• mymy

BF september 2011

Thegran skrev 2011-03-19 09:11:03 följande:

Hej, får man hoppa in här?

är gravid i v.13, bf 27 sept. Andra barnet, har en dotter på snart 2.5 år.

Välkommen!
  • mymy
    Anna4 skrev 2011-03-19 11:31:15 följande:
    Nu sägs det ju att det är en myt att mjölk skulle hindra järnupptaget. Skönt tycker jag eftersom jag gillar mjölk till blodpudding! :)
    Jag gillar också mjölk till blodpudding och kan bara inte låta bli att dricka det till... förhoppningsvis påverkar det inte så mycket..:)
  • mymy

Berättade för min mamma om barn nr 4 o väntade mig "ska du befolka jorden själv" (hon sa så när jag berättade om nr 3) men icke.. Hon blev jätteglad! Sen sa hon "oj, då har jag 12 barnbarn sen" :)

• mymy

På fredag är jag i vecka 16+0 och nu måste jag erkänna att jag faktiskt har fått en bebismage..:) Ska låta stora tösen fota den snart, ska bara flytta först. Det sker ju i helgen. Har inte känt av min foglossning speciellt mycket vilket är skönt!
    Längtar till den 11/4 då jag ska på ultraljud..:)

• mymy
    VeronicaNyberg skrev 2011-03-29 14:52:28 följande:
    RUL på fredag 13.00, börjar bli nervöööös! Jag vill se h*n nu nu nu! Hjärta
    Spännande!! Jag får vänta till den 11 april..:(
  • mymy
    lillagreizn skrev 2011-03-31 09:39:17 följande:
    Har fått byta barnmorska och jag gjorde verkligen rätt val. Ringde en annan barnmorska och förklara läget samt hur jag mått. Jag tog upp min yrsel med den nya barnmorskan och då säger hon att det inte är så konstigt med tanke på att det står i min journal att jag har lågt blodtryck. Jag blir nästan arg när jag hör detta eftersom jag senast i måndags tog upp det med min gamla barnmorska å hon visste inte vad det berodde på. Blodtrycket i min journal är dessutom inskrivet under inskrivningen för länge sen. Även då frågade jag om allt såg bra ut och hon sa joo.
    Vilken inkompetent BM! Bra att du bytte! Det ska ju stämma mellan BM och den som är gravid, man måste kunna få ett förtroende för den man ska träffa flera gånger under de kommande månaderna.
    Vad ska de göra åt till låga blodtryck nu?
  • mymy

Imorgon är jag i vecka 17 och jag kan inte fatta att det gått så fort. :)

Imorgon börjar jag också mitt nya jobb och jag är SÅ nervös för att jag måste berätta för min chef att jag är gravid. Som tur är har jag fastanställning direkt då jag bytt jobb inom region skåne bara så uppsagd blir jag inte. *skönt* Jobbet fick jag den 15 november så det är inte så att jag lurat dem, var inte gravid då. Graviditeten bekräftades i Januari.... undras hur hon, chefen,  kommer reagera....

• mymy
    hanna elise skrev 2011-03-31 17:56:07 följande:
    jag tycker min mage växer hut mkt som helst nu. På bara några dagar har den fördubblat sin storlek...MINST.
    Tycker att det känns också för den spänner och drar hela tiden. Fler som har eller har haft så (är i v 17 nu, 16+4) ? 
    Jag tycker också att min mage har växt mycket sista tiden, snart kan jag inte dölja att jag är gravid..:) Imorgon går jag in i 17 fulla veckor..:)) vad gäller att det spänner och drar så kan jag också känna det emellanåt, inte mycket men lite.
  • mymy
    MelindaBjörk skrev 2011-04-06 21:38:54 följande:
    Kände för första gången idag en lite spark utanpå magen Skrattande Hjärta vecka 16 (15+3)
    Mysigt..:)
  • mymy

Tiden går så fort! Imorgon är jag i 18 fulla veckor...

Nu MÅSTE jag berätta på jobbet vad som händer i min kropp..
    Har lite ångest för det då jag precis börjat på jobbet jag har nu!
    Jag får försvara mig med att jag INTE var gravid när jag var på intervju och fick jobbet (november), att min sambo har VÄLDIGT svårt att få barn (10% chans bara så nåt alternativ att ta bort den lilla fanns inte) ((hade inte velat det ändå!)) och att jag hade blödningar i februari och därför inte velat berätta då jag inte vetat hur det var och blir med den lilla.

På måndag är det RUL och det ska bli så kul att se bebisen igen, bebisen är förresten vårt arbetsnamn..:) Vi ska, om det går, ta reda på könet på den lilla. Jag har ju tre barn sen innan och har aldrig tagit reda på könet tidigare.

Svar på tråden BF september 2011