• betula

BF september 2011

kantarellkisse skrev 2011-03-31 00:27:42 följande:
    Tyvärr upptäcktes idag att Sudden dött i vecka 14 (sannolikheten för att samtidigt vara i infertil och få missfall efter vecka 12 är inte direkt stor...) och jag kommer att påbörja avbrytandet imorgon. Tyvärr finns ingen plats på gyn förrän i mitten av nästa vecka så jag kommer att få ligga på speciaförlossningen istället. Och förväntas föda fostret inom 2-3 dygn (jag trodde i min enfald man skulle vara dagpatient och att det skulle gå på timmar inte en massa dygn...) Det innebär att jag lämnar tråden och önskar er all lycka
    Beklagar verkligen! All styrka till dig! KRAM
  • betula
    melwin11 skrev 2011-03-31 10:30:06 följande:
    Jag måste fråga om de är någon här som delar mitt bekymmer. Nämligen sömnsvårigheter?
    Har aldrig aft det så innan men nu vaknar jag efter max 3 timmar och kan inte somna om eller så drömmer jag så skuma drömmar att jag sover illa pga det?

Vecka 18 idag:) Och Rul på Tisdag börjar bli smått nervös
    Nja, jag vaknar för att kissa ungefär var 3e timme, men oftast somna jag om igen (tack o lov). Jag har hela mitt liv haft insomningssvårigheter, men de är som bortblåsta nu, vilket är himla skönt.

Hoppas du snart får sova ordentligt, för är det något som sliter på en är det ju att inte fåt sova tycker jag.
  • betula

Idag är det en vecka kvar till rul! Himla spännande, men tusan vad nervös jag känner mig! Jag trodde ju at jag kände bebis redan i v 15-16 och trodde ju att jag skulle känna den mer nu, men icke. Och jag kan inte annat än oroa mig då :( Tänk om det inte gått vägen och allt är kört?!

Pratade m bm igår ang att jag tycker livmodern är spänd och den lite obehagliga känslan jag har. Hon tyckte det lät helt normalt och att jag inte skulle oroa mig. Vill jag så är det bara att boka in en extratid, men då rul är så snart känns det som jag kan vänta.

• betula
    VeronicaNyberg skrev 2011-04-01 15:20:28 följande:
    v.19 (18+0) idag enligt UL, v.18 (17+6) enligt FL Glad
    Åh då kanske min bebis kommer vara så fin när vi kikar på den nästa vecka. Skall vara i v 18+2 (enligt första ul i v 12) då.
  • betula
    Renni skrev 2011-04-02 13:02:19 följande:
    Wiiiiiiihooooo Glad  Igårkväll fick sambon känna bebisen sparkar =) Sån otrolig mäktig känsla att äntligen få "dela" med sig av det underbara och inte bara alla spyor :))
    Åh Längtar nåt enormt tills min sambo får känna. Han är lite som Flisans dock och saknar tålamod + att han skall tramsa och låtsas få handen bortsparkad. *suck* Men han får skylla sig själv som saknar tålamod, för det är verkligen helt fantastiskt att känna ju!
  • betula
    emizz skrev 2011-04-02 20:39:32 följande:
    Hejsvej
    Har inte skrivit elle varit inne på ett tag eftersom jag har mycket i skolan nuFörvånad En sak tyckre jag är konstigt och det är att min tid till UL inte ha dimpat ner i brevlådan än Rynkar på näsan är i v 15 nu är vill sååååååå gärna se den lille skiten jag har i magen hihi...tänkte höra hur tidigt ni fick era tider till UL men det kanske är olika beroende på vilket län man bor i??
    Första UL-tiden (för KUB) bokade bm direkt när jag ringde henne i v 6 och sa att jag plussat. Andra tiden fick vi när vi gjorde ulet i v 12 och vi skall dit på torsdag i v 18+2
  • betula
    nam: Skönt att allt såg bra ut!

Själv insåg jag att det inte bara är synvilla att det känns som jag ökat i omfång (mer än magen då). Skulle beställa en jacka och var lita osäker på storleken, så jag mätte mig för att se helt enkelt. 10 cm har jag ökat både vid tuttar och stuss! Och jag är en sån där som typ ALDRIG går upp i vikt eller mått! Hela mitt vuxna liv har jag kämpat för att inte tappa något gram, för gö jag det kommer jag aldrig upp i den vikt jag vill ha igen. Nu är jag supernyfiken på vad vågen visar, men saknar ju våg, så jag får vara nyfiken. :) Men det känns faktiskt lite kul att få lite mer former. :) Har alltid sagt att jag hoppas få mjukare former efter att jag varit gravid första gången och vem vet, kanske blir det så :)
  • betula
    skomakarfrun skrev 2011-04-05 07:47:35 följande:
    Om jag lägger handen på magen eller bara försöker koncentrera mig stark på hur det känns i magen känner jag en stark puls. Alltså min egen, kan detta vara ett tecken på att jag har moderkakan i framkant eller är det så för alla? Svårt att känna ev fosterrörelser när man hela tiden störst av bultandet...

RUL imorgon... Vill att tiden ska gå fort, fort, fort... Är sååååå nyfiken
    Så har jag med! Men jag känner numera små buffar, oftast på höger sida om livmodern. Inte ofta, men imorse kände jag flera stycken (& tack o lov för det för igår drömde jag att bebis kröp ut genom magen på mig och dog. Och då konstaterade jag så klart att jag inte känt nåt på flera dagar och mådde SKIT, men nu på morgonen som sagt så gav Krypet sig till känna igen Hjärta )
  • betula
    hanna elise skrev 2011-04-05 10:49:20 följande:
    panik!

Har haft en känsla i 2 dagar att ngt är fel, har haft ont och inte känt bäbis ngt.
    Nu när jag var på toa så kom det blod på pappret.

jag får inte tag på ngn barnmorska heller. Sjukvårdsrådgivningen fick tag på en läkarssekreterare som skulle försöka få ngn att ringa mej under dagen.
    *gråter* 
    Har en kompis som fick barn nyligen. Några dagar innan förlossningen så fick hon samma känsla och kunde inte känna bebis på flera timmar (bebisen var känd för att vara en riktig liten sparkare). Hon åkte in och där visade sig allt vara bra och så fort hon fick veta det kände hon bebis igen. Läkaren sa att det ofta blir en ond cirkel och man inte känner bebis när man blir så orolig/spänd. Hoppas att det är därför du inte känner liten! Och blod vet vi ju att det faktiskt inte behöver vara farligt, flera i tråden har ju blött vid något tillfälle utan att det varit nån fara. KRAM
Svar på tråden BF september 2011