Inlägg från: Mamma Tes |Visa alla inlägg
  • Mamma Tes

BF september 2011

Sofiafia82 skrev 2011-02-26 15:41:54 följande:

Har gjort KUB-test idag och det såg fint ut! Jag mättes till v 12+4 som jag även mättes till förra veckan.
    Sen fick jag med en del bilder och har några funderingar till två av dem.

Tycker det ser ut som snopp och pung på bilden... kan man se det så här tidigt!?
    Hon som utförde ultraljudet sa att de gör könsbestämningar fr.o.m v 14 och jag är ju nästan där, så man kanske kan se redan nu. Vad tycker ni, ser det ut som en pojk?

Sen undrar jag om hålet vid sidan av huvudet på bilden nedan. Tycker det ser lite konstigt ut med en grop där på huvudet men det kanske är så i den här veckan?
    Nu hoppar jag in i tråden bara så! Hej på er - väntar bebis i september

Jag tror inte det är något konstigt med "gropen". Då 3D-bilder tas så blir det lätt gropigt och vissa bebbar kan se ut som monster nästan Jag gjorde 3D UL med dottern och det blev jätteknöligt och konstigt. Det kan bero på massa saker men bla. övervikt och om man inte just då har tillräckligt mycket vätska runt fostret - då kan bilderna bli konstiga och bebbarna se knöliga ut. Oroa dig inte! 
  • Mamma Tes
    Sofiafia82 skrev 2011-02-27 14:16:52 följande:
    Välkommen hit!
    Vad bra att du säger att det kan se knöligt ut så slipper jag oroa mig för det.
    Var helt oförberedd på att hon skulle ta 3D-bilder också. Sen när jag kollar på videon från undersökninger så ser jag nu i efterhand att det står 4D ibland och så har hon kört till och från innan hon tagit 3D-bilderna. Visste inte att det skulle ingå i priset (gjorde ju kub-test) eftersom de även hade 3D/4D som extra-ul om man ville betala för det.
    Tack!

På videon är det inte konstigt att du ser att det står 4D för det är då man tar i 3D samtidigt som man filmar. Så alltså, 4D=rörlig 3D

Så skoj att du fick så mycket för pengarna! Vi ska också göra kub men tvivlar på att man får 3D och inspelat på skiva med. Fast det tycker jag fasen borde vara standrad så mycket pengar som dom har mage att ta ut!

• Mamma Tes
    Renni skrev 2011-02-28 11:28:19 följande:
    Hej allihopa!

Nu är vi hemkomna ifrån vårat KUB- test... det gick jätte bra och vi fick en risk på 1: 7032... Det känns som om det är lågt med det är det ju inte =//

12+4 är det idag så den lilla är beräknad den 7/9 (en dag senare än vi trodde men det är ju ingenting)...

Hur bred var era barns nackspalt??
    1:7032 är ju lågt i alla fall. Se det så här; Det finns 1 chans på 7032 att bebisen skulle ha ett kromosmfel men det finns 7031 chanser att barnet INTE har det.

• Mamma Tes
    Sofiafia82 skrev 2011-02-28 13:53:53 följande:
    Men guuu så liten å söt hon var när hon föddes en riktig liten plutta. Jättefina bilder med där hon ligger på kudden med ansiktet! Såg även 3D-bilderna. Kul att ni fick såna riktiga närbilder!
    Tack, hon är våran lilla ögonsten. Hon var pytte då hon kom eftersom hon föddes 2 månader för tidigt. 1,9 vägde hon Men allt gick bra i slutändan.

Det fokuserades på ansiktet då vi gjorde det UL för vi ville inte veta könet. Tycker det blev rätt dåliga bilder, men man fick en skymt i alla fall och vi såg redan då att hon hade min näsa! Denna gång kommer vi dock inte göra 3D UL. 
  • Mamma Tes
    velvet skrev 2011-03-01 08:54:16 följande:
    jag blir galen på mina bröst. dom är så jävla ömma att jag vaknar flera gånger varje natt av smärtan. och när jag såg mig själv i spegeln imorse så såg jag att jag fått stora röda fläckar på undersidan av brösten, tror ni att detta är normalt?

sen är jag, precis som alla andra här, sjukt orolig för MA,,,

12+0 på torsdag dock...
    Kliar fläckarna? Isf. kan det vara svamp. Det fick jag då jag var gravid med dottern, bara så. Har för mig att jag fick någon salva att smörja med men man kan inte köpa vad svampmedel som helst då dom innehåller kortison och det är inte alltid så bra då man är gravid.
  • Mamma Tes
    velvet skrev 2011-03-01 09:33:44 följande:
    Dom varken kliar eller gör ont, det känns bara innuti brösten... Men jag ska hålla koll på om det börjar klia.

Kortison använder jag dock till andra saker, trots att jag är gravid. Det ska inte vara någon fara.  Kortison är hur som helst ingenting som kan behandla svamp.

Tack!
    Okej. Så sa dom till mig på apoteket, att dom inte ville sälja svampmedlet till mig eftersom jag var gravid och det innehöll kortison. Utan fick återkomma med rekommendationer från läkare. Skumt.
  • Mamma Tes
    lillagreizn skrev 2011-03-01 11:37:43 följande:
    potatismjöl är bra mot det mesta :) Eftersom det drar åt sig fukt, jag vet många som använt det när dom har haft svamp i jumskar osv.
    Jo det har jag också hört. Nu var det inte jag som behöver svampmedel, utan det var när jag var gravid med dottern 2009 som jag fick svamp
  • Mamma Tes
    lillagreizn skrev 2011-03-01 13:19:49 följande:
    Såg det men tänkte du hade svarat på velvets så, tänkte jag tar första istället för att börja bläddra uppåt :)
    Tänkte då skriver jag där iställt :)
    Oki
  • Mamma Tes
    Renni skrev 2011-03-01 21:37:58 följande:
    Hejj tjejjor...

Idag har jag haft en väldigt konstig magont...Jag har haft ont i sidan vid nedre delen av magen & sen har det strålat ner till ljumsken/underlivet... Ilande känsla...
    Vet inte om det kan bero på att jag är väldigt hård i magen....

Man kopplar ju all magont till den lilla bebisen man magen kan ju faktiskt krångla ändå =)
    Men visst blir man nojjig ändå...
    Låter som det är livmodern som töjer sig. Visst tror man att allt magont är bebben, om det sitter i nedre delen av magen iaf.
Svar på tråden BF september 2011