Inlägg från: IdaElinLivia040611 |Visa alla inlägg
  • IdaElinLivia040611

BF september 2011

Sofiafia82 skrev 2011-03-15 09:09:33 följande:
    Flisan: Fina kläder! Gillar verkligen blusen/tunikan. Själv har jag köpt en del linnen för gravida men de verkar kosta lite mer än långa linnen som inte specifikt är för gravida. Kan det stämma eller inbillar jag mig bara?
    Dom har just nu linnen i alla färger på Gina för 99:- och dom e långa och super bra. Gravid linnen e dyrare oftast i alla fall.
  • IdaElinLivia040611

Godmorgon tjejer.

Trött idag. Sover dåligt på natten vaknar alltid vid 3-4 och har jätte svårt att somna om. Men det hör väl till antar jag. Glad att jag kan äta bättre och att man har ett par enkla veckor framför sig innan man blir tung och får foglossning och en massa sammandragningar. Fram till vecka 30 brukar jag känna mig ganska ok. Fast foglossningen brukar ge sig till känna vid vecka 20-22. Känner redan nu snart i vecka 17 att jag vackar som en anka i slutet av arbetsdagen.
    UL om två veckor......åhhhh det går så långsamt.

• IdaElinLivia040611

15+5 idag, på söndag går jag in i vecka 17. Magen e liten och jag har gått upp 2 kg hittills. Med mina två tjejer gick jag upp nästan 15 kg. Tror det bli 8-10 den här gången, försöker träna och äta bra för jag antar att det blir svårare att gå ner nu vid 30 än vid 25 och att det nu e tredje barnet. Vi ska ha ett till tätt efter denna sen är det slut.....phu!!!! 4 får räcka:)

• IdaElinLivia040611

Godmorgon tjejer:) Här skiner solen och allt känns riktigt bra.
    En lite fråga bara, är det någon som vet hur stor bebis är rumpa-huvud i vecka 17 snart 18??? Tycker att den borde vara ganska stor nu, men inte känner jag några rörelser än....kanske lite ibland men känns som det borde vara mer.

• IdaElinLivia040611

RUL idag kl 10:30,,,iiihhhh jag e så nervös. Allt såg ju bra ut på kub testet och så men jag har ändå konstiga tankar om att allt kanske inte är ok. Kanske för att jag har 2 fina friska tjejer och tror att inte kan det gå vägen ytterligare än gång.
    Hjärnan e knäpp egentligen. Vi vill kolla könet, vi är båda 100% säkra på att det är en kille så jag kommer bli så jäkla förvånad om det visar sig vara en tjej.

Om allt ser bra ut ska jag shoppa en filt och lite annat till bäbis:)
    Fler som har UL idag och några dagar framåt, ska bli så spännande att se bilder:)

2 tim kvar...... 

• IdaElinLivia040611

Jag ska köpa en iCandy peach vagn, har haft Emmaljunga duo edge med mina tjejer men den känns så himla tung och klumpig när man jämför med vagnarna nu. 5 år sen sist och man ser att modellerna förändrats.

• IdaElinLivia040611

Godmorgon!

Var ju på RUL igår och tack och lov så va det lilla knytet perfekt. Hon kollade hjärta, hjärna, räknade fingrar och tår. Läppen var hel och foster rörelserna var normala. Känns underbart nu:)
    Kön fick vi också veta. Jag och min sambo har ju varit stensäkra på att vi väntar en pojke, men icke det är en tjej påväg. Nummer tre för mig min sambos första och det känns så himla bra. Han blev lite chockad då vi bara pratat killnamn och alla sagt att magen ser ut som en killmage, men nu är han helt salig och säger att det kommer bli pappas tjej.

Livia ska hon heta Hjärta!!!!

• IdaElinLivia040611
    Miniapa skrev 2011-04-06 14:18:39 följande:
    IdaElin0406: Vilket fint namn, det ska min brors dotter heta. De har BF i juli :)

Idag är det en vecka kvar till RUL, längtar efter att få se honom igen då jag inte känner honom än.
    Tack, jag gillar det jätte mycket!!! Hjärta
  • IdaElinLivia040611

Godmorgon!
    Va härligt det känns att våren är påväg, även om det tydligen är storm varning i Stockholm idag. Men så skönt att slippa alla minusgrader.
    Köpte lite kläder till "Livia" igår. En klänning, två sparkdräkter och tre bodysar. Tog allt i 56 eftersom dom växer ur 50 på ett par veckor bara. Är hon liten när hon föds så får man väl handla på sig lite 50....älskar att shoppa bebiskläder.
    Såg en urmysig filt också och ett lapptäcke som skall inhandlas nästa lön.
    Vi tittade ut spjälsäng med tillbehör på IKEA också kommer kosta drygt 2000:-, vagn e spikad men än inte beställd. Sen är det bara skötbord och skötväska sen har man allt man behöver:)

Ska inte köpa på mig en massa skit den här gången, som badbaljan till exempel använde den 2 ggr trör jag.

Jo just det, en bärsjal vill jag ha den här gången, hade en babybjörn förra och dom användes flitigt men den här gången ska jag testa sjal, nån som har nån erfarenhet av bra eller dåliga sånna??? Har ingen aning om vilken sort jag ska köpa......

• IdaElinLivia040611
    She is Me skrev 2011-04-07 08:10:42 följande:
    Har en tricot slen, som användes flitigt till Lilltjejen. Nån form av elastisk långsjal är väl lämpligt till nyfödd, finns många märken och sorter.
    Ja man vill ju ha en som är lätt att få på sig. Min brors fru använde sin bärsjal väldigt mcket och jag tycke alltid att det såg så mysigt ut när han han satt som en liten groda på magen. Somnade jätte bra i den. Men man får passa sig lite för att bära runt ocg lära dom att somna för mycket i famnen. Det har jag fått erfara med min första. Men det är ju så svårt att låta bli dom är ju så gossiga Hjärta
Svar på tråden BF september 2011