• miqaw

BF september 2011

LivräddMedStil skrev 2011-01-14 08:45:22 följande:
    Idag mår jag illa igen. Känns på nåt sätt skönt. Men oron är inte helt borta för det. Jag har nämligen inte ätit frukost än. Brukar i och för sig inte göra det förrän efter nio och jag brukar inte må illa. Så jag tar det som ett gott tecken. :) Känner mig som värdens tönt som oroar mig såhär mycket. Det skulle jag aaaaldrig göra tänkte jag förr.
    jag har nog sagt samma sak men nu är man där och ja, det är väl mänskligt tror jag... Men med tanke på hur mycket man hör och läser om allt som kan gå fel så är det kanske inte jättekonsigt! Men nu försöker vi se positivt på saken! Det är ju ändå fredag Flört
  • miqaw
    SannaMac skrev 2011-01-14 10:42:38 följande:
    Måste erkänna att jag är lite avis på alla som redan fått prata med BM... V 8+0 blir det samtal för mig, men då har ju liksom de mest skälvande veckorna redan gått. Åh vad jag längtar och åh vad jag hoppas att allt ska vara bra då!
    Du är inte ensam om att behöva vänta... 8+4 blir det för mig... Obestämd Men jag kan nog inte riktigt bli lugn förrän efter v 12-13 något sånt...
  • miqaw
    delight skrev 2011-01-14 19:23:17 följande:
    hej alla fick mitt första plus idag, BIM+1, känns jätteroligt och spännande! Hoppas det lilla pyret vill stanna! Dags boka tid hos BM nästa vecka eller ska man vänta lite??
    Grattis!!! Ring så snart som möjligt så får du dina tider! Välkommen till gänget
  • miqaw
    Lindadjo skrev 2011-01-14 20:39:41 följande:
    Idag var jag på inskrivning, bm trodde precis som jag att jag nog är längre gången än vecka 7, med tanke på att jag vetat om graviditeten i över 4 veckor. Men jag ska boka in mig på ett KUB-test, och då får jag ju kanske veta lite mer om vart jag ligger egentligen. Är det någon av er som överväger KUB-testet?
    vi ska göra KUB- testet, blev erbjuden det redan i första samtalet med BM och sambon tyckte att vi ska göra det så då blir det så, jag känner ju samma sak.
  • miqaw

Min mage har också svällt aningen, och som vissa skriver, på kvällen är den mer markant än på morgonen... Får väl se om jag kan få sambon att fota imorgon Glad

• miqaw
    Heffa skrev 2011-01-15 10:22:50 följande:
    Hej alla..

Jag är så fruktansvärt trött och ändå vaknar jag som en klockan vid 5 tiden varje morgon och kan inte somna om... Segt.

Nu är vi nyinflyttade i vårat hus, så vi har fullt upp, men jag ska försöka hinna med att dyka in här emellanåt.
    Då har vi samma problem!!!! Tack o lov fick jag sova till 7 men när man är trött vill man bara somna om och jag blir irriterad när det inte går...
  • miqaw

Är 6+0 idag och usch vilka dumma tankar jag har... Alla som ska göra VUL sätter grillor i huvudet på mig, man läser om när missfall är vanligast, att illamående gör att risken är mindre för missfall och alltihopa... jag som inte mår illa då? Rynkar på näsan Är redan nu nervös för nästa helg eftersom vi då ska på fest... Kommer jag bli stressad, hur påverkar det mig osv... Någon som är på hugget att komma med positiva tankar? Skäms

• miqaw
    katzon skrev 2011-01-16 12:08:38 följande:
    Jag har iaf bestämt mig för att förutsätta att allting kommer gå jättebra, bebisen KOMMER titta ut i september!!!!
    Jag har varit väldigt orolig också men igår kom jag till en vändpunkt där jag kände att "Nej, det här funkar inte. Jag ska vara GLAD för att jag är gravid och inte gå runt att oroa mig för saker som KAN hända".
    Skulle vi tänka så kan vi inte ens gå utanför dörren för vi KAN ju bli påkörda, rånade, mördade osv.

Jag tror att till stor del av vår oro grundar sig i att vi blir upplysta med information genom t ex forum som detta eller andra sidor på internet, det är så ofantligt lätt att få tag på information idag. Tänk för 20 år sen, inte tror jag att dom var så upplysta som vi är idag. Det är ju på både gott och ont! Ibland tror jag att vi vet för mycket och att informationen är för lättillgänglig för vårat eget bästa!
    Och faktiskt är det ju så att OM, jag säger OM, vi nu skulle få missfall så finns det inte ett skvatt vi kan göra åt saken, även om vi visste att det var på gång så finns det inget vi kan göra för att förhindra missfallet.

Min mamma kom med världens bästa tips igår, hon sa att "Istället för att leta information om missfall på nätet tycker jag att du ska börja titta på vilken barnvagn du vill ha, skötbord, spjälsäng, vilka mammakläder du tycker är snygga, vilken klänning du ska ha på midsommar när du har fått en stor mage, bebiskläder, på vilket sjukhus vill du föda osv. på nätet istället"
    Tankens kraft är ENORM!!!
    Med positiva tankar kommer man faktiskt långt och jag har bestämt mig för att glädjas över min graviditet och bara förmoda att allting kommer gå vägen.. det finns inget annat alternativ!

Vi ska ju bli mammor i september tjejer!!!!!  Hjärta Baby Hjärta
    tack Katzon!!! Det där behövde jag!!!! HjärtaGravidHjärta
    Och barnvagn, redan utsedd hahahah!!! Mammakläder är dock svårare tycker jag... Vanliga byxor börjar ju redan nu att bli lite tighta, men mammabyxor känns tidiga... Får se om jag kan gå på raggningsrunda efter lönen, hitta mysiga tröjor igår på P.O.P i alla fall, som passar även innan man går ut med att man SKA få bebbe i september.
  • miqaw
    betula skrev 2011-01-16 13:04:10 följande:
    Precis! VI SKALL BLI MAMMOR I SEPTEMBER!!

Och titta på vagn har jag gjort från Pluset, men jag har jättedålig koll på vad det finns för sidor m bebigrejer. Tips någon? Så man kan börja skriva önskelista... Vårt mål är att nästan bara ha ekologiska kläder och grejer tilld en lille, så sidor m sånt tas extra tacksamt emot!!
    H&M har en del ekologiska faktiskt men sen är det som sagt svårt... har hittat de större kedjorna bara men tack o lov finns det små kryp in i Linköping där jag bor som har ekologiska kläder mm...
  • miqaw
    betula skrev 2011-01-16 13:33:33 följande:
    Bor oxå i Linköping (eller strax utanför), men ha typ noll koll på stan. Tipsa vart man hittar dessa små kryp in?!
    Två ligger på hmmm... Ja du, nu är man ju inflyttad, men Storgatan? Den som går förbi slottet, rådhuset och ner mot Stora torget... Ligger en, vad jag förstår, relativt nyöppnad strax ovanför Chocolat och sen en nästan mitt emot Hamlet/Filbyter, om den nu inte har flyttat vill säga.
Svar på tråden BF september 2011