BF september 2011
Men fy vad tråkigt MammaBjörn!! 
Men fy vad tråkigt MammaBjörn!! 
Har ni fått era RUL tider än?Någon mer som känt sin livmoder så tidigt som vecka 10? Om jag inte minns helt fel så är det väl först runt vecka 12 den sticker upp ovanför blygdbenet? Jag känner min jättetydligt, den är enorm! *fnissar* Och jag är bara i vecka 10. Kan det vara för att jag är omföderska? Är orolig för tvillingar nämligen, det ligger i släkten samt att jag mått så extremt mycket mer illa den här gången mot förra graviditeten..... Kan det vara det eller nojjar jag bara??
Usch och aj. Jag som alltid förespråkar att växtvärk är bra att ha i livmodern osv, men nu håller min på och krampar nåt fruktansvärt, kan knappt sitta rakt upp eller stå... aj aj aj... hoppas inget är på tok...
Jag mäter på två ställen. Först vid midjan, en bit över naveln där jag är som smalast, där är jag 74 cm. Oförändrat sen innan graviditet alltså. Och vid naveln, där jag är som bredast är jag 84 cm, också oförändrat. Är i vecka 9+3 idag.
Sofiafia82: Vilka fina 3D-bilder du har fått!! Tycker också att det ser ut som en pung och en snopp, hihi.
När vi gjorde UL på sonen var jag helt hundra på att jag såg en snopp, men min sambo bara skrattade åt mig och sa att det lika gärna kunde varit navelsträngen, och visst kunde det varit det, men vi fick ju en grabb också så ![]()