BF september 2011
Jättejättetråkigt!Stor kram till dig
Jättejättetråkigt!Ni som har fått mycket symptom, i vilken vecka är ni?
Det är inte mycket symptom här inte, har fått rätt mycket flytningar idag dock.
Har hört att efter man har gjort VUL och sett ett hjärta picka är det lika liten risk för missfall som efter v.12, kan det verkligen stämma?!
Vitsippa34: Han kommer nog bli glad när han fått ett tag på sig att smälta nyheten
Jag ska göra VUL kl 09.
Orsaken till mitt VUL är att vi försökt ett tag och genomgått en fertilitetsutredning på Sophiahemmet, läkaren sa att OM vi blir spontant gravida skulle vi få komma och kolla så att allting står rätt till med bebisen.
Förmodligen är orsaken att minska oron hos oss. Hur det är EGENTLIGEN vet jag inte, det är bara mina egna tankar inför det. Jag är tacksam över att dom erbjuder oss det för jag är sjukt orolig, det skulle kännas så otroligt hårt om det inte skulle gå vägen när man kämpat för att bli gravid. Samma sak är det säkert för de som blivit gravida genom IVF och alla som försökt en längre tid.
Jag tycker att alla får göra som dom vill, när jag var gravid med sonen var jag avslappnad deluxe! Det var inte planerat och jag var ung och tog dagen som den kom. Tog inte ens ett test förrän jag var i v 9.
Vi är alla olika och om ett VUL lugnar oss för stunden kanske det är bra också, för det kan ju knappast vara bra att sprida en massa stresshormoner till bebisen heller. Om det vore så farligt att göra ett VUL borde inte heller fertilitetsläkaren erbjuda oss ett, eller?
HaHa