• N e m i

BF september 2011

sandqvist skrev 2011-09-10 17:47:47 följande:
    Mina pinvärkar gick över till riktiga och idag kl 11:17 kom vår fina flicka ut :) förlossningen tog 3 timmar och krystarbetet nästan en halvtimme :) där var det vara till att gw järnt så man fick träffa henne ;) nu ligger hon och sover som en.stock och la precis en blöt fis i blöjan ! hon väger 2985 och är 47 cm så en liten pluttis :)
    Grattis! Skönt att slippa alla jobbiga värkar o bara njuta av bebis nu!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 09 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    SannaMac skrev 2011-09-10 11:28:54 följande:
    Japp, igår kl 10.21 kom lille Adrian! 4085 gram och 54 cm lång. Drygt tio timmar efter vattenavgång, klarade mig helt utan smärtlindring trots utdragen krystning och riktigt intensiva sista tre timmar. Stolt över mig själv och min sambo som var världens bästa stöd. Förlossningsberättelse finns i stockholmstråden 
    Grattis!! Låg kille ni fick! Inte riktigt medelsvensson, men då har ni iallafall en stadig grabb! Flört
  • N e m i
    Sofiafia82 skrev 2011-09-10 19:37:26 följande:
    Igår 110909 föddes min pojke kl 12! Han kom på sin dag enligt rul och ägglossningen. Enligt kub skulle han ha kommit i måndags. En stooor bjässe på 4380 g och 53 cm lång. Hade jag vetat det så hade jag varit lite orolig inför förlossningen faktiskt. Värkarna satte igång helt utan förvarning kl 22 på torsdagen. Jag skrev ju då att jag inte visste om det var riktiga värkar. Sen tyckte jag inte dr gjorde så ont men de kom regelbundet med 2-3 min mellan direkt. När vi åkte in till fl kl 4 var jag helt öppen! Snacka om förvånad jag blev för jag trodde de skulle skicka hem mig igen! Trodde jag typ öppnat mig en cm eller nåt för det gjorde verkligen inte sp ont som jag hade föreställt mig. Sen stannade tyvärr förlossningen upp eftersom hinnsäcken vägrade gå sönder sp vattnet gick inte trots 3 h med intensivt värkarbete. Då krystade jag istället ut hinnsäcken fylld med vatten så den hängde ut som en ballong de tyckte jag skulle ta Eda för att inte utdrivningsskedet skulle gå för fort. Så det tog jag. Sen låg jag på sidan och krystade ut bjässen! Fick sy 8-9 stygn för han kom ut utan att snurra helt och hade axlarna uppdragna till öronen. Sprack inget nät huvudet kom ut så det var synd att det blev så tokigt ändå. Sen kom inte hela moderkakan ut så jag blödde jättemycket i flera timmar tills det kom ut en stor klump som fyllde upp hela min hand idag när jag duschade. Det var hinnor och en del av moderkakan, usch!
    Grattis! Vilken punktlig bebis du har! Vi hade ju samma datum, men inte har jag fött än! Det är ju otroligt att du var helt öppen när du kom in. Skönt att han kom ut trots sin vikt. Ibland är det tur man inte vet innan vilken bjässe som gömmer sig där inne! (våran 3-åring vägde 4700, kom med akut snitt)
  • N e m i
    Lindamtw Förstår att du haft tankarna på annat håll än att uppdatera oss. Dramatiskt, minst sagt, men skönt att höra att det ser bättre ut nu. Hoppas han piggar på sig ytterligare nu då!
  • N e m i
    mumia skrev 2011-09-10 22:00:40 följande:
    Blir det nå resultat av sammandragningar?? Eller är det bara värkar som påverkar tappen mm??
    Har ju en hel del sammandragningar och efter varje sammandragning blir h*n irriterad och brottas mot trängseln och det känns neråt kan jag säga. Så jag tänkte, kanske detta påverkar och hjälper till starten?? Erfarenhet av detta någon?
    Jag har alltså inga onda värkar, bara regäla sammandragningar och en knodd som bökar på för fullt långt där nere, det gör riktigt ont ibland...
    Det undrar jag med... Har haft en massa regelbundna och oregelbundna sd ikväll, med bökig bebis, men inget som gör speciellt ont! Försvinner när jag går upp o gör nått... Vi hoppas att det trycker på lite iaf! Tungan ute
  • N e m i

Idag har jag bara legat i soffan o inte orkat nått. Känner mig yr o allmänt dålig. Familjen har vart/är sjuka o det känns ju inte vidare kul att drabbas nu på bf +2! Rynkar på näsan Hoppas bebis stannar inne tills krafterna är tillbaka! Hade ju satsat på att föda runt fullmåne, men det är väl inte att räkna med nu. O stackars sonen som är lika vild o full av energi som 3-åringar brukar vara, har typ världens tråkigaste mamma idag. Det är bara att vila o dricka c-vitamin o hoppas på det bästa!

• N e m i
    betula skrev 2011-09-11 18:10:40 följande:
    Asså seriöst. Jag ligger  på sängen o tittar på tv och bara råsvettas. Det är inte särskilt varmt i rummet (enligt sambon) men jag är alltså helt blöt! Det kan ju inte vara riktigt vettigt?! Vill ha ut den här ungen nu och återgå till ett någorlunda normalt kroppsligt tillstånd!
    Så brukar jag också få... Kan även ibland vakna av att det är en sjö mellan brösten, blää! Man undrar ju om det är så det blir sen när man kommer i klimakteriet. Humöret är också just nu detsamma! Skrikandes Skönt det snart är över!
  • N e m i

Vill också baka (äta) äppelpaj! Hoppas man är piggare imorgon. Tungan uteÄpple

• N e m i
    Thegran skrev 2011-09-11 19:49:27 följande:
    åh. har köpt världens finaste villervalla kläder till bebis och dottern på tradera - så de kan matcha varandra.
    löjligt glad.
    Brukar du shoppa bebiskläder på Tradera? Har säkert köpt en hel säck snart... Finns ju chans att vi bjuder emot varandra? Haha!
  • N e m i
    söjsan skrev 2011-09-11 19:54:51 följande:
    Här är en till motbudare isf Men jag tycker det har blivit DYRT på tradera! Har blivit lite inne liksom.
    Aha! Ja, ibland blir det lite väl höga priser. Har alltför många gånger inte ens bjudit för det inte vart värt det. Men det är ju väldigt kul när man fyndar!
Svar på tråden BF september 2011