormonhalten som gav utslag med 2 streck direkt. Hon gav mig även numret till gyn på en vårdcentral inne i stan och även till centralsjukhusets gyn. Hon sa att det bara var att ringa o fråga om de kunde göra ett ultraljud pga min oro. Visst kan jag ringa, men om det bara är 2 veckor kvar till KUB-testet så kan jag nog tänka mig att vänta tills dess.
    Hon försökte även att lyssna efter bebisens hjärtljud, men tyvärr så var det nog lite för tidigt än.

Jag har faktiskt varit yr och känt av lite illamående i ett par dagar. Skönt att få lite tecken, känner mig inte så himla orolig just nu...

• trivsamma forandringar

Jag fick dessutom ta en vaccinspruta mot influensa då det visat sig vara gravida i vårt län som blivit drabbade... Tog aldrig sprutan mot svininfluensan förra året, så det var väl bra att få det gjort nu!

• trivsamma forandringar
    miqaw skrev 2011-02-28 17:53:17 följande:
    Vill bara säga att jag inte kommer finnas i tråden mer efter idag. Konstaterat MA där det aldrig utvecklats något foster och hinnsäcken var stor som i v 7.
    Usch o fy! Stackare, det är nog allas mardröm och oro här inne!
    Styrkekramar
  • trivsamma forandringar
    MuM2girls skrev 2011-03-01 10:47:58 följande:
    Någon som ser fram imot den nya serien som börjar snart? En unge i minutet:D (tv4 7mars) Från svenska förlossningen denna gång, ska bli så kul att följa!! JAg har lägntat efter någe från sverige!! Läste visst någonstans att de har gjort någe liknade för några år sedan på samma sjukhus i västerås, någon som kan berätta??
    Det fanns en svensk serie för några år sedan som sändes på SVT som hette Barnmorskorna. Jag tror det var från ett BB i Stockholmstrakten.

Ska bli intressant att se detta program tycker jag. Hade nog kikat även om jag inte varit gravid också! Hoppas det kan få en lugnande effekt på en. Förra gången, alltså då Barnmorskorna sändes kom jag ihåg att jag bölade varje gång, utan gravidhormoner i kroppen, för att jag tyckte det var så vackert.... Ujujuj hur kommer det gå nu då?
  • trivsamma forandringar

Måndagen den 14 mars är det min tur för KUB-test!
    Jag är också jätteorolig för att de inte ska se någon bebis eller att den ska vara död!
    Men det går ju inte att påverka. Är det något fel och det har blivit ett ma så är det ju något som varit fel.
    Är inte lika orolig för dåligt resultat på själva testet faktiskt. Men det är väl nästa oro det...!?

• trivsamma forandringar

Halloj!

Förstår att det måste vara jobbigt för er att jobba på som vanligt med symptom och foglossning.

Själv har jag blivit förbjuden av både läkare och arbetsgivare att fortsätta mitt arbete pga att jag utsätts för sådana kraftiga vibrationer och stötar samt buller. Står i arbetsmiljölagen att gravida ska omplaceras och absolut inte utstättas för sådana typer av vibrationer för att det kan leda till missfall eller tidig födsel. Nu är det  bara att hoppas på att försäkringskassan är av samma åsikt som läkaren och arbetsgivaren.
    Man ska bli omplacerad i första hand om man blir förbjuden, men jag jobbar på ett företag som endast har hand om truckkörning, jag kör stora timmertruckar, och det är samma vibrationer i vilket truck jag än väljer.
    Så omplacering var inte ett alternativ. En annan tjej som blev gravid förra året fick igenom sitt utan problem, så jag hoppas verkligen inte det blir problem för mig. Vad ska jag göra då? Jag får ju inte jobba,,,

Lite långtråkigt vissa dagar att gå hemma. Men när väl våren kommer på riktigt och sen sommaren ska det bara bli underbart att få gå hemma och ta hand om mig själv och magen.

Igår gick jag in i vecka 12, enligt BM beräkningar. Så idag är det v 11 + 1. En vecka kvar till KUB.

Svar på tråden BF september 2011