Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF september 2011

NÅGOT har börjat hända här. Eftersom jag bara sov 2 timmar natten till idag så har jag legat i sängen största delen av dagen.

Dottern är sjuk och har hög feber men sambon har varit hemma.

Min molvärk som jag förr har haft då och då har jag haft under hela dagen, inget regelbundet men det känns som det blir tätare och tätare. Nu ikväll kommer det var 10-20:e minut skulle jag tippa, har inte klockat nåt ännu. Jag vet att många av er haft kraftigare än så här och trott det varit på gång men blivit snuvade på konfekten. Men eftersom jag knappt haft några värkar alls förr (om man bortser från lite molvärk nån gång då och då) så bara känner jag att NÅGOT händer i kroppen. Känns som det skulle kunna smälla till och vi får åka in inatt och i annat fall så skulle jag nog tippa på att vi har bebis här inom 2 dygn.

Nu ska jag ta en dusch för att det är skönt och för att jag vill vara fräsch ifall, ifall... 

• Mamma Tes

Värkarna fortsätter. Från att ha varit upp till 30 min mellan dom under natten så har det varit ca 10 min mellan hela morgonen som håller i sig ca 1 min. Nu de senaste har det varit ca 4 min mellan men bara hållt i sig 30-40 sek.

Sambon ringde fl imorse och dom sa att det "ska" vara 3 värkar på 20 min som håller i sig minst 1 min. Det skulle innebära att det då är ca 2 min mellan värkarna och det tycker jag låter lite för en omföderska!

Har läst så olika men kommer inte på nu vart jag läst. Vad har ni hört?

Ska väl försöka att inte stirra mig blind på minuterna utan försöka gå på intisiteten istället. Men undrar ändå!

• Mamma Tes

Givetivis blev det fel, kom åt 2:an istället för 1:an

Hon på fl sa 3 på 10 min trots att jag är omföderska, men jag har också hört att d gäller förstföderskor.

Nu är det bara ca 5 min mellan men dom och håller i sig 30-60 sek. Har ringt hem sambon nu...

• Mamma Tes

vanligmänniska: Självklart kan det vara riktiga! Alla följer inte samma mall. Ring fl och rådfråga om du är osäker.

Mina är just nu mer onda men lite kortare än innan. Kanske lite lika vi har då?

• Mamma Tes

Det gör så ONT då jag står och går och värkarna kommer tätare då. Så borde egentligen vara uppe och röra på mig för att skynda på det men jag är så tröööött.

• Mamma Tes

En liten tjej blev det! 21/9 kl. 06.31 kom hon ut efter en riktigt tuff förlossning. Att det går snabbare och lättare för en omföderska stämde inte på mig. Hon vägde 3725 g och var 52 cm lång. Såå fin! Nu disskuteras det hej vilt här om vad Felicias lillsyster ska heta

Alice, Olivia

• Mamma Tes

denovana: Ja det kan man. Jag andades lustgas från att dom tog mina hinnor och hela tiden ända tills bebis var ute. Sedan tog jag tag i masken igen och andades då BM tråcklade ihop mig

Svar på tråden BF september 2011