Inlägg från: Sofiafia82 |Visa alla inlägg
  • Sofiafia82

BF september 2011

Jag har fått olika slags bildkvalitet på mina bilder. Undrar om hon ibland körde 3D eller nåt för så här ser en del av bilderna ut:

Lite skillnad från de andra bilderna jag visade tidigare.

Här ligger bebisen med benen i vädret och gapar
  • Sofiafia82

Jag visste inte att hon skulle skifta så där till 3D till och från under undersökningen. Hon sa inget om det heller. Hade räckt med att ha i 2D för jag vet att det krävs mer energi (starkare strålning) för 3D och det är mer skadligt. Hm, hela undersökningen varade i 15-20 min men hon körde mest med 2D som tur är.

Sen fick jag allt inspelat! Alltså det man såg på skärmen under hela undersökningen så jag ska försöka bränna skivan och skicka till mamma och pappa  

• Sofiafia82
    Nelia82 skrev 2011-02-26 17:54:33 följande:
    Sofiafia82: Vilka fina 3D-bilder du har fått!! Tycker också att det ser ut som en pung och en snopp, hihi.

När vi gjorde UL på sonen var jag helt hundra på att jag såg en snopp, men min sambo bara skrattade åt mig och sa att det lika gärna kunde varit navelsträngen, och visst kunde det varit det, men vi fick ju en grabb också så
    Ja de bilderna jag har i 3D är ju mycket tydligare än de andra jag har i 2D.

Vilken vecka var du i när du såg snoppen? Jag är ju i v 13 nu och hon som gjorde ultraljud på mig sa att de kan se säkert från v 14, så det borde ju kunnas anas nu tycker man. Eller så menade hon v 14+0, dvs i v 15.
  • Sofiafia82
    Mamma Tes skrev 2011-02-27 00:37:45 följande:
    Nu hoppar jag in i tråden bara så! Hej på er - väntar bebis i september

Jag tror inte det är något konstigt med "gropen". Då 3D-bilder tas så blir det lätt gropigt och vissa bebbar kan se ut som monster nästan Jag gjorde 3D UL med dottern och det blev jätteknöligt och konstigt. Det kan bero på massa saker men bla. övervikt och om man inte just då har tillräckligt mycket vätska runt fostret - då kan bilderna bli konstiga och bebbarna se knöliga ut. Oroa dig inte! 
    Välkommen hit!
    Vad bra att du säger att det kan se knöligt ut så slipper jag oroa mig för det.
    Var helt oförberedd på att hon skulle ta 3D-bilder också. Sen när jag kollar på videon från undersökninger så ser jag nu i efterhand att det står 4D ibland och så har hon kört till och från innan hon tagit 3D-bilderna. Visste inte att det skulle ingå i priset (gjorde ju kub-test) eftersom de även hade 3D/4D som extra-ul om man ville betala för det.
  • Sofiafia82
    trivsamma forandringar skrev 2011-02-27 14:23:50 följande:
    Imorgon är det dags för inskrivning för mig. Vecka 10+0 idag.
    Ska även boka in KUB-testet imorgon, i vilka veckor är det man kan göra det?
    Hej! Man kan göra kub-testet i v 11-14, men det är ju svårt ibland att veta exakt hur långt gången man är så det bästa är nog att boka in nånstans runt v 12-13.
  • Sofiafia82
    M y skrev 2011-02-27 19:12:27 följande:

Sofiafia: Läste längre bak att du undrade över det svarta på 3D UL kortet,som du kan se så har min samma sak. Så jag antar att det är som någon annan här skugga och helt normalt.

:) jo vi får hoppas det är normalt. Borde ju vara det om fler har så =)
  • Sofiafia82
    Mamma Tes skrev 2011-02-27 23:13:37 följande:
    Några bilder från vårat 3D UL med dottern finns i mitt galleri förresten...
    Men guuu så liten å söt hon var när hon föddes en riktig liten plutta. Jättefina bilder med där hon ligger på kudden med ansiktet! Såg även 3D-bilderna. Kul att ni fick såna riktiga närbilder!
  • Sofiafia82

Mitt barn hade 1,2 i nackspalt och  jag är rökfri, väger 57 (168 cm lång) och fyller 29 i april. Ändå så blev det en risk på 1:3770 eller nåt liknande. fattar inte hur det gick ihop sig riktigt. Fast jag lämnade blodprov samma dag så det här var värdet utan blodet inräknat. Det rätta värdet får jag på tors eller fre.

• Sofiafia82

Jag har gått upp 0,5-1 kg sen jag blev gravid. Min vikt varierar lite med ett halvt kilo till och från.
    Imorn går jag in i v 14!!!

• Sofiafia82
    Cornellia skrev 2011-02-28 14:11:34 följande:
    Jag har sedan inskrivningen gått ner ca 7 kg, men just på inskrivningsveckan låg jag väldigt högt, om man säger sedan jul så har jag legat helt still.

Är det bara jag som kan variera typ 5 kg på en dag??? Hur lyckas man lixom säga att man gått upp ett halvt kg, det går man juh upp/ner av att äta och kissa typ.
    :) nej jag kan inte variera 5 kg på en dag. Om jag tex skulle väga mig tre dagar i rad så kan jag ena dagen väga 57,0 andra dagen 57,5 och tredje dagen 57,3. Det är ju beroden på vätskan (och tarminnehållet!) i kroppen, så det är därför jag menar att jag kan variera på ett halvt kilo. Svårt att veta sin exakta vikt liksom eftersom det skiljer lite från dag till dag.
Svar på tråden BF september 2011