• Ullis72

BF september 2011

N e m i skrev 2011-05-10 21:07:42 följande:
    Grattis! Det verkar som att tjejerna knappar in på killarna! Glöm inte att fylla i köns-tråden nu när vi fått veta!
    Vilken tråd är det?? Hur hittar jag den??
  • Ullis72
    mymy skrev 2011-05-11 06:08:10 följande:
    Det är en speciell känsla att veta vad det blir, har aldrig tidigare fått veta det (har 3 barn sen innan). Viss har man varit glad för sin bebis innan men känslan blir på nåt konstigt sätt annorlunda när man vet att det är en liten flicka eller pojke. Jag väntar en liten kille och ja, det är magiskt..:) Grattis till kommande tjejen!
    Kan bara hålla med!! Mkt speciell känsla, har 2 pojkar sedan tidigare och då tog vi inte reda på kön.
    Jag känner på något vis att den blir lite mer personlig när man vet lite mer.....

Grattis själv till er kommande son!!!
  • Ullis72
    Flisan79 skrev 2011-05-18 10:25:32 följande:
    Idag är det dags för köns-ul..spännande . Kl 14:50 blir det av.
    Åhh, sååå spännande, lycka till!!!  Glad
  • Ullis72
    hanna elise skrev 2011-05-24 08:37:07 följande:

Jag trodde också att jag läste fel, eller iaf att jag klickat in i fel tråd.

men STORT grattis till er IdaElin. Hoppas allt går jättebra <3

Trodde oxå att jag läst fel, helt otroligt att dom små liven snart kan födas och överleva!!!! Glad
    Önskar er IdaElin stort lycka till!!
  • Ullis72
    kantarellkisse skrev 2011-06-12 14:19:30 följande:
    Har inte riktigt kommit mig för att ta bort tråden från mina favoriter och kollar in hos er ibland, skönt att se att ni kommit så långt. För första gången kan jag också vara genuint glad att se hur bra det går för andra. Grattis melinda och fantastiskt vacker mage

Själv har jag återgått till normala former efter det sena uteblivna missfallet i april, faktiskt mådde jag så dåligt att jag ramlade ned så att jag vägde som innan både graviditet och stimulering inom en vecka från att det hände. Eftersom jag tvingats vänta ett tag för att kroppen ska läka efter "förlossningen" (som tog 17 timmar) har jag fortsatt försöka ta mig tillbaka till den form jag hade innan 2010's alla IVF'er och en halvårslång kortisonbehandling. Han var alldeles tydligt en liten liten blivande bebis med alldeles perfekta fingrar och tår och man såg tydligt att det var en pojke (jag har fått det bekräftat av kromosomanalysen sedan)

Förra fredagen urnsatte vi Lillsudd. Jag ville inte ha någon begravning men ville i alla fall få delta när det var dags för kyrkogården (alla sena missfall gravsätts, antingen utan att man deltar och då på minneslund eller också i askgravlund, urnlund eller vanlig grav då man kan delta) Jag valde urnlunden härhemma och det var en fantastiskt vacker dag. Jag valde att inte köpa en urna utan fick honom i en pappkartong som vi klädde med vitt papper och klistermärken (finns en bild i mitt galleri) och sedan satte jag, mina föräldrar och en väninna honom i graven. Jag är glad att jag gjorde det så, för det här blev inte en del av den mardröm jag levt sedan missfallet utan en fin avslutning av det som inte blev. Där jag kunde återfinna hoppet inför att göra nya försök även om det tar en tid ännu.

Ville mest bara säga att jag fortfarande läser ibland och gläds åt era graviditeter. Och jag hoppas att 2012 ska bli ett år när jag får hålla levande barn i armarna jag också.
    Skickar er styrkekramar, blir alldeles tårögd, när jag läser det hemska men ändå fina som du skriver.
    Önskar er all lycka till!! Det kommer att gå bra, det känner jag på mig!!
    KRAMAR
  • Ullis72
    MuM2girls skrev 2011-06-13 13:28:04 följande:
    Tack för era tips :) men i morse när jag gav dottern gröt och satt med bena i kors och just där bracket är så hade jag stolskanten då blev båda mina fötter blå :( gick bort när jag ställde mig upp! ska till mvc i morgon på 28 veckors kontroll och då ska jag prata med henne! känner mig orolig hela tiden nu, ochjag är en sån som blir svimfardig av allt som inte är normalt !
    Åderbråck är tyvärr helt normalt att få när man är gravid. Jag har fått massor och då menar jag massor, inte alls kul, men vad ska man göra?? Min ena blygdläpp är 4 ggr så stor som den andra pga åderbråck även där...
    Har varit hos läkaren för detta och det är inte farligt men jobbigt och obehagligt, mina hettar och kan göra ont ibland, ganska ofta faktiskt.
    Min läkare trodde att en hel del skulle gå bort efter förlossningen och det som inte gör det går att ta bort med laser.
    Så jag kommer nog att få göra en hel makeover på mig själv efter förlossningen.

Hoppas att du inte kommer att få lika mkt som jag!! Men du behöver inte vara rädd eller orolig för farligt är det inte.
  • Ullis72

Såg att det bildats en tråd BF Februari 2012.

Då känns det verkligen att vi har kommit en bra bit på vägen!!!  Skrattande
    Är såååå nyfiken på min lilla tjej som kickar på ganska hårt nu!!!!

• Ullis72
    Iryelle skrev 2011-06-23 10:39:28 följande:
    Min tanke är att ha några namn klara och sedan välja ett av dem när barnet är fött. Jag gillar namnet Alva väldigt mycket och så har Linnéa varit på tapeten (svärmors andra namn). Det enda jag vet säkert är andranamnet för en tjej, Elisabeth, för det heter både mamma o jag. Vi har fått "lov" att använda Theodor av en nära kompis för det gillar jag också :)
    Alva är jättefint, ska förmodligen vår dotter heta, eller möjligen Julia, det är dom som vi väljer mellan!!!
  • Ullis72
    mymy skrev 2011-06-29 10:50:39 följande:
    Idag är det bröllop.:) Jobbar till kl 15, sen hem och göra mig i ordning. Se till att barnen är klara. Kl 16,30 vigs vi borgerligt med barnen och 2 vittnen närvarande. Sen skickas "avslöjande" till anhöriga och vänner och ja telefonen kommer gå varm i morgon kan jag tänka..:)
    Denna klänning ska jag ha i alla fall
    Åhh, vad mysigt!!!
    Hoppas ni får en fantastisk dag och lycka till!!! Solig
Svar på tråden BF september 2011