• 83Lovika

BF september 2011

Flisan - läste inte din historia så ingående (för att inte skrämma upp mig själv) men det lilla jag snappade upp var inte trevligt.. stackare! Håller tummarna att det blir 3e ggn gillt och att du denna ggn får en riktigt bra förlossning!

• 83Lovika

Melinda - usch vad otäckt, förstår att du blev rädd. Tur att det inte var nån fara med den lille.

• 83Lovika

Jag har dammsugit hela lägenheten idag och det var v e r k l i g e n behövligt då vi har en långhårig katt o inte har dammsugit på ett tag :-O
    Men jag  bjöd hem en kompis på lunch idag så då måste man ju städa lite innan hehe.
    Svettigt blev det också att ligga på golvet o dammsuga under sängen o knappt kunde jag ta mig upp..
    Men vad skönt det var när det  var gjort

Var hos BM igår, 140 hjärtslag per minut, + 6kg i vikt (sen vecka 10). Mätte SF m¨åttet men hon sa inte vad det var bara att det var bra. Bra blodtryck. Dags för järntabletter nu dock vilket jag inte ser framemot.. Men lär väl försöka. Hb låg på 124 jämfört med 144 vid inskrivning (cirka). Hb är ju fortfarande OK men det är ändå dags att börja fylla på med järn.

Tror dessutom att vi äntligen hittat en vagn vi båda kan tänka oss - en Teutonia Be you. känns sååå skönt!

Vecka 24 nu (23+1) 

• 83Lovika

Frelin: fy vad jobbigt med blod!! Tur att allt var bra.

IdaElin: Grattis till bebisen som valde att komma alldeles för tidigt. Jag håller tummarna att allt går bra för er =)

Själv har jag precis gått in i vecka 25 nu (24+1) och mår bra.

Sammandragningar får jag några få per dag, oftast på kvällarna. Dock gör de inte ont så det borde inte vara nå farligt? Urinstickan som jag tog hos barnmorskan sist var fin o visade inga tecken på UVI.

Halsbränna har jag börjat få då o då. Samt att jag börjar känna mig rätt tung när jag ska resa mig från våran låga soffa tex. Annars fungerar det bra att leva som vanligt

• 83Lovika

Är det någon av er som skriver blogg så får ni gärna dela med er av adressen, letar lite nya bloggar att följa

Jag ska på svärmors födelsedagskalas i kväll, blir nog en hel del god mat!

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

Flisan: Känner igen det där med humöret, jag har inte heller världens bästa humör nu..!

• 83Lovika

Tack för alla bloggadresser, extra kul att läsa bloggar som ska ha barn samtidigt som oss

Jag bloggar också, men inte så ofta: http://lollo83.blogg.se

Min bebis har skrämt mig i helgen, varit extra lugn, någon enstaka spark bara sen i fredags. Drömde massa skumma drömmar inatt också om att bebis inte levde osv. så jag var tvungen att ta fram dopplern o lyssna imorse.

Hittade hjärt- ljudet ganska direkt och fick några sparkar på dopplern Bebis blev väl irriterad kan jag tänka mig. Låg neråt med benen, det är väl därför jag inte känt sparkarna lika tydligt.

• 83Lovika

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vad det är för kön, hon som gjorde ultraljudet trodde att det var en tjej men var väldigt osäker så det är inget vi vågar lita på.

Skulle vilja veta för att kunna kalla bebisen för han eller henne o inte bara för bebisen. Tror också jag skulle få lättare att knyta an till bebisen i magen, lättare att redan nu börja tänka på namn osv.

Allt annat blir ju ändå en överaskning, hur han eller hon ser ut, vem den är lik osv osv.. =)

• 83Lovika

Fick min graviditetspenning godkänd vilket innebär 13 pass kvar att jobba!

SÅ himla SKÖNT! Ska ha mitt livs bästa (o tjockaste) "sommarlov"

• 83Lovika

USch det är jobbigt att bara gå o vänta på svaret ang. GP.

Blev så lycklig när jag såg att det gått igenom. Ledig mitten av juni-mitten av september är ju som en dröm!

Ska bli så himla skönt att bara ta det lugnt o inte göra nånting alls!

Håller tummarna att ni som väntar svar för svar snart.
    För mig tog det cirka 3v att få svaret

• 83Lovika

Tycker min bebis är ganska lugn också.

Visst sparkar den så att man känner det men inte så det gör ont (än!). Har ofta lugna perioder hela dagarna, mest på kvällen kan jag känna sparkar o hur h*n busar runt men sen lugnar det sig igen..

Det står ju att dem små liven redan nu har sin personlighet så kanske får vi en lugn bebis..

Just i skrivande stund så hoppar magen till då o då så nu är h*n nog vaken

Svar på tråden BF september 2011