• velvet

BF september 2011

Mamma Tes skrev 2011-03-01 09:27:04 följande:
    Kliar fläckarna? Isf. kan det vara svamp. Det fick jag då jag var gravid med dottern, bara så. Har för mig att jag fick någon salva att smörja med men man kan inte köpa vad svampmedel som helst då dom innehåller kortison och det är inte alltid så bra då man är gravid.
    Dom varken kliar eller gör ont, det känns bara innuti brösten... Men jag ska hålla koll på om det börjar klia.

Kortison använder jag dock till andra saker, trots att jag är gravid. Det ska inte vara någon fara.  Kortison är hur som helst ingenting som kan behandla svamp.

Tack!
  • velvet

jag ska göra KUB-UL imorgon... SÅ HIMLA RÄDD att bebisen är död. :(

Har fortfarande lika mycket symptom som hela tiden, om inte mer. men är rädd ändå.

SNÄLLA lugna mig någon!!!

• velvet

SÅ LYCKLIG!

Var precis på KUB och fick bästa resultat! Blev dessutom framflyttad 3 dagar! :D

bebis låg och sprattlade och sög på tummen! de som gjorde UL tyckte att h*n var väldigt livlig...

• velvet
    Ullis72 skrev 2011-03-03 12:00:48 följande:
    GRATTIS!!! Vad härligt!! Hur gammal är du??

Är såå orolig för mitt KUB test på måndag!!!
    jag är 26 år! du då?
  • velvet
    Ullis72 skrev 2011-03-03 14:40:10 följande:
    Jag är 38 år så jag har tyvärr inte åldern med mig inför kub testet, men har faktiskt både hört och sett bra resultat
    även för tjejer i min ålder så jag håller tummarna!!
    Det har jag också gjort! Jag håller tummarna för dig för säkerhets skull! ;)
  • velvet

tycker inte ni att man ser väldigt mycket för att bara vara i v. 12+3?

:D

så fantastiskt att man kan kolla...
  • velvet
    Flisan79 skrev 2011-03-04 09:07:20 följande:
    Jag blev också förvånad första gången jag gjorde KUB. Just att det var så mycket bebis fast den var så liten
    haha, ja! jag hade liksom förväntat mig någon typ av blobb. ;) inte att kunna se alla fingrar och tår... :P
  • velvet
    betula skrev 2011-03-04 09:14:24 följande:
    Verkligen helt fantastiskt! En riktigt liten bebis liksom, trots att den är så himla liten!
    ja! helt amazing. det mesta finns ju på plats. nu ska dom bara bli stooora!
  • velvet
    SannaMac skrev 2011-03-04 09:28:27 följande:
    Coolt! Gjorde också ultraljud i 12+, och min ser inte lilla "mycket" ut på bilden Fast jag gjorde inget sånt där KUB och grejer, vi bara kollade för skojs skull och för att lugna nerverna lite, de kollade egentligen ingenting mer än att hjärtat slog... kanske olika typer av ultraljud? Hur stor är den? Vår var 6 cm exakt från huvud till rumpa, datorn räknade att den var 12+4 trots att jag utifrån senaste mens var i 12+0.
    Jag har varit på samma ställe, Ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen, och gjort ett tidigt ultraljud för att stilla nerverna också... Jag tyckte att man såg väldigt bra då också även om det inte fanns lika mycket att titta på. ;) Tror att deras maskiner är väldigt nya och bra, för de behövde ju inte leta länge för att få fram den här bilden.

bebis mätte 6 cm. :)
  • velvet
    She is Me skrev 2011-03-04 09:32:19 följande:
    vi var i v12+2 när vi gjorde KUB och kunde se alla fyra kamrar i hjärtat, (vilket BM sa var ganska ovanligt så tidigt)  och skiljeväggen uppe i hjärnan.... det är helt otroligt!  man kan liksom inte sluta stirra på det lilla livet
    vi fick också se hjärtat och allting annat, de zoomande in som tusan. så roligt!
Svar på tråden BF september 2011