Inlägg från: vanligmänniska |Visa alla inlägg
  • vanligmänniska

BF september 2011

Ingen annan som drabbats av en härlig dunderförkylning så här dagarna innan BF? Kände att det kliade i halsen igår och inatt bröt det loss totalt. Har så ont i huvudet, näsan täppt och öm hals.. typiskt! jag hade ju hoppats på att föda nu i helgen/veckan men alla "tröstar" med att säga att säga att förlossningen sällan drar igång medan man är sjuk, kroppens egna sätt för att orka med. Känns både skönt och tråkigt på samma gång - VILL FÖDA NU!

Och fortfarande tycks jag tillhöra skalan som varken känner av sammandragningar eller annat. BM säger vid varje besök att "nu har du minnsann en rejäl sammandragning" men jag känner det inte! Undrar om jag kommer fortsätta ha sådana milda eller om det kommer ändras och man då får en härlig chock? 

• vanligmänniska

Ja jag håller på att bli tokig! Inte nog med att man är trött av graviditeten.. men en ordentlig förkylning på det gör det inte roligare. Hoppas man somnar av utmattning ikväll och slipper ligga vaken, det är nog det värsta!

• vanligmänniska

Oh jag vill också träffa min lill* parvel! BF idag så snälla, ge mig minsta känning!

GRATTIS till er som fått sedan igår, otroligt att det verkligen är september och att alla tittar ut titt som tätt.. måste vara underbart att äntligen få träffa ens lilla kompis från magen!

• vanligmänniska
    Velvet, är det något du försöker säga mig? =)
  • vanligmänniska

Oj vad bebisar som tittar ut - grattis igen ni alla som har dem hos er!

Själv är jag idag på +2.. känner mig inte helt övermogen, men däremot sjukt sugen på att träffa min lilla bebis i magen! Har dock en fråga till er som är lite mer rutinerade. Är det vanligt att man inte känner av något alls (sammandragningar, värkar, molvärk m.m.) innan det drar igång? Jag är ju enligt min barnmorska lyckligt lottad som slipper ha ont innan.. men jag tänker snarare så att mitt kanske inte ens är på väg att börja? Vill ju börja ha lite ont nu! Någon som har erfarenhet, från 0-100? PLEASE =)

• vanligmänniska

Ja men man blir ju lite fundersam!

Om det nu är så att det kan gå från 0-100 över en natt som för dig"she is me" så är det ju bara att vara tacksam, men "alla" andra tycks ju känna allt möjligt! Önskar så att det skulle dra igång nu i helgen, tippade själv på 11/9 vilket är imon men tror nog jag för hålla mig lite till. Enda som känns i magen är en massa bök, armar och ben som trycker överallt!

• vanligmänniska

Folk frågar jämt om jag känner mycket sparkar, men jag tycker mer det är som "bök" i magen.. en arm som drar runt i magen, ett knä som vandrar från höger till vänster. Sällan en enkel spark. Så min mage brukar ha alla möjliga former när den lilla bökar runt där inne.
    Min låg i säte länge men har legat med huvudet nedåt senaste veckorna. Kan inte säga något om din mage, men min har iallafall olika form dagarna i ända!

• vanligmänniska

Ansluter mig till de som väntar och väntar och väntar.. har BF+5 idag och det är långsamma dagar nu! Hade det inte varit för att jag visste att jag gick på övertid hade allt varit lugnt för jag mår fortfarande jättebra. Inga jobbiga besvär eller ont någonstans, men väntan är ju så psykologisk!
    Önskar så att det kan få dra igång snart! För oss alla som numer går på övertid!

• vanligmänniska
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Vi som fortfarande väntar :) 

lawendel BF 2 september

Girlheart89 BF 3 september

Vanlig människa BF 8 september

NornaB 10 September

Matildath BF 14 september

delight87 BF18 september 

Jo El BF 19 september

Iamulrika BF 19 september

Zargenta BF 19 september

Flingan 80 BF 20 september

OoOoO BF 20 september

Pendolino BF 21 september

Dior BF 21 september   

TesanL BF 25 september

TessaG BF 27 sept

xanncar BF 29 september

knittingangel BF 29 september

jeea BF 30 september

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

Jag ansluter mig med till de väntandes skara!
    Blä för dessa övertidsdagar.. jag vill ha ont!
  • vanligmänniska

Tror det är en kombination av bekräftelsebehov och enorm aktivitet på denna sidan =)

Appropå hinnsvepning så frågade jag min BM om jag kunde få det. Tycker gynundersökningar är mycket obehagliga men om det kan hjälpa till att få igång förlossningen så är jag villig att lida några minuter. Fick första v39+0 och skall be om en ny imon på 41+0. Är så trött på att vara gravid nu så jag vet inte vad.

Har senaste dygnet testat överdriven motion, extremt sura gröna äpplen, lååång nattvila lite egna gymnastiska övningar men fortfarande inte minsta känning och det gör mig frustrerad! Får ju för iallsinna dar inte ens ont i ryggen =(

• vanligmänniska

Oh.. ännu mer bebisar! GRATTIS till er!

Och kämpa på till oss andra. Jag är så less på att vara gravid just nu. Alla frågar när det är dags eller om den lill* inte tittat ut än och snäll som man är skrattar man och säger "nej inte än". Vill verkligen få känna smärta nu! Vill hålla i mini och köra med barnvagnen. Ser till och med fram emot vakna nätter och blöjor med bajs. Bf+9 idag och hoppas innerligt att bebis vill ut innan fredag då det blir igångsättning om inget hänt.
    Kan ju tillägga att min BM sa lite uppmuntrande igår att det var en rejäl och stark bebis i magen och att hon trodde jag skulle få vänta tills på fredag. TACK sa jag då och smågrina på vägen hem..

• vanligmänniska
    Dior skrev 2011-09-18 13:30:17 följande:
    Känns som att det "bara" är jag som inte har fött barn än...denna eviga väntan
    nej då.. här är en till!
    BF+10 idag och jag är less!
  • vanligmänniska

Precis samma här. Bara väntar på sammandragningar eller smärta men känner inget mer än just böket. Är verkligen långa dagar nu, särskilt på övertiden! Längtar efter fredag (om nu inget under sker i veckan) då vi skall startas =)

• vanligmänniska

Tänk om de kunde flytta den kära gränsen till kanske 41+0 för igångsättning. Hade varit underbart! Även om en naturlig start säkert är bäst så ja, den psykiska väntan är inte så enkel den heller!

Själv ringde jag precis förlossningen bara för att höra lite om tips för magen. Min mage brukar sköta sig exemplariskt och sällan strula men insåg igår efter rejält magknip att jag inte varit på toaletten på över en vecka, känner mig lagom uppblåst! Så ringde för att få tips och fick prata med en så snäll BM.

Sa även att bebisen i magen blivit mycket lugnare nu de sista två dagarna.. hon tyckte jag skulle åka in till dem i em/kväll om jag inte känt fler sparkar för att bli undersökt iaf. Kändes så bra. Inte för att jag är speciellt orolig men för att de bryr sig, hon sa även att de skulle kolla status och se om de kunde hjälpa mig på traven med. Så trots att det är BF+11 idag så känns hjärtat mycket lättare!

• vanligmänniska
    N e m i skrev 2011-09-19 16:16:22 följande:
    Har idag vart på förlossningen för att kolla läget med bebis och få tid för igångsättning. Som jag trodde så mår bebis prima och det fanns gott om fostervatten, så det är ingen panik att sätta igång mig än. Jag fick en tid på fredag morgon v 42+0. Jag hoppas så på att det ska hinna starta innan det, så jag slipper få en vattenballong upptryckt o ligga o vänta på att den ska öppna upp. Läkaren sa att det kändes väldigt mjuk, men hon nådde inte enda upp när hon kände, så jag vet inte hur "mogen" jag är exakt. Ska låna en förlossningsboll av grannen ikväll som hon guppat på i slutet av graviditeten o hoppas att det får ner bebisen ytterligare!
    Det blir du och jag på fredag då om vi inte lyckas starta innan!
    När min BM gjorde hinnsvepningen v 38+6 nådde hon huvudet och sa att tappen var centrerad och mjuk, jag hoppas det innebär att jag kanske kommer vara lite redo på fredag. Vet inte alls hur lång livmoderhalsen är men hon sa att den var 2 cm då.. det är väll den som skall utplånas och sedan töjas?
    (ja se så mycket jag kan.. haha, känner mig helt rookie-vilsen)
  • vanligmänniska

Inatt är det jag som är vaken!

Har jag inte haft värkar innan så har jag det nu! Jösses, det känns ju!

Åkte ju in till förlossningen igår kväll för att göra en extra koll. CTG och ultraljud utan anmärkning. Dock kom slemproppen däremellan och innan jag fick åka hem ville läkaren göra en svepning för att se om något kunde triggas igång. Och som han svepte, tror inte min BM gjorde helt rätt när hon gjorde det för någon vecka sedan för detta var helt annorlunda och rätt så kännbart (=ont). Fick sedan åka hem för att sova.
    Men sova har det inte blivit mycket av. Somnade en timme sedan började det mola rejält i ryggen och nedre magen och nu sedan några timmar kommer det mer eller mindre hela tiden. Hoppas att det händer något och att det är på riktigt. Om inte så har jag ju iallafall fått känna lite smärta, som jag ju bett om så länge =)

• vanligmänniska

Ja jag hoppas det kanske kan vara på G här.. har haft regelbundna värkar (om det nu är värkar, hur vet man?) från kl 01.00 inatt. men det är så svårt. De kommer ofta, 3-4 på 10 minuter men varar max 1 minut. Ont gör de, men det känns som de är för intensiva samt korta för att vara riktiga.. skall väll ringa förlossningen snart och be om tips, men vad säger ni erfarna?

Kan korta men väldigt intensiva värkar vara riktiga?
    Slemproppen har nog släppt helt nu, kom massa inatt och sedan dess lite blodaktigt..

• vanligmänniska
    ÄNTLIGEN!

Nu är även jag stolt mamma till en liten son! BF+13 (dagen innan igångsättning) bestämde han sig för att komma ut till oss. Förlossningen var en positiv upplevelse, gick bättre och lättare än väntat även om jag stundtals var helt nockad av smärta och lustgas. Fick en spricka som tydligen såg fin ut men som gör sig lite påmind när man sitter men överlag, galet vad kroppen klarar av!

Så "lilleman" kom 22 september, 4110g och 53 cm.
Svar på tråden BF september 2011