• SannaM

BF september 2011

Jaha, v. 5+0 idag alltså... Ytterligare en liten "milstolpe" måste jag nog säga. 3 veckor och 1 dag sedan inseminationen, men shit det känns ju mycket mycket längre sedan än så! Känns som att jag varit gravid skitlänge... säkert därför man hetsar så kring symptom, det borde ju liksom ha ökat lavinartat enligt min hjärnas uträkningar

Fortfarande har jag dålig aptit. Jag är inte särskilt illamående, men jag är liksom aldrig sugen på något, och om jag blir sugen på något så kommer tanken att "nä fy, vill inte äta..." upp lika snabbt. Bra på ett sätt, för då skippar jag småätandet... men trist att planera middagen när jag inte har någon särskilt lust att äta. I vanliga fall är jag hungrig jämt!!! ...men det kan nog också bero på att jag inte tränat så mycket de senaste 3 veckorna, pga. trötthet och förkylning.

Har för övrigt tagit Otrivin Comp tre kvällar i rad, som jag vet att man inte borde ta... så jäkla täppt i näsan att jag knappt kan andas. Och värre blir det ju med Otrivin (förutom just i stunden) så måste köpa nåt mildare idag...

• SannaM
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 10:24:40 följande:
    Någon som äter vitaminerna "kvinna" från aco? Eller är det kanske bättre att bara äta folsyra?
    Kolla Astrogirls inlägg ovan! Hennes BM tyckte att Kvinna-tabletterna var lite väl fyllda med vitaminer för det lilla fostret just nu och rekommenderade att bara ta folsyra. Det gör jag, jag käkar Tillval Folsyra en gång om dagen. Gör det! Viktigt särskilt nu i början när fostret utvecklas som mest, för att undvika ryggmärgsbråck och så.
  • SannaM
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 10:58:32 följande:
    Känner alla ni andra av att det växer i livmodern, alltså några symptom på det? Jag känner ingentingRynkar på näsan
    Det ända jag märker av är att jag är trött och behöver äta på regelbunda tider.

Va roligt att vi har blivit så många här nu Glad
    Jag har haft mycket värk så påminner starkt om mensvärk, men något mildare liksom. Ibland vaknar jag på nätterna av det, och ibland känns det under dagen också. Jag brukar också ha mycket mensvärk i vanliga fall, vet inte om det hänger ihop? Alltså, om man är "känslig" i vanliga fall så är man det även som gravid?

Är också väldigt trött och har knappt något matsug.
  • SannaM
    BettyBoop 123 skrev 2011-01-06 11:08:35 följande:
    Jo det vore så skönt. Försökte få ett tidigt vul då jag hade en kraftig äggledarinfektion för 6månader sen, men nej det rick jag inte Rynkar på näsan
    Vore så skönt att veta att det är som det ska...
    Tror jag kände av när ägget fäste och tycker väl därför att jag isf borde ha nån växtvärk eller nått, men känner inget alls.
    Min mamma hade massor av äggledarinfektioner i ungdomen och tydligen halvt igenvuxen i äggledarna - men hon har ändå varit gravid tre gånger, aldrig haft utomkveds och aldrig några missfall

Och vi får inte glömma att vi bara varit gravida i typ 3 veckor än... symptomen kommer
  • SannaM
    RonjaLi skrev 2011-01-06 11:35:25 följande:
    Nu ska jag vara riktigt hemsk! Håll i er:

Ju mer ni oroar er desto större risk för att det ska hända något!
    När man oroar sig blir kroppen stressad och med det händer det en massa negativa saker i kroppen!
    Det är sant att man får svårare att bli gravid när man är stressad för då säger kroppen ifrån att man inte är redo att ta hand om ett barn, man måste ta hand om sig själv först!

Själv är jag ganska stressad av mig när jag jobbar så därför har jag haft svårt att bli gravid.
    Har varit gravid två gånger tidigare (fått ett mf) och alla tre gångerna har jag blivit gravid i samband med ledighet då jag slappnat av, sovit ordentligt och ätit bra.
    Det måste ju bero på något!
    Har ju försökt i sammanlagt över 2 år och som sagt bara blivit gravid under ledighet.

Försök slappna av så ni inte utsöndrar stresshormoner!
    Njaa, vet inte riktigt om jag kan hålla med dig! Extrem stress är förstås inte bra, men oro hör ju liksom till - och det finns väääldigt många som föder friska barn som är oroliga graviditeten igenom, och kvinnor som utsatts för våld och verkligen INTE vill vara gravida, men vars magar växer ändå. Missfall orsakas ju av kromosomavvikelser hos barnet, och såna "skapar" man ju inte av lite oro...

Men, däremot tror jag mer på det där med att man kan ha svårare att bli gravid under stress, absolut. Fast även där är ju folk olika... vi har det överlag bra här i västvärlden och är inte så utsatta av psykisk och fysikt stress, men däremot har vi desto mer tid och möjlighet att oroa oss för det ena och det andra, och det är förstås dumt

Men! För sin egen skull är det förstås allra bäst att glädjas, ta det lugnt, njuta och lita på att de där symtomen, de kommer! och sen när vi ligger där med svällande magar, halsbränna och foglossning lär vi önska att vi aldrig önskat oss symtom
  • SannaM

Jag är 25 och blir 26 i höst, sambon fyller 29 i sommar. Vårt första barn.

Jag har lääängtat efter barn i hur många år som helst, och det ligger nog i släkten eftersom mamma var 20, mormor 18 och gammelmormor 17 när de fick sina första barn. Jag förstör lite i släktträdet Men, eftersom gammelmormor bara är 81 och väldigt pigg än så länge så lär vi bli 5 generationer igen när min lilla knodd tittar ut! (och hade min sambo haft spermier att tillgå så hade vi nog blivit gravida tidigare :-P)

Och... fortsatt ingen matlust knappt. Lagade middag igår och blev ändå sjukt nöjd över resultatet och älskade verkligen soppan jag gjorde, men idag när vi skulle äta resterna: bläärk. Åt en halv skål och sen var det bra. Haha.

• SannaM
    knorrig skrev 2011-01-06 13:33:30 följande:
    Jag och sambon är blir 25 båda två nu i år och det är första barnet.
    Men jag känner igen mig i det du skriver. Hade sambon varit karl så hade knodden varit på g mycket tidigare. Skrattande
    Haha, exakt! Nu fick ju hon spruta in i alla fall, så det känns ändå som att det är hennes små frön! Är övertygad om att den kommer se ut precis som min sambo
  • SannaM

...och vi har för övrigt varit tillsammans i två år och några månader, sambos i ganska exakt två år. Gjorde prover för att kunna ställa oss i inseminationskön när vi bara varit tillsammans i sisådär 10 månader

• SannaM
    Renni skrev 2011-01-06 15:09:33 följande:
    Vad kul att vi är så många nu tjejjor =)
    Denna tråden kommer ju enorm om vi forsätter skriva i den här takten till september... haha.. Jätte kul!
    Tänkt vad kul om vi kunde göra en forsättningstråd när vi alla fått våra bebisar =)
    Det måste vi ju göra!

Idag har jag känt lite "drag" i brösten & EXTREM hunger... är hungrig hela tiden.
    Men ändå är jag inte sugen på något speciellt.... Eller jo riktigt flötig pizza :PP
    Åh pizza! Det är det som är så skumt, jag är typ inte hungrig alls men äter ju såklart ändå och när jag tänker på vad jag skulle kunna tänka mig - då är det 1. ostmacka eller 2. pizza som blir alternativen. Haha!
  • SannaM

Vi säger Fröet, och ibland säger min sambo Fröna, eftersom hon gärna vill att det ska vara två små där inne

Svar på tråden BF september 2011