-
Ja får synbortfall ibland vid "vanliga" migränanfall med. Jag hade antagligen inte reagerat på att det var nåt konstigt om jag satidigt hade huvudvärk då jag har haft det så sen tonåren. Men bra att veta att det kan vara något annat än vanlig migrän med.MelindaBjörk skrev 2011-04-19 19:47:39 följande:Sen kan man faktiskt få lite dålig syn under graviditeten.. så behöver ju inte vara något farligt men är ju ändå bra att kolla upp det :) -
Jag vill beställa vagnen "tidigt" för att hinna vänja både hundar och katter vid vagnen innan bebis kommer, men redan nu känns så sjukt tidigt på nåt vis. Fast idag har vi gjort över hälften, så m lite vår o sommar kommer väl tiden bara rusa iväg i läskig fart!
-
Gissar att det inte är nån ide at försöka läsa ikapp påskens alla inlägg utan får hoppa in här bara igen ;) Hoppas allt är bra med er alla och att de små växer och frodas som de skall ;)
I påsk kom mamma och hälsade på oss. Hon hade med en våg och sen inskrivningen i v 11 då jag vägde 54,7 kg har jag nu i v 21 gått upp 5 kg ungefär! Var lite mer än jag hade gissat på, men det känns bra. Jag är så smal i vanliga fall och har ganska så skumma matvanor, så det känns skönt att veta att kroppen klarar av att lägga på sig såpass. Dessutom har orken börjat komma tillbaka så jag kommer ut och rö på mig mkt mer nu än vad jag gjorde för några veckor sen :)
Mamma var även helt fascinerad över hur mkt det faktiskt syns nu, detta trots att jag mailat henne alla bilder vi tagit på magen :) Men det är faktiskt ingen tvekan längre, man ser att jag är gravid och jag älska det :)
Sambons systrar har även varit här och kikat på magen för fösta gången. Nu har vi (sambon o jag) en dag själva som vi tänker ta det lugnt på och bara njuta av det underbara vårvädret. -
Går in i v 22 idag! Och jag tror allt att jag skall ta en sväng till lite klädbutiker och förhoppningsvis hitta några bra sommarkläder där magen får plats. :)
-
Puh. Idag har jag traskat i affärer 4 timmar och köpte både lite kläder till mig (fast det jag sökte var helt utplockat :( ) och en hel del till Krypet i magen. :) Härlig dag, men kroppen skriker av trötthet och värk nu!
-
Vilken underbar nyhet! :) Se till att njuta ordentligt nu!
-
Jag äter www.pharbio.se/ Började m dem ganska så tidigt och då de är ganska så små och inte luktar äcklig fiskolja funkade de bra även när jag mådde som mest illa. Tycker de luktar lite som de svarta vingummisarna ;)velvet skrev 2011-05-02 10:27:57 följande:Någon här som tar kosttillskott i form av Omega 3/6? I så fall vilket märke och vad kostar dom? -
Samma här :) Skönt tycker jag.velvet skrev 2011-05-03 13:47:46 följande:min kille ser precis lika mycket fram emot allting som rör bebisen, som tex föräldrarutbildningen, som jag gör! :)
Vi har inte fått nån inbjudan till föräldragrupp ännu, men har anmält vårt intresse iaf. -
Tror att det hänger lite på flugbolaget man reser med, så kolla med dem. Man kan behöva läkarintyg.Två Barns Mamma skrev 2011-05-04 08:03:08 följande:Hej, skulle kolla en sak om någon vet detta, Hör tt man inte ska flyga utomlands när man e gravid.. i såå fall om detta stämmer vilken vecka ska man inte åka i då? -
Här är en till som gärna håller igång runt 5 snåret. Har varit så i flera veckor (är i v 22+1 idag), men de senaste dagarna har jag inte vaknat av det. Vet inte om rutinerna håller på att ändras hos liten eller att jag helt enkelt är så trött att jag inte vaknat av det. Annars brukar jag mest behöva gå upp och kissa (blåsan tycks vara ett bra sparkställe) och sen kan jag somna om ganska så lätt, om jag inte fastnar leendes m händerna på magen och njuter av att känna liten. För tusan vad jag älskar att känna hur den bökar runt där inne!hanna elise skrev 2011-05-04 10:22:49 följande:Är så tröttt!
jag sover hur dåligt som helst nu för tiden. Vet inte alls varför, men jag tycker att sängen helt plötsligt är oskön, det går inte att hitta ngn bra ställning att ligga i, maken är ivägen och han flåsar så jobbigt. Haha, stackarn... han har frågat om han ska byta till ett annat rum så jag får sova men jag tror inte att det blir nåt bättre.
Dessutom så har jag i flera dagar vaknat vid 5 tiden av att bäbis drar igång och bökar runt hur mkt som helst. Jättemysigt egentigen men det kunde ju gärna få vara ngn annan tid på dygnet. Kan inte fatta att en 21 veckors bäbis kan sparka så hårt. Har hört att de redan börjar ha "rutiner" med vaken och sovande tid. Jag hoppas att den inte har tänkt vakna kl 5 när den har kommit ut ... ;)