-
Ja jag, hår och hy är en katastrof, och det blir ju inte bättre av att jag knappt orkar fixa mig om dagarna..stackars min fina man..hehe. Men nu vill jag inte bara att jag ska låta gnällig. Är så lycklig över detta efterlängtade barn, men ibland är det svårt att se hela bilden.She is Me skrev 2011-01-29 11:59:28 följande:Nån mer som fått fet hy, är helt plötsligt helt blank i pannan, det har jag då aldrig varit tidigare... urgh.... -
Vilken vecka är du i nu?????Flisan79 skrev 2011-01-30 20:15:37 följande:Tja, antingen har bebben dött eller så är jag på väg in i spökveckorna för mina symtom dalar. Aptiten blir mer normal, inget illamående, magen stabilare, ingen huvudvärk. Skönt men läskigt. Buuuu!
-
Va skönt, jag går in i vecka 10 idag, 9+0 så jag hoppas hoppas att det snart är över. Vecka 9 ska ju vara värst med högst hcg i kroppen och sen börjar det dala. Med mina andra 2 gick det över helt efter ett tag, kommer bara inte ihåg när. Men jag väntar tålmodigt...:)Flisan79 skrev 2011-01-31 09:41:30 följande:Jag är i v 10. Vet ju att det varit likadant de andra graviditeterne för i första grav var jag inne på gynakuten v 10 (pga oro) och frågade just om varför mina symtom försvunnit. Fick då svaret om spökveckorna. De brukar börja runt denna vecka. -
Vecka 9 är den värsta veckan när det gäller illamående känslor. Högst halt av Hcg hormoner, sen blir det lugnare. Men vissa har otur och kan må illa till vecka 20 eller längre. Hoppas inte det är så för dig....Mliic skrev 2011-01-31 21:12:25 följande:Jag har mått sått så sjuuuukt dåligt i några dagar nu! Jag har mått illa ganska läge nu men det här slår allt!! Spydde första gången igår och kan knappt tänka på mat utan att få koncentrera mig på att inte kräkas.. Några tips? Går in i v 10 i morgon och trodde det skulle dala ut nu, men icke! -
är så trött så jag tror jag avlider snart. Är som en zombi på jobbet, vill bara att tiden ska gå så jag får åka hem igen. Och illamåendet som visserligen är bättre vägrar släppa. Vecka 10 nu så bara att hålla ut, snart snart blir det bättre.
-
Jag jobbar på SATS som receptionist och säljare. Det går ok att jobba men jag är så trött. Ingenting är roligt. Vill bara ligga hemma sofan och vänta ut detta tillstånd så att jag kan börja leva igen. Tror det är en lite kille därinne, har två tjejer sen innan och jag kan inte minnas att jag mådde så här dåligt. Hoppas hoppas att det snart går över. Illamående hela dagarna, igår kräktes jag sent på kvällen helt plötsligt. Så morgon illamående är det icke. Ja ja, någonting underbart komer ut av detta så man får försöka härda ut även om jag kan ligga i sängen och gråta hejdlöst ibland.
-
Hej på er tjejor!!!
Inte skrivit på jätte länge men har varit inne och kollat titt som tätt. Har mått riktigt dåligt sen vecka 6 idag är jag 12+1 och jag tror att det börjar lätta lite. Inte ett dugg sugen på mat men mår inte lika illa hela tiden.
Idag ska jag göra mitt ultarljud för kub...iiiihhhhh jätte spänd. Gjorde ett i vecka 8+1 och då såg allt bra ut men jag är skit nervös för vad jag ska få se i dag.
Sen igår har jag varit jätte yr i huvudet. Det bara svartnar framför ögonen när jag reser mig. Var så matt att jag stannade hemma från jobbet. Ska se om dom kan kolla mitt järnvärde när jag ändå är där och gör ultraljudet.
Skriver i kväll om hur det gick...hoppas hoppas hoppas allt är som det ska. -
Tror att vi väntar en pojke då jag mår så himla annorlunda mot mina 2 tjejer. Men vi har även funderat kring tjej namn ifall det skulle bli så.
Pojknamn: Dorian och Damian
Flicknamn: Livia
Börjar bli mäniska igen, går in i vecka 16 på söndag, det går fort nu. Men jag mår fortfarande illa ibland även om det inte alls är lika starkt längre. Hoppas slippa det helt snart. UL den 5/4.....inte så långt borta nu:)
-
Alcastar: Fy va tråkigt, jobbigt att inte veta säkert, lycka till.
Kom precis från barnmorskan. Vecka 16 idag, Vi lyssnade på hjärtat och det tog ett tag innan hon hittade slagen, fy sjutton va rädd man hinner bli på den korta tiden. Men till slut så, 147-150 slag. Moderkakan når ca en cm under naveln. Känner den som en stor bula på morgonen ser jätte konstigt ut. Har börjat känna lte rörelser trots att jag har moderkakan i framvägg. Som kullerbyttor och små lätta puffar
.
Dom säger ju att snabba hjärtslag tyder på flicka, vi som verkligen tror på pojke....hmm han kanske bara varit väldigt aktiv eller så är det en liten Livia där inne:) Den 5 April hoppas vi få veta. -
Flisan79: Jätte fint ju. Har också alltid köpt vanliga överdelar och sen kombinerat det med gravid nederdelar. Det mesta av kläderna passar ju oss gravida perfekt särskillt med ett skärp till som du hade.
I vecka 16 nu så kan fortfarande ha mina jeans med låg knäppning men har köpt en del långa linnen så skönt att dra ner ordentligt över magen.
Måste ta en sväng på stan när jag fått lön och köpa lite nya överdelar:)
Mår så himla mycket bättre nu än för bara ett par veckor sen. Har verkligen haft ett illamående från helvetet i 10 veckor men det är så mycket bättre nu.
Bäbis e jätte livlig i magen nu på morgonen, ett himmla bökande mot urinblåsan och neråt...känns som en konstig kittlande känsla.
Såg på en unge i minuten igår och led så med hon i svart hår när hon fick sina kryst värkar, kände verkligen den där paniken med henne när ungen precis ska ut men det känns som man håller på att gå i två bitar och inte klarar mer. Jag längtar tills det e min tur även om jag är lite små nervös. 5 år sen sist känns lite som första gången:)