• Ullis72

BF september 2011

trivsamma forandringar skrev 2011-04-27 15:09:14 följande:
    Idag fick vi svar på vårt fostervattensprov! Inga kromosom-avvikelser alls! =)

Nu äntligen ska jag börja njuta av min putande mage och äntligen börja planera för att det kommer en bebis till hösten!!!

Men än kan vi inte riktigt slappna av, de ska göra flera UL på oss för att kolla så det inte är några fel på organen (eftersom nackspalten var 3,7 mm).
    Först RUL den 12 maj och sedan ett riktat UL i vecka 20. Vi får se vår bebis väldigt ofta iallafall!
    Visst finns det massvis med hemskheter som de kan hitta på UL, men det känns som att de kan hitta fel på vem som helst nu. Och jag är glad över att de kommer kolla upp oss lite extra och jag känner att många av felen de hittar kanske de kan fixa till.
    Jag har varit så orolig för trisomi 13 och 18 som innebär att de ofta dör i magen och oftast inte klarar en förlossning! Men nu kan vi utesluta det till 100% trots att risken var 1:3!

Nu ska vi åka iväg och köpa grejer så vi kan bygga staket runt tomten!

Tack för ert stöd, nu kan jag börja hänga här på riktigt igen! KRAM på er
    GRATTIS!!
     Så härligt!! Ni ska se att allt ordnar sig och att det kommer en kärnfrisk bebis i september!!!!
    Försök att njuta lite nu!!!

KRAM
  • Ullis72
    Miniapa skrev 2011-04-29 09:03:34 följande:
    Åh vad kul Renni! Vi ska göra det i början på juni, på Emma ultraljudsklinik i Gbg.
    Vi ska oxå göra det på Emma ultraljudsklinik i GBG den 9/5. Ska bli sååå spännande....
  • Ullis72
    Pendolino skrev 2011-04-29 02:09:43 följande:
    På RULet idag var det ingen tvekan om att vi hittade snopp, tror vi med 100% säkerhet kan köpa upp oss på en massa blått Glad

Stort Grattis!!
  • Ullis72
    skomakarfrun skrev 2011-04-28 23:54:36 följande:
    Vi har tagit reda på könet på rul, både jag och sambon såg att det var en pojke redan innan BM sa det så jag är nästan 100% säker.

Det som är lustigt är att många reagerar på att man tagit reda på könet, att man förstört överraskningen...men jag tror att det var bra för oss.
    Jag har alltid sett mina barn som flickor när jag fantiserat och även mest kollat på tjejkläder. Nu kan jag fantisera om en son och ser hela tiden superfina pojkkläder i affären.
    Stort Grattis!! Vill oxå veta kön nu, men får vänta till 9/5 eftersom dom inte berättade på RUL här i Borås.
  • Ullis72
    velvet skrev 2011-04-29 08:16:51 följande:

Här är vår "tjej"-bild... ;)
    Stort grattis!!!
  • Ullis72
    Renni skrev 2011-04-29 11:18:04 följande:
    Efter att vi fick reda på att det är en pojk vi väntar så funderar man ju givetvis en massa på namn =)
    Vi har en dotter som heter Alva så det ska ju passa bra till det namnet också.
    Men vad sägs om

Alfred
    Arvid
    Elis
    ??

Jag har hjärnsläpp & jag kommer knappt på några namn....
    Hej!
    Tycker personligen att Noa är gulligt, tycker jag låter bra tillsammans med Alva. Tyvärr är inte min sambo lika förtjust i det namnet som jag, så det blir nog inte det tyvärr...
  • Ullis72
    She is Me skrev 2011-05-02 13:00:18 följande:
    vet att vi pratade om bilar för ett tag sen här i tråden, vi har köpt ny bil nu, och det blev faktiskt en passat. Trodde inte vi skulle få in alla stolar i den, men se det gick visst. Kommer ha ett babyskydd, en framåtvänd och en bakåtvänd. Längtar så till i morgon, då vi ska hämta bilen. 
    GRATTIS!!!
  • Ullis72

Hej på er alla!!

Är såå lycklig!! Var på Emma Ultraljudsklinink i går i Göteborg och gjorde ett könsultraljud!!!
    Och vi väntar en liten tjej,  jag var helt säker på att jag väntarde en liten kille, så det blev nästan lite svårt att ta in
    men känns helt underbart, då jag har 2 grabbar sedan tidigare.
    Barnen hade faktiskt önskat sig en lillasyster så glädjen blev total!!!

Nu är det bara att börja fundera på tjejnamn, vilket vi inte ens tänkt på...
    men det är ju bara kul!!!!

Ha en riktigt bra dag i solen!!

Kram Ullis

• Ullis72

Tack för alla grattis!!!!  Skrattande

Nu ska jag försöka att bara njuta av min lilla tjej och se framemot tills hon kommer ut till oss!!!

Kram kram

• Ullis72
    Heffa skrev 2011-05-10 18:40:51 följande:
    När jag nyser läcker det ofta lite nu när jag är gravid. Men det jag märker mest tydligt efter min första graviditet (2004) är när jag försöker ge mig på att hoppa studsmatta, det går inte. JAg trodde det skulle bli bättre, men nu är det 7 år sen och det läcker fortfarande när jag hoppar. Tråkigt ju, för det är ju annars så roligt :)
    Undra hur det blir efter graviditet nr.2.
    Samma problem här!! Kan inte heller hoppa på studsmatta, även när jag ska nysa, så får jag knipa ordentligt.
    Väntar nr 3 nu och är faktiskt lite orolig om man kommer att bli inkontinent så här tidigt, fyller ju visserligen 39 år i dec men vill verkligen inte gå med blöja än...
Svar på tråden BF september 2011