• katzon

BF september 2011

Izz skrev 2011-01-08 14:54:51 följande:
    Nyss hemkommen från akuten, spontant missfall...  så tack och adjö för min del då :( Kommer nog hålla mig borta från forumen ett tag så det här får sjunka in...
    Rynkar på näsan Jättejättetråkigt!
    Stor kram till dig
  • katzon

Ni som har fått mycket symptom, i vilken vecka är ni?
    Det är inte mycket symptom här inte, har fått rätt mycket flytningar idag dock.

Har hört att efter man har gjort VUL och sett ett hjärta picka är det lika liten risk för missfall som efter v.12, kan det verkligen stämma?!

Vitsippa34: Han kommer nog bli glad när han fått ett tag på sig att smälta nyheten

• katzon
    Flisan79 skrev 2011-01-09 22:06:57 följande:
    Man får vara nöjd med det lilla ...är lite öm i brösten just nu...ah, ah...hehe
    Haha, ja det får man faktiskt!
    Egentligen är det ju skönt att slippa en massa symptom men jag tror du förstår precis vad jag menar!
    Vi har kämpat ett tag också så det skulle verkligen kännas som höjden av otur om det gick åt pipsvängen nu.
    Men det är bara att försöka tänka positiva tankar!
  • katzon
    Flisan79 skrev 2011-01-09 22:29:33 följande:
    Juste med tanke på ditt tidigare inlägg. Vet inte fakta men många säger att deras läkare sagt att missfallsrisken går ner till ca 3 % om allt ser bra ut vid VUL runt v 8-9. Man kan ju hoppas att det stämmer och att det kommer se bra ut. Ska beställa ett VUL i dessa veckor
    Jag ska på VUL antingen i slutet på nästa vecka eller veckan därpå.
    Eftersom vi gjort utredning så sa läkaren att vi var välkomna att kolla så att allting såg bra ut om vi blev spontant gravida och det blev vi ju
    Dom har haft stängt men öppnar imorn igen så då ska jag ringa och få en tid!
    I vilken vecka är du?
  • katzon
    She is Me skrev 2011-01-13 19:38:59 följande:
    Fryser som en tok. Har varit så de senaste dagarna, så där som om man inte kan få upp värmen eller när man har feberfrossa.
    Jag fryser också, massor!
    *burr*
  • katzon
    Jokkan: Verkligen tråkigt, men du verkar ta det hela med ro!

LitenMy: Fy vad dåligt att dom inte hört av sig när dom lovat. Vad känner du själv? Tror du att det är något som är fel eller känns allting "som vanligt"? Jag håller iaf mina tummar för dig.
  • katzon
    SannaMac skrev 2011-01-14 11:08:27 följande:
    Då är du värst!

Men jag ska ju också på VUL i v 7+4 och då kommer de avgöra om jag ska skrivas ut eller inte. Alltså, de kan tydligen redan då SE om detta foster är helt okej eller inte... det verkar ju inte klokt, men tydligen är det så; om fostret mår bra mitt i v 8 så minskar risken för missfall och annat med nästan 100%, det är vad de har sagt... sen finns ju alltid en liiiten risk kvar, men den lär vara minimal. Så om 10 dagar MÅSTE allt se bra ut!!!
    Nä, jag tror att jag är värst
    Jag ska till BM 9+2.. det är lääänge kvar

Men jag ska till Sophiahemmet på måndag på VUL, det tycker jag är bra!
    För då är det som du säger att missfallsrisken går ner otroligt mycket, hoppas hoppas hoppas allt ser bra ut
  • katzon

Jag ska göra VUL kl 09.

Orsaken till mitt VUL är att vi försökt ett tag och genomgått en fertilitetsutredning på Sophiahemmet, läkaren sa att OM vi blir spontant gravida skulle vi få komma och kolla så att allting står rätt till med bebisen.
    Förmodligen är orsaken att minska oron hos oss. Hur det är EGENTLIGEN vet jag inte, det är bara mina egna tankar inför det. Jag är tacksam över att dom erbjuder oss det för jag är sjukt orolig, det skulle kännas så otroligt hårt om det inte skulle gå vägen när man kämpat för att bli gravid. Samma sak är det säkert för de som blivit gravida genom IVF och alla som försökt en längre tid.

Jag tycker att alla får göra som dom vill, när jag var gravid med sonen var jag avslappnad deluxe! Det var inte planerat och jag var ung och tog dagen som den kom. Tog inte ens ett test förrän jag var i v 9.

Vi är alla olika och om ett VUL lugnar oss för stunden kanske det är bra också, för det kan ju knappast vara bra att sprida en massa stresshormoner till bebisen heller. Om det vore så farligt att göra ett VUL borde inte heller fertilitetsläkaren erbjuda oss ett, eller?

• katzon
    NornaB skrev 2011-01-14 22:06:24 följande:
    Ja, det kommer nog att dröja innan min mage förvandlas till en gravidmage Jag har lite fett som kamouflage Tungan ute  HaHa 
    Haha, jag med
  • katzon
    Cornellia skrev 2011-01-14 22:18:35 följande:
    Ja, fast jag gissar att det inte kommer se ett dugg "gravidigt" ut på mig, utan mer som om jag haft en ordentlig chipsorgie.

Jaja, det spelar absolut ingen roll för mig, jag är fortfarande ordentligt glad och förvånad över att jag överhuvudtaget har ägglossning och är gravid. BM sa att det var lite ovanligt vid mitt BMI.
    Jasså?! Du kommer nog få dig en gravidkula du med!!!! )
Svar på tråden BF september 2011