Inlägg från: lillagreizn |Visa alla inlägg
  • lillagreizn

BF september 2011

Godmorgon, ska strax iväg till sjukhuset för att börja morgonen med en CTG-kurva samt få veta vad provsvaren visade, inte direkt så här man önskar att spendera sin lediga fredag men men inte mycket att göra

• lillagreizn
    är så jävla less!!!  Jag hade ingen havandeskapsförgiftning iaf, men flödet till navelsträngen var inte helt bra det var på gränsen till för litet tror jag Obestämd Så ska tillbaka dit på Söndag på ny kontroll..

Detta funkar fan inte att passa in läkarbesök med jobbet, när jag jobbar 5 mil bort och inte har körkort. Någon som vet om man kan bli sjukskriven när man bara har ett sommarvikariat??
  • lillagreizn

Vart ska man vända sig, det måste väl vara en läkare som sjukskriver en? Kan man ringa till förlossningen och be och få prata med läkaren jag var hos där eller måste jag försöka få tag på vårdcentralen??

83Lovika skrev 2011-07-15 11:51:42 följande:
    lillgreizn; usch vad du har haft mkt krångel i din graviditet! Får hålla tummarna att du åtminstone får en lätt förlossning som plåster på såren (o såklart en underbar & frisk unge!)   
    Joo bara en massa krångel, är en sak bra dyker det upp nått annat Obestämd Börjar bli måttligt less. Joo man får hoppas på det och med tanke på alla mina problem så kan jag inte tro att jag kommer få gå ända till bf heller, fortsätter det såhär så blir dom väl tvungen att plocka ut mitt lilla pyr snart Obestämd
  • lillagreizn
    Fick tag på läkaren från förlossningen och frågade om han kunde sjukskriva mig. Han inte säga mer självklart var svaret papprerna är klar till på Söndag, ring bara och sjukanmäl dig på jobbet idag.
  • lillagreizn
    ÅK IN!!! Min bebis har börjat sparka mindre och trycker sig bara åt sidorna och med tanke på det så fick jag inte skjuta upp flödeskontrollen till Tisdag utan måste dit på Söndag, samt ringa direkt jag känner att den inte rört på sig och det var ordination från läkaren så herregud ÅK IN! Hellre en gång för mycket än för lite!
  • lillagreizn

Jag har själv varit in till förlossningen idag för att bebisen inte rört på sig sen igår klockan 17.00. Innan försökte vi med diverse knep, höga ljud, musik, puffa på den samt dricka mängder med kallt vatten men ingen respons.

Ringde förlossningen dom tyckte jag skulle komma in med tanke på att flödet varit dåligt igår. Kom in där kopplade på ctg:n och hörde hjärtljuden på en gång (skönt), men det tog ca 15 min innan det började röra på sig där inne.  Sedan ville läkaren göra en flödeskontroll, flödet var  lite bättre än igår Glad Han sa oxå att moderkakan ligger i framvägg och att det gör att jag inte känner rörelserna lika tydligt om den nu inte sparkar just åt sidorna, sedan att bebisen ligger i säte gör inte saken bättre.
    Han sa att eftersom allt är som det är, så ska jag absolut komma in om jag känner mig orolig, eftersom jag knappt kan avgöra om bebisen rör på sig eller inte.

Sedan är det återbesök igen imorgon på morgonen, behöver jag nämna att jag är less på att springa där??

• lillagreizn
    Japp då vare dags igen, in till förlossningen på dom vanliga kontrollerna, har jag tur så behöver jag inte åka dit fören först på Tisdag nästa gång, håller mina tummar och tår så hårt jag kan Glad
  • lillagreizn
    JIPPIE! Äntligen är flödet i navelsträngen normalt igen Skrattande Å bebisen har vänt sig igen så nu ligger den med huvudet neråt igår låg den juh i säte Tungan ute Nästan kontroll är den 19:e. Men idag så tog läkaren upp med mig att om dom måste ta ut bebisen nu så kommer jag få fara till Umeå, så hoppas att den växt till den 27:e (tillväxtkontrollen) verkar som att det är då dom tar det avgörande beslutet. Tills dess så är det flödeskontroller och ctg som gäller. 
  • lillagreizn
    Blev just jävligt stressad när jag kom på att dom faktiskt kan besluta sig om att ta ut
    bebisen den 27:e samma dag som vi faktiskt hade tänkt och börja flytta in i nya lägenheten.
    Å jag har inte gjort ett skit! Idag ska jag tamefan börja packa sedan ska vi ringa och se till
    så vi får flytta in i lägenheten lite fortare än beräknat dom har juh sagt att vi får flytta in nu
    om vi vill, så det ska nog inte vara något problem. Det är dagar som den här, som man inser
    att man kan höra folk säga saker men att det tar ett tag innan man verkligen tar in det och
    inser vikten av det. Ne som sagt dags att ta tag i saker så man slipper känna sig stressad.
Svar på tråden BF september 2011