-
Okel... Ja, du går ju också på övertid, så det är väl bara att hoppas! Om det inte blir förlossning, så på sömn iaf...NornaB skrev 2011-09-20 21:44:33 följande:Mina gör mer ont än dom brukar, men är väldigt oregelbundna.. får ta ett par panodil och försöka sova. -
Vad skönt för dig med dem nyheterna! Jo, det låter som det är din tur snart.jojojenny skrev 2011-09-20 21:47:48 följande:Tesan L, lycka till!!
Hinnsvepningen känns lyckad och jag fick ganska positiva besked.. tappen ligger fortfarande långt bakåtriktad men är jättemjuk och jag är öppen 2 cm... :) Under dagen har det kommit lite bitar av slemproppen blandat med blod så nu hoppas jag att det hela tar fart. Sitter och klockar lite värkar som gör småont och kommer ca var 5:e minut... kanske är det vår tur snart.
Godnatt alla som väntar! -
Uppdatering av listan...
Gravida - Vi som fortfarande väntar!
Girlheart89 BF 3 september
Vanillagold BF 6 september
Vanlig människa BF 8 september
N e m i BF 9 september
NornaB BF10 september
Leilaz BF12 september
Mollee BF 15 september
Lagottolisa BF 16 september
delight87 BF 18 september
Jo El BF 19 september
Iamulrika BF 19 september
Zargenta BF 19 september
Ullis72 BF 19 september
Flingan 80 BF 20 september
OoOoO BF 20 september
Pendolino BF 21 september
Dior BF 21 september
Mamma0911 22 September
Molly BF 22 september
emizz BF 24 september
Söjsan BF 24 september
Lelay BF 24 september
Louisidora BF 24 september
TesanL BF 25 september
Zenobia BF 25 september
NessaG BF 26 september
TessaG BF 27 september
xanncar BF 29 september
knittingangel BF 29 september
jeea BF 30 september
Nelia82 BF 30 september

-
Hade några smärtsamma sd igår när jag la mig och trodde att nu drar det nog igång, men nej, det gjorde det inte. Dem avtog rätt snabbt o sen sov jag gott!
Har nyss lämnat sonen på dagis o hoppas att lite kaffe o choklad ska få mig pigg nog att orka dammsuga sen... Man kan ju trösta sig med att det blir sista dammsugningen innan bebis kommer! 
Undrar om dem som var på G igår har fått nått än?
-
Låter inte skoj, något av det!mumia skrev 2011-09-21 09:45:14 följande:Försökte oss på någon form av färdknäpp igår i hopp om att reta lite på tappen...men fy fan säger jag bara vad värdelöst att försöka "njuta" av nå dylikt. Allt var bara såå osexigt och obehagligt!! Och inte gav det nå andra resultat än obehag, är helt mör i både bäcken och u-liv idag och har sovit som en kratta, troligtvis en del sammandragningar som väckt mig hela natten. Är så jävla trött idag!!
Och så har jag en infektion på gång, vid en visdomstand. Jävligt passande nu när man är höggravid. Har ont ända upp i örat. Måste nog ringa både tandläkare och vårdcentralen. Hade hoppats klara mig till bebbe kommit ut men man vet ju inte hur länge den tänker vänta. 6 dagar kvar nu.
-
Grattis!!Girlheart89 skrev 2011-09-21 16:55:41 följande:12 dagar över tiden. Den 15:de klockan 00.42 fick vi en flicka
vikt 4200g längd 53cm. Vi blev inskrivna kl 22. Badade och använde lustgas. Behövde inte sy någonting. Men miste över 2 liter blod då moderkakan inte ville släppa förrän 40 minuter efter födseln. Och då fick de hjälpa moderkakan ut med dropp och så. En drömförlossning från till att hon var född. Men timmarna därefter var jobbiga.
Jag har gått över 12 dagar nu... Är det någon som gått över mer än 12 dagar denna grav? Haha, jag blir säkert den som går över längst?!?
-
Plockar bort girlheart89...
Gravida - Vi som fortfarande väntar!
Vanillagold BF 6 september
Vanlig människa BF 8 september
N e m i BF 9 september
NornaB BF10 september
Leilaz BF12 september
Mollee BF 15 september
Lagottolisa BF 16 september
delight87 BF 18 september
Jo El BF 19 september
Iamulrika BF 19 september
Zargenta BF 19 september
Ullis72 BF 19 september
Flingan 80 BF 20 september
OoOoO BF 20 september
Pendolino BF 21 september
Dior BF 21 september
Mamma0911 22 September
Molly BF 22 september
emizz BF 24 september
Söjsan BF 24 september
Lelay BF 24 september
Louisidora BF 24 september
TesanL BF 25 september
Zenobia BF 25 september
NessaG BF 26 september
OanaB BF 26 september
TessaG BF 27 september
xanncar BF 29 september
knittingangel BF 29 september
jeea BF 30 september
Nelia82 BF 30 september

-
Lycka till och hoppas det blir bebis snart!jojojenny skrev 2011-09-21 14:30:44 följande:Värkarna klingade av vid 23 igår när jag tog en varm dusch.. men återkom en halvtimma senare och höll sig med 5 minuters intervaller i en timma till sen somnade jag. Vid 2-tiden kom dottern över till oss och jag vaknade till och värkarna var borta.
Tog en promenad till förskolan med lillgumman på morgonen och när jag kom hem sen kom stora delar av slemproppen och sedan 13-tiden har jag värkar med 5 minuters mellanrum igen som gör ont. Har ringt hem mannen nu för jag känner att jag inte vill vara ensam hemma längre....
-
Nej, inte hade iallafall jag räknat med att gå över såhär länge med nr 2! Ska det bli lika långt gånget som med sonen så ska värkarna komma inatt bf +13! Jag väntar med spänning!!mumia skrev 2011-09-21 13:11:45 följande:Har just setat och skummat igenom en tråd här på FL från det att jag väntade tösen. Lite intressant att läsa om hur jag mådde då. Måste erkänna att jag hade glömt en hel del. hade tydligen besvär med foglossningssmärtor då också vilket jag inte minns. Var nog inte riktigt lika less på väntan då utan tog det rätt bra, men som förstföderska har man ju inga förväntningar och är rätt inställd på att gå över. Det är jag inte nu!!! -
Grattis Melinda! Så härligt det ser ut på ditt fina foto!

-
Undrar hur det gått för TesanL...?
-
Plötsligt händer det nått... Vaknade efter en lugn natt av en ond sammandragning kl 06.00, som har återkommit med ca 10 min emellan. 06.30 känner jag att något rinner och springer till toaletten. Då kommer det något blodblandat (slemproppen?). Har duschat och ätit frukost och läget är fortfarande detsamma. Väntar nu på att det ska tillta så man kan ringa in. Det bästa är ju att jag förhoppningsvis slipper min tid för igångsättning imorgon bitti!

-
Grattis!!blivanderoten skrev 2011-09-22 09:28:34 följande:Filippa kom inatt kl 02.06 efter en snabb och intensiv FL. Vi är super glada
-
Grattis, vad roligt! Undrade just hur det gått!Mamma Tes skrev 2011-09-22 09:45:38 följande:En liten tjej blev det! 21/9 kl. 06.31 kom hon ut efter en riktigt tuff förlossning. Att det går snabbare och lättare för en omföderska stämde inte på mig. Hon vägde 3725 g och var 52 cm lång. Såå fin! Nu disskuteras det hej vilt här om vad Felicias lillsyster ska heta
Alice, Olivia
-
Den 23/9 kl 15.45 föddes våran Roxanna, 3835g och 53 cm, på v 42+0. Åkte in dagen innan då värkarna började vid 06.00, men var oregelbundna. Var öppen 3cm. Skickdes hem igen, då dem inte tyckte förlossningen var igång, men åkte tillbaka på kvällen och fick stanna med smärtstillande, bricanyl och insomningstablett, då jag ändå skulle sättas igång dagen efter. Inget hjälpte och jag fick en morfinspruta på natten som knappt hjälpte. Kl 06.00 var jag öppen 6cm och då förstod dem att det var igång på riktigt. Fick en eda. Sedan efter ca 16 timmar kom hon ut i vidöppen hjässbjudning med hjälp av sugklocka och en bm som tryckte på magen. Tyckte hela förlossningen med totalt 40 timmar med värkar var riktigt hemsk och blev inte alls som jag hade hoppats. Dock var det ju underbart när hon väl var ute och jag fick upp henne på mig. Nu kom vi hem ikväll och vilar upp oss så gott vi kan.

-
Tack så mycket för era grattis! Första natten hemma gick bra. Hon verkar nöjd och trivs hemma.
Nu börjar kampen mot mjölkstockning, då brösten börjar kännas överfulla! 
Grattis till era andra som hunnit få bebis medan jag vart inne! Och lycka till ni som snart är på gång!
Mumia Hoppas det går bra idag och att du snart har bebisen ute!
-
Grattis Zargenta! Vilken söt kille ni fick!
-
Mumia Vilken historia du kom med!
Skönt det gick bra iaf. Och STORT grattis!
-
Grattis TessaG!!
-
Grattis Dior!! Vilken rekordsnabb förlossning du hade! Hoppas det går bra med lillens höft. Har ni gett honom något namn?