• N e m i

BF september 2011

rubin skrev 2011-01-23 10:46:24 följande:
    Igår hade jag så mkt molvärk att jag var tvungen att ta Alvedon. Jag har inte så ont i själva brösten men bröstvårtorna gör ont när man tar på dem och de har börjat växa och hoppas verkligen att de växt klart snart för annars kommer de se groteska ut.
    Jag har verkligen problem med att sova, drömmer jättemycket och känner mig orolig i kroppen, nån mer som ar det så?
    Känner precis igen mig i det du skriver. Både om onda bröstvårtor och dålig sömn! Känns lustigt att sova dåligt, när man är så trött ändå!
    ♥ (¯`°?.¸ Vincent 08 09 04 ♥ Bebis BF 11 09 04 ¸.?°´¯) ♥
  • N e m i
    MelindaBjörk skrev 2011-01-24 11:01:57 följande:
    Kvinnokliniken inatt... mellie.se/2011/january/kvinnokliniken-inatt.h...
    Hoppas du får se hjärtat vid nästa VUL! Är du bara i v 6 så är det ju inget konstigt om det inte syns än. Vad dem kastar dig fram o tillbaka mellan veckorna!
  • N e m i
    MelindaBjörk skrev 2011-01-24 19:57:54 följande:
    Funderar på att vecka tills jag är i vecka 8 ist och göra ett vul.. kommer väl ändå inte junna se något på fredag idag är jag i vecka (5+1) så kan lika gärna vänta.. jag har ju inga smärtor och ingen blödning :) bara en massa molvärk osv men ärtan växer ju nog bara :)
    Ja, det är klart att det finns lite mer att se i v 8 än v 6. Molvärk är ju alltid bra! Hoppas dagarna går fort för dig fram till vul!
  • N e m i
    Mliic skrev 2011-01-25 11:58:21 följande:
    Någon mer än jag som mår mer illa på eftermiddagen/kvällen?
    Brukar må bra på morgonen och dagen, men känna mig lite illamående mot kvällen! Har hört att det är så för många...

Själv bor jag i Eskilstuna. 
  • N e m i
    Grodlår skrev 2011-01-25 13:48:40 följande:
    Nu är jag tillbaka från vul:et. En levande 1.2 cm klump finns i min mage. Han mätte gulkroppen och något mer som jag inte kommer ihåg. Allt detta gjorde att jag fick ett värde på 92%. Det är alltså 8% risk för missfall. Det känns skönt.
    Wow, vad är det för mätning? Hade ingen aning om att dem räknar ut sånt. Var det en läkare som gjorde vul? Hur långt har du gått?
    Grattis till dina 92% då! 
  • N e m i

Såg nu att du skrivit 7+3! Flört

• N e m i
    She is Me skrev 2011-01-27 09:26:55 följande:
    undrar om det är babyboom i landet, för jag tycker folk får inskrivningstid sent...    I skåne har det varit rekordår, nu två eller tre år i rad... men jag vet inte hur det ser ut i resten av landet?
    Min bm sa att det babyboom nu, och att dem har ont om tider nu. Jag bor i sörmland. Men när jag väntade sonen 2008 sa dem också att det var babyboom! Kan väl inte vara babyboom heeela tiden?
  • N e m i
    DaniellaG skrev 2011-01-27 18:40:27 följande:
    Har ni någon koll på hur många som drabbas av att fostret dör i magen tidigt, och sen ligger kvar i några veckor? Typ om det händer var och varannan som får missfall, eller att det är mycket ovanligt?
    Det hände mig två ggr. Började blöda efter 12 veckor, enl vul sa läkaren att forstret var 9+2. Alltså dött nästan 3 veckor tidigare. Andra gången började jag blöda efter 8 veckor och läkaren trodde det var ca 5 veckor, den lilla klumpen som hon plockade ut. Ca 3 veckor där också. Min kompis var med om liknande. Tror hon åkte in i v 13-14 och dem sa att det var 10 veckor till storlek (fostret). Jag frågade läkaren första gången det hände mig och ofta tar det ett par veckor innan det stöts ut, om det dött av typ kromosomfel eller nått sånt.
  • N e m i
    lyckligt gift skrev 2011-02-01 12:47:58 följande:

Astrogirl - beklagar verkligen, hoppas det tar sig snart igen. Håller tummarna för er :)

Vet inte riktigt hur detta ska sluta, har redan fått frågan om jag väntar barn??? Är ju för tusan bara i v.7 men hon som frågade sa att hon tyckte jag hade blivit bredare kring höfterna.

Och jag tror inte att jag har gått upp någonting heller men det är väl för att magen är svullen kanske?

Ska iaf försöka träna några dagar i veckan så man håller igång kroppen och sen återhämtar man ju sig fortfare efter graviditeten också.

Fler som har börjat få blickar eller rentav frågor tidigt i graviditeten??

Med dottern tror jag inte jag fick några frågor förrän vid v.15 tidigast..... kanske var senare också.

Jag fick frågan igår på jobbet om jag har nått i magen... Förvånad Är nu 9+1. Väntar nu andra, men fick mage sent med 1:a tycker jag själv. Men det känns som att det är något där nere som inte går att dra in! Säkert lite svullen också. Har annars rätt platt mage.
  • N e m i
    hanna elise skrev 2011-01-31 22:22:16 följande:
    Mina bröst, min mage och min rygg kliar nåt oerhört. Särskilt kvällstid.
    Det finns något som heter graviditetsklåda. Men det brukar vara på händer och fötter det kliar. Mest på natten. Man kan lämna ett blodprov hos för att kolla om man har gallsyra i blodet. Har man graviditetsklåda är det en risk för barnet. Står dock inget om när i graviditeten det brukar komma. (läser i min bok Gravid)
Svar på tråden BF september 2011