• knorrig

BF september 2011

Flisan79 skrev 2011-02-03 21:50:48 följande:
    Men hallå tjejer. Dissar ni mig helt eller? Inte ett enda grattis på bröllopsdagen....nu blir jag lite purken minsan Obestämd

(och ja, jag skrev ett inlägg om det)
    Har helt och hållet missat det inlägget.
    Stort grattis till er  :P
  • knorrig

Japp, då var nästa steg ett faktum - mammabyxorna är inhandlade! Flört
    Gick in i v.10 idag (9+0) men står snart inte uuut med trycket på magen av mina vanliga byxor.
    Funderar på att göra ett privat VUL, så att det värsta oron kan dämpas lite.

Hehe, får höra av min sambo var och varannan dag att jag går runt i en "bubbla".
    Kan tänka mig att det beror på att jag är väldigt trött och har slut på energi i kroppen..

• knorrig

Nu har jag precis lagt till två bilder (v.6 & v.10) i magtråden för BF sep -11  Glad
    Är det några fler här  som också har gjort det ? :)

• knorrig

hehe, "magbildstråden" ska det ju stå xD

• knorrig
    skomakarfrun skrev 2011-02-10 20:12:02 följande:
    men guuuud exakt samma för mig, jag får inte ont iofs men drömmer världens sexdrömmar.. lesbiska dessutom, jag som aldrig haft något lesbisk upplevelse i hela mitt liv (förutom fyllekyssar)
    men drömmarna har liksom känts fel och i natt som var kom det en kille med i drömmen. Jake Gyllenhaal (som jag såg på bio igår, Love and other drugs) MY GOD ville inte sluta drömma
    Valde att snooza en 1.5 h i morse bara för att få lite mer het Jake-sex, min "flickvän" var inte glad i drömmen. Jag var gravid i drömmen också, hade tydligen blivit det av nån onenightare...
    jaja spännande att se vad som händer inatt.. hoppas att Jake besöker mig igen..
    Haha, det låter himla spännande att ha sådana livliga och trevliga drömmar :)
    Själv så har jag bara haft jobbiga drömmar. En där jag ska åka utomlands men varje gång jag kommer till arlanda så har jag glömt passet (paniiiik!), en dröm där flera närstående sviker mig och en annan där jag blir jagad.
    Undrar just vad det betyder? :O
  • knorrig

Skrattande   Har fått tid för UL på onsdag nästa vecka och på torsdag ska vi till BM för andra gången och ta blodprov och grejer.
    Hoppas så innerligt på att få se ett pickande hjärta... Är idag i v.11 (10+1).

wanted skrev 2011-02-11 21:16:10 följande:

En liten fråga bara, är det någon som för EXTREMT ont i brösten när det är kallt ute.. Jag kan nästan börja gråta så satans ont gör det.. Min kloka mor sa att det är för att skinnet är spännt och inte "värmer" på samma sätt som förut, utan att huden är sträckt nu och då blir brösten mycket känsligare...
    Har lika problem, fast på nätterna. Vi har det rätt så svalt i sovrummet och jag vaknar varje gång jag ska vända på mig.
    Då känns det som att brösten är två ömma blåmärken som är på väg att slitas av kroppen ^^, (antagligen för att de har blivit kalla?!)
  • knorrig

Kan någon berätta vad förkortningen: ma är för något?

• knorrig
    OoOoO skrev 2011-02-12 11:21:27 följande:
    MA innebär att det blev inget missfall omedelbart när fostret dog. Fostret ligger kvar en tid i livmodern innan det stöts ut. 
    Kan det kännas på något speciellt sätt vid ma? Eller känns det helt enkelt som att graviditeten fortsätter som vanligt?
    Tack för förklaringen iaf ^^.
  • knorrig
    OoOoO skrev 2011-02-12 11:40:45 följande:
    Jag kände inget förrän 12+0 kanske då jag började småblöda. Min första reaktion var att något var fel. Jag ringde sjukrådsupplysningen som sa att man kan blöda, det behöver inte vara något. Åk och kolla när du kommer hem (jag var utomlands) för säkerhets skull. 12+5  när jag kom hem åkte jag in direkt och man konstaterande ma.

Jag trodde att allt var som det skulle ända tills jag började blöda. Ända hade graviditeten svstannat flera veckor innan.

Så var det för mig, det är säkert olika. Hoppas jag inte skapar mer oro för någon som inte hade oro. Detta är iallafall vad min oro beror på
    Okej. Jag har iofs inte varit med om det själv, men kan föreställa mig oron för den som redan varit med om det (och även mf).
    Första grav för mig och med mycket tankar om hur det ska gå. Försöker att ta dagen som den kommer och vara i nuet.
    Hoppas verkligen att det går vägen för dig den här gången! :)
  • knorrig

Huvudet nere till höger och rumpan uppe till vänster. Men viktigast av allt - det pickande hjärtat! Hjärta
    Ren och skär lycka :D

Såg att det var fler som lagt in bilder, riktigt kul att se :)

• knorrig
    betula skrev 2011-02-16 17:44:16 följande:
    Ja det där lilla hjärtat! Visst är det en underbar känsla att få se?!
    Underbar känsla, är en klockren beskrivning :)   
    Nu kan jag äntligen få andas ut litegrann och iaf veta att det har gått bra så här långt.
    Nu och framåt så är det ju mindre risk att något dåligt händer :)

När gjorde du VUL?
  • knorrig

Är degusarna lätta att få handtama?  :)

• knorrig
    Cornellia skrev 2011-02-16 19:15:00 följande:
    Då är man tillbaka, har varit utan internet i ca en vecka, så nu har jag lite att läsa ikapp!

Om två dagar passerar vi den magiska gränsen 12 veckor! Ska bli så skönt!
    Är det 12 fulla veckor eller går du in i 11+0? :)
  • knorrig

Det är så många som skriver om sprattlande små bebisar,
    men när jag var på VUL så låg h*n helt stilla.
    Logiskt så förstår jag ju att den lill* också måste vila, fast det hade ju
    varit så mysigt att få se lite rörelse...

• knorrig

Hallå hallå.
    Jag inte varit så aktiv här inne på ett tag.. Mycket föreläsningar och snart tenta. Huahua!
    Nu kan jag känna kanten på livmodern varje morgon, den är precis under naveln och jag är i v.16.
    Till saken... För några dagar sen så hade jag en markant  "bula"  på vänster sida, morgonen efter
    var den på höger och imorse var den på vänster igen?
    Är det några fler som har så? Glad   Och varför är det så tror ni?

Jag har ytterligare en fundering också.. Förutom sprattel, bubblor och pirr, kan man känna bebisen
    på andra sätt? Typ som att det ilar till lite i livmodern, på samma ställe flera gånger under någon minut ?!
    Tror inte att jag kan förklara på annat sätt :)

Hoppas att Ni mår bra och njuter av era graviditeter {#emotions_dlg.flower}

• knorrig

Lyssnade på lillens hjärtslag för en stund sen Hjärta
    Vilken lättnad och höra att bebis faktiskt fortfarande lever där inne :)

• knorrig

Nu var det evigheter sen jag kikade in här. Var beräknad till 10/9, men vi fick en augustibebis istället. Den 29/8 kikade vår lilla pojke ut, så han blev 4 veckor igår :)

Jag har inte läst längre bak i tråden, men är det någon speciellt tråd för bebisbilder, eller lägger vi in dom bilderna här? :)

Svar på tråden BF september 2011