BF september 2011
Nelia82 skrev 2011-07-13 12:37:00 följande:
Var hos läkaren idag. Blev sjukskriven 50%, pga sammandragningarna. Strängt ordinerad vila i 3 veckor för att sedan följa upp hur det blivit. Det var ju på ett sätt tur att jag bokade en läkartid samt lämnade urinodling förra veckan för idag fick jag även veta att jag har GBS och UVI så nu är det antibiotika som gäller. Lite läskigt med GBS, jag är inte särskilt påläst kring det faktiskt. Ska prata med min bm om det när hon är tillbaka från semestern, har tid där om 1-2 veckor nånting. Känns lite otäckt det där med att man måste ha penicillin under FL så inte bebis smittas av det...
Någon mer här som har GBS?
Jag hade GBS i min förra graviditet då jag även hade problem med sammandragningar ifrån halva graviditeten. Men denna gången har dem ej hittat några bakterier men jag ska lämna ett u-prov imorgon för att kolla om det kan hitta något eftersom jag nu har fått problem med sammandragningar igen.
Jag var jätte orolig för denna bakterier förra gången & jag var rädd för att jag inte skulle hinna få droppet i tid.
Och det fick jag inte utan endast 1 timma innan hon föddes & samtidigt som de tog vattnet på mig.
Men vår dotter var frisk som en lärka som tur var...Eftersom jag inte fick det i tid så kollade BB personalen Alvas andning & puls var 4.e timma i 48 timmar. Du får gärna inboxa mig om du vill prata mer om det eller undrar något =)