BF september 2011
har dragit på mej en förkylning och nyser hela tiden. Varje gång jag nyser gör det så grymt ont i magen. Antar att det bara är ligamenten, men det känns verkligen som att allt i magen slits sönder :(
har dragit på mej en förkylning och nyser hela tiden. Varje gång jag nyser gör det så grymt ont i magen. Antar att det bara är ligamenten, men det känns verkligen som att allt i magen slits sönder :(
WOW!!!
har just kommit hem från UL, jag är i v 11 som jag trodde och den var inte still en sekund. Hjärtat slog och bäbis vände sej flera gånger.
Nu orkar jag inte hålla det hemligt längre, det bara bubblar över. :)
Läkaren bedömde missfallsrisken till mindre än 10 procent så jag hoppas han har rätt.

Landat i soffan nu efter en intensiv dag. 7 timmars dans känns i kroppen, ( precis som det ska.) Tyvärr så känns det även i fogarna. Kan kanppt gå nu....
Jag som hade hoppats kunna dansa fram till sommaren iaf.
På måndag ska jag ringa sjg och höra om det finns något att göra åt det. (förutom att sluta dansa då)
jag mår bra idag. men det gör jag altid på förmiddagarna. Det är på em och kväll som illamåendet kommer smygande.
Idag går jag in i v 12. Bara en vecka kvar alltså tills det är lite mer säkert. Men egentligen så spelar det inte så stor roll eftersom vi berättade för ALLA i helgen. Kunde inte hålla oss längre :)
Så kul det var, eftersom det är 8 år sedan jag var gravid sist så trodde nog många att vi inte skulle ha fler än ett barn. Det var tom de som grät, och det var inte närmsta familjen utan en arbetskompis, en granne, en kompis mamma mfl....
Jag fattar inte hur livmodern känns. Trodde först att jag inte kan känna den för att den ligger alldeles för lång ner eller för att man har för mkt stoppning i vägen.
Men när jag var på UL förra veckan så kände läkaren och hittade livmoderskanten hur enkelt som helst (och då hade jag nykissat innan jag gick in). Den kändes tydligt sa han, tror att de var ca 7 cm(?) under naveln som han klämde.
Men jag känner och känner men det känns bara mjukt överallt.
Här är en till som är less på vintern och kylan farmförallt.
Inatt hade vi -32 grader, när jag skulle till jobbet var det varmare.... "bara" 26,5. Till råga på allt fick vi strömavbrott inatt och var utan ström i drygt tre timmar. Det han bli ganska kallt inomhus, dessutom var man ju livrädd för att det skulle dröja länge innan den skulle komma tillbaka och att kanske golvvärmen skulle frysa sönder
GE OSS VÅR NU!
Tex hur många bodys är rimligt att köpa och vilka storlekar isf?Osv osv...Vi har kvar ganska mkt kläder från när dottern var nyfödd. De är jättefräscha tycker jag.
Men en del är kanske väl tjejigt ifall det skulle bli en kille. Men det är klart att man är sugen på att handla lite nytt också.
Min man har redan hunnit köpa lite grejer ( en sparkdräkt och 2 bodys och en overall med öron, han har dille på bäbiskläder med öron ;) )
Jag har sagt att nu vill JAG handla resten, det är ju så kul :)