• Flisan79

BF september 2011

Astrogirl skrev 2011-01-01 23:01:17 följande:
    Oj, börjar det märkas på magen så tidigt som i vecka 6. Det blir spännande att se om jag också får en liten bula nästa vecka.

Är det någon fara att ha tighta jeans tror ni? Många av mina jeans sitter rejält tight och typ trycker in nedre delen av magen när man sitter ner (eller man kan säga att linningen "skär in" i magen). Känns spontant som om det kanske inte är så bra, men jag vet inte hur känsligt det är  och hur snabbt magen växer.
    Ungeför i v 12 kommer livmodern upp så långt att man kan känna den över blygbenet om man ligger ner(har själv inte kunnat känna den förens v 14 typ) så den ligger som du förstår väl skyddad i ditt bäcken. Däremot tyckte jag det ganska tidigt kändes obehagligt att ha något tight i midjan. Det första som putar är ju tarmarna som trycks upp.
  • Flisan79
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-02 10:11:47 följande:
    När får man göra vul/ul ? Vet du om det finns nån chans att få göra det tidigare?
     *nyfiken*
    Privat "får" man göra VUL (är det som gäller så här tidigt) när man vill men de brukar rekomendera att man väntar till v 8 då man inte med säkerhet kan se så mycket innan. Beror ju lite på hur avanserad utrustninge de har. Men om det är hjärtat man vill se så bör man vänta lite för att vara på den säkra sidan. Vissa kan se redan v 6 men om inget syns tydligt då så får man komma tillbaka efter ett par  v och eftersom att den risken är ganska stor rekomenderar de som sagt att vänt.
  • Flisan79

Jag kunde inte sova av nojja igår. Fattar inte att man inte bara kunde spy lite eller få sånna där superömma bröst....någonting som liksom skrek graviditet. Borde inte symtomen öka nu i början?
    Har lite ont i ljumskarna men det är typ det ända.....jag tappar förståndet...gahhhh!!!!!!!!!!!!!!!!

• Flisan79
    RonjaLi skrev 2011-01-02 11:16:49 följande:
    Lägger till mig här! Har BF 6 sep.
    Skrev till att jag bor i Rimbo också.

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever (första barnet)
    4 sep Flisan79 (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
    Grattis och välkommen!
  • Flisan79
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84
     (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    1 sep Cat            (första barnet)
    1 sep BettyBoop 123 (första barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    2 sep Betula (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    4 sep N e m i  (andra barnet)
    5 sep Misami 
    (tredje barnet)
    5 sep Jokkan (andra barnet)
    6 sep Tingeling 85 (första barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    6 sep SannaMac (första barnet)
    6 sep Jolisan (andra barnet) Rimbo
    7 sep She is Me
     (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    8 sep Nonkan82 (första barnet)
    9 sep jessii87 (första barnet)
    10 sep Myrran81 (3:e barnet)
    10 sep katzon (andra barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2011-01-02 12:40:48 följande:
    Har ingen riktig koll, men har läst på väldigt många ställen och hört från andra att de haft bruna flytningar och småblödningar i början. Jag själv var helt säker på att jag skulle få lite "mens" ändå, och är fortfarande förundrad över att den inte kommer (men ska väl inte ropa hej :-S)

Huvudvärk - är det ett vanligt symtom? Jag har blixtrande huvudvärk varje kväll sedan typ en vecka. Ibland även på morgonen. Brukar verkligen inte ha det så ofta...
    Huvudvärk här med. spec eftermiddag/kväll.
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2011-01-02 13:41:31 följande:
    Vet du vad? Oddsen är bättre, när det gäller konstaterade graviditeter, dvs. när det finns ett plus/streck på stickan, är det "bara" 10-20% som slutar i missfall... Det låter mycket, men om man istället tänker att vi som nu är gravida har 80-90% chans att faktiskt få en bebis, då känns det bättre

1/4 eller t.o.m. 1/3 tror jag är den allmänna statistiken, dvs. som gäller även ej konstaterade graviditeter, såna som slutar i missfall redan vid mens och kvinnan vet inte ens att befruktning skett!
    Bättre statestik men läskigt ändå. Innebär ju att ca 3-6 av oss i denna tråd inte kommer nå ända fram
  • Flisan79

Barn ett tog hela 80 försök (7 år) vara ca 2-3 var hormonstimulerade (pergo kan jag tänka mig) 3 st var IVF men det som vi tillslut lyckades med var rosenrot och bisolvon. Har FL att tacka för det.
    Barn 2 kom till i farten, oplanerad
    Barn 3, på tredje försöket, andra försöket med RR+bisolvon

Har haft molvärk i magen idag vilket jag ser som ett gott tecken. Något händer där nere

• Flisan79
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-02 20:49:23 följande:
    Läste nått om att det fanns en risk att få den där hmm heter den toxoplasm nått infektionen, sånt som kan finnas i rått kött etc
    Toxoplasmos, kan man få om man har katt och byter sand i kattlådan så man ska vara lite extra försiktig. Man kan även få det av viss mat.

Själv har jag haft toxoplasmos (en blodparasit) men var då inte gravid som tur är. Jag blev jättesjuk (på min bröllopsdag ) och fick ligga på sjukhus i en vecka. Det är mycket ovanligt med en så stark reaktion och många har haft det utan att veta om det. Har man haft är man emun så om man tex håller på mycket med katter kan det vara ide att testa om man haft det. Ska gå att göra på vanliga VC.
  • Flisan79
    Flisan79 skrev 2011-01-02 20:54:38 följande:
    Toxoplasmos, kan man få om man har katt och byter sand i kattlådan så man ska vara lite extra försiktig. Man kan även få det av viss mat.

Själv har jag haft toxoplasmos (en blodparasit) men var då inte gravid som tur är. Jag blev jättesjuk (på min bröllopsdag ) och fick ligga på sjukhus i en vecka. Det är mycket ovanligt med en så stark reaktion och många har haft det utan att veta om det. Har man haft är man emun så om man tex håller på mycket med katter kan det vara ide att testa om man haft det. Ska gå att göra på vanliga VC.
    imun ska det stå....emu...en gnu
Svar på tråden BF september 2011