Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

Vi väntar med att berätta, mest för vår 7 åriga dotters skull.
    Hennes högsta önskan i världen är att bli storasyster, så ett missfall vore nog minst lika jobbigt för henne som för oss. Därför väntar vi lite till... 

• hanna elise
    Dior skrev 2011-01-18 13:46:44 följande:
    Är det bara jag som inte mår illa överhuvetaget? Har bara ömma bröst, högre temp än vanligt och tröttare än vanligt.
    Jag mår inte det mista illa, har inte ömma bröst heller.
    Lite tröttare än vanligt är jag möjligen, men mkt lite i såna fall.
  • hanna elise

usch vad man lider med er som blöder och oroar er för missfall. Ber att era gryn får stanna kvar.
    *kram* 

• hanna elise

Är förresten grymt trött nu. Somnar direkt efter middagen och sover i ett sträck tills morgonen.
    Blev nästan "glad" när dotterna fick feber inatt så jag får VAB:a resten av veckan. NU ska vi bara ligga i soffan och hyra film och soooova!!! 

• hanna elise
    malar87 skrev 2011-01-20 22:08:21 följande:
    När kan man få foglossning första gången?
    Min förra grav (min första) så kände jag av fogarna redan på inskrivningen (v 12 kanske?), och innan v 20 hade jag grymt ont, dagligen.
    Nu känner jag ingenting (v7) och jag hoppas att det betyder att det inte ska bli lika illa den här gången.
  • hanna elise

Idag måste jag jobba, mannen VAB:ar idag.
    Dottern har haft kring 39-40 graders feber i snart tre dygn, min make har varit febrig och förkyld, ont i kroppen och enorm huvudvärk i en dryg vecka.
    Inatt toppade dottern på 40,4 och alvedon det hjälpte inte alls.
    Jag började fantisera lite inatt (när jag ändå inte kundesova) att tänk om dom har svininfluensan!!
    Hur vet man det?
    Jag är inte vaccinerad.

• hanna elise

Åh så glad jag är.
    En av mina närmsta vänner berättade att de ska ha barn igen. 6 veckor före oss. Så nu har jag nån att vara mammaledig med. :)
    Jag har verkligen spekulerat fram och tillbaka men trodde att ingen av kompisarna skulle ha barn just nu.
    Jag var sååååå sugen på att berätta att vi också ska ha barn igen, men jag lyckades hålla mej. Duktigt va? 

• hanna elise
    N e m i skrev 2011-01-23 10:55:45 följande:
    Vad roligt för er! Det är verkligen super att ha någon att dela graviditeten och mammaledigheten med! När jag blev gravid med sonen hade min bästa vän blivit gravid 2 veckor innan mig. Många trodde vi hade planerat det så, men det var en slump, men en rolig sådan!
    Otroligt att du kunde hålla tyst! 
    ja, jag är förvånad själv att jag kunde hålla tyst :)
  • hanna elise

går in i vecka 8 idag. Känns så skönt att man närmar sej de 12....:) (visst 5 veckor kvar, men ändå, varje vecka känns helt magisk.)

Men jag har haft en obehaglig känsla av att når inte står rätt till. Jag har så ont på vänster sida av "tjejmagen". Varje gång jag hostar till, nyser, eller rör mej lite för fort så hugger det och krampar. Det gör verkligen jätteont och ibland så tar det säkert 10 sekunder innan det släpper.
    Vet någon vad det beror på?

Minns inte att jag kände något sånt under förra graviditeten. Iofs så var det så länge sen så det kanske jag har glömt.

• hanna elise
    Hannabus skrev 2011-01-24 10:44:50 följande:
    vad menar ni när ni skriver "tjejmagen" aldrig fattat det!
    fast jag menar inte bara livmodern, det här känns mer mot äggstockarna, tror jag.
    När jag skriver "tjejmagen" så menar jag alla de delar i en mage som bara en tjej kan ha ont i :)
Svar på tråden BF september 2011