-
Japp det stämmer och är helt normalt. Törstighet är också ett vanligt gravsymtom.DaniellaG skrev 2010-12-31 19:14:17 följande:Jag är törstig hela tiden, men det går ändå inte över när jag dricker? Och så har jag "mensvärk". Nån skrev att det kan va att livmodern växer eller nåt va? -
Haha...nä så långt har vi inte kommit än.betula skrev 2010-12-31 19:34:44 följande:Har någon av er fixat grav-försäkring ännu? -
God förmiddag i det nya året
Jag tycker jag mår lite för bra. Mår inte illa alls på morgonen och även om det i sig är skönt kan man inte låta bli att nojja sig. Drar lite äggstockarna eller ligamenten som är där och har lite ont i huvudet mest hela tiden....men alla de symtom som är skulle kunna vara tex vanliga PMS symtom.
Ska försöka få tid för privat VUL runt v 8 som jag gjorde förra grav. Bara för att se att det värkligen bor någon där inne och att det såklart ser bra ut. Måste ju påstå att det även är för att om det nu skulle vara/bli ett MA så vill jag inte få reda på det först i v 13 då jag antar att KUB:et blir. Positiv som jag är
-
Fuskit med större bröstSannaMac skrev 2011-01-01 12:01:25 följande:God förmiddag!
Jag ligger i sängen och känner mig alldeles tokbakis - kan det vara det alkoholfria vinet från igår kanske?
Molvärken finns där varje dag från och till och brösten fortsätter ömma, de har tamejtusan blivit ganska rejäla nu - fascinerande!!!
Var skönt igår på middagen att prata med våra vänner som fick sin inseminationsbebis i somras (han är 6 månader nu och väger 11 kilo - det ni! Hoppas inte vi har samma donator, haha, eller varför inte? Riktigt söt och, förstås, stabil är han!) Frågade massor om hur hon som födde hade känt i början, och om barnmorskebesök osv.
Längtar så till 24 januari när vi ska göra ultraljud...
, mina är lika små och urammade som vanligt..haha. Var ju redan inne på att fixa dem, som tur var han grav 3 bli före men efter det här ska de bli permanent större.
Under mina grav har du vuxit först ca en storlek och det har nog mest berott på min egen viktökning (18 och 25 kg
) men sen när mjölken kommit så PANG....wawawoom lixom....hello dolly parton. Riktigt nice då jag alltid velat ha större...resultatet efter blev ju förstås mindre kul.
Hehe...mina döttrar har båda vägt över 10 kg vid 6 månader trots att de varit av "normal" längd. Fick höra att jag hade grädde i brösten
-
Gjorde ju som sagt privat vul förra grav hos min vanliga gyn. Kostade ca 300 kr. Inte så farligt vill sägagivinglife skrev 2011-01-01 13:02:32 följande:Man får äta sånt om det har kokat så det bubblat, det gör det väl i en gratäng? Eller?
kolla in livsmedelsverket.se under gravida...
När jag väntade dotra så var jag inte så noga med allt sånt, det som var giftigt åt jag givetvis inte, men slank ner lite salami o sånt ibland....
Men sen missfallet så är jag lite löjligt försiktig, måste prata med min bm om det när jag ringer på måndag... Det är inte bara mat, det är allt... innan mitt mf så hade jag druttat omkull på cykeln och flyttat på en bokhylla, jag vet att det inte orsakade det hela, men det gör mig nojig så jag vägrar bära tungt, vågar inte ha sex än.... känner mig löjlig o skraj...
Hoppas på att kunna övertala bm att jag ska få ett VUL, annars blir det nog att ringa privat... Nån som vet vad det kostar privat?
God fortsättning allihop!
-
Ja precis. Har aldrig behövt oroa mig vid sjukdomSannaMac skrev 2011-01-01 12:59:08 följande:Hehe jo min sambo tycker det är trevligt, fast hon får ju knappt röra dem eftersom de ömmar så
Men ja, när mjölken väl sinat sen blir de väl inte riktigt lika fylliga direkt...
Yeah, vilka bebisar! Det är bra, då vet man att de klarar en rejäl förkylning eller några dagar utan att äta om något plötsligt skulle hända. Har en liten kusin på snart två år som knappt kommit upp i 8 kilo än pga. massa operationer som spädbarn och problem med kräkningar, och så fort hon lyckas gå upp ett par gram och bara blir liiite snuvig så tappar hon mer än hon lagt på sig. Sånt är ju definitivt värre!
Stackars liten, hennes föräldrar måste vara ständigt oroliga...hua
-
Vissa blöder ganska mycket från och till, spec i början av grav utan att det är något fel. Men som du skrivar så kan det ju även vara början på MF.Jokkan skrev 2011-01-01 14:23:23 följande:Hejsan på er! =)
Jag har en fundering: kan säkert vara tidigt mf, men jag undrar om någon vet om man kan blöda lite där nere, mer som rödrosa typ. Inte så att det kommit i trosan ännu utan mer om man torkar sig så är det på papperet... =P
Skulle det vara mf är det ju så och då är det bara att gå vidare, men jag är lite konfunderad bara.
Mvh
Jokkan
Jag hoppas dock såklart att det bara är en liten "normal" blödning
-
På tal om MF. Jag som skrev att jag minsann inte tänkte oroa mig denna gång oroar mig nu mer än någonsin....gahh...jag blir tokig. Känner mig på tok för ogravid. Tror iofs inte att jag hade så mycket mer symtom med de andra men så rationell är man ju såklart inte
-
Liknande här, kände mig mer "sjuk", darrig, svag....lite illamående för några dagar sedan...sucksockerslav skrev 2011-01-01 14:35:10 följande:Jag känner mig också ruskigt ogravid. Mitt illamående har försvunnit, och brösten ömmar inte lika mycket.... -
Jag känner att hur kan det gå bra tre gånger i rad, varför skulle jag skonas från missfall.....jag är en sån person som inte tänker "det händer andra men inte mig" utan tvärt om " det händer ju andra så varför skulle det INTE kunna hända mig"SannaMac skrev 2011-01-01 15:28:59 följande:Jag har läst mycket om att man kan ha små blödningar i början, särskilt runt tiden då man skulle ha fått mens. Men är minförsta graviditet nu så jag vet inte så mycket
Om det tilltar tycker jag att du ska ringa BM på måndag! Du kan ju även ta ett gravtest imorn bitti och se om strecket blivit svagare, det skulle ju i så fall vara ett tråkigt tecken.
Usch ja, jag tycker det känns så osannolikt att jah av alla människor skulle lyckas få en bra graviditet och föda en frisk liten bebis, vi har så mycket konstigt i vår släkt.... dock inga missfall, varken mamma eller mormor eller gammelmormor har fått missfall. Oroar mig likväl eftersom jag vet att jag skulle bli så förkrossad...