• OoOoO

BF september 2011

velvet skrev 2011-08-25 08:16:44 följande:
    Pratade precis med dom, och tydligen så är det dom som har gjort fel... Suck. Men aja, nu vet jag iaf att det (förhoppningsvis) kommer att lösa sig.
    Fk ja....

Jag har varit in varenda dag nu för jag sökte fp med min äldsta 2 veckor nu i sommar som borde komma idag och det har inte synts alls, men nu kommer det iallafall idag, man hinner ju bli måttligt nervös. 

Nu har jag semester, men sen har jag redan lagt in för hösten med bebisen. Lika bra om det tar tid tänkte jag.

Tycker mina förvärkar har lugnat ner sig rejält nu. Jag som hade hoppats han ville komma tidigare. 36+2 idag.

Däremot får jag höra minst 3 gånger om dagen att det borde var dags nu va och att magen har sjunkit rejält.

Huvudet var fortfarande rörligt i måndags, (men det är ju tredje)

Vi pratade lite med svärmor , den planerade barnvakten om vilka dagar som "passar bäst" för henne och jobb osv, känns som det kan vara svårt att pricka in....
  • OoOoO
    83Lovika skrev 2011-08-25 10:40:04 följande:
    Vaknade inatt vid halv fem, mensvärk och sammandragningar som kom o gick. Klockade lite o de kom var 10e min. Gick upp o tog Alvedon, gick o la mig igen försökte sova.. Rätt som det var började det rinna mellan benen..
    Ringde förlossningen och har varit uppe och fått konstaterat vattenavgång.. så nu är det bara att invänta värkarna. Har värk i ryggen med jämna mellanrum men annars så känns det rätt lugnt..

Har det inte kommit igång av sig själv på lördag (min födelsedag!) så sätts det igång.. Ny koll imorgon bitti om inget hänt tills dess!.
    Är i v 37+1 nu  
    Spännande, lycka till, hoppas det sätter igång
  • OoOoO
    M y skrev 2011-08-26 01:49:14 följande:
    Jag har nu läst igenom ca 50 sidor i hopp om att bli trött och somna... hjälper tydligen inte.
    STORT Grattis till alla som fått sin bebis

Är i v 38 (37 + 4 ) tror slemproppen gick på måndan och det kom lite på tisdag sen ingenting. BM besök förgår och bebis har inte fixerat sig utan är fortfarande rörlig. Hon sa att ifall vattnet går så är det bara att lägga sig med rumpan högt och ringa ambulans. Då risken att navelsträngen faller ut är stor om man väntar nr 3. Så nu går ( läs kryper) jag runt och är orolig. Får ta något att äta och försöka sova.
    Hoppas ni andra sover skööönt!
    Min trea är också fullt rörlig, men inte har min barnmorska sagt något om ligga med rumpan högt och ringa ambulans om vattnet går. Ändå diskuterade vi förlossning och jag sa att jag tror han kommer tidigare. Har så mycket förvärkar, blir snart tokig. I natt när jag vaknade vid tre hade jag hemsk "mensvärk" och förvärkar ofta(klockade inte) Somnade efter fem när sambon gått upp och sen var de borta vid halv sju när jag och barnen gick upp, sen dess har jag bara haft någon ibland.

Tror jag kanske ska ge mig på att packa väskan idag, kan vara skönt att ha den klar.

25 långa dagar till bf idag 
  • OoOoO
    Happiest skrev 2011-08-26 08:44:39 följande:
    Nu är helmer född. Föddes i tisdags kl 19.45. Vikt 2410 längd 48. Hade en perfekt förlossning. De bytte blod på helmer när han var två timmar gammal och på fick vi stanna på intensivvårdsavdelningen på neo tolv timmar innan vi fick flytta upp till bb. Nu solar han för fullt och jag hoppas att det hjälper och att han skall slippa fler blodbyten. Skönt att ha honom utanför magen
    Grattis och det blir nog bra till slut :)

Kul med mer bebisar :) 
  • OoOoO
    NornaB skrev 2011-08-26 09:25:54 följande:
    Jag va med om navelsträngprolaps med med min minsting ( som inte är så liten längre Drömmer ) Han va ruckbar på sista kontrollen dagen innan han föddes. Jag hade tur som va på sjukhuset pga värkar när vattnet gick.. Kommer navelsträngen i kläm är det bråttom! 
    Min barnmorska sa både denna och förra gången till mig att det är högläge med rumpan och ambulans som gäller om vattnet går.
    Min va fortfarande rörlig vid sista kontrollen, hoppas verkligen att  vattnet inte går denna gången! 

Stort grattis till Happiest!!!
    Nej vad läskigt, nu blir jag ju alldeles nojig, har fått för mig att det kommer börja med vattenavgång, denna gång som med första, andra är född i segerhuva. Båda var fixerade.

Har ju visserligen ganska långt till bf, men konstigt att min bm inte ens nämnt det. Ska inte dit förrän 8/9 nästa gång. 
  • OoOoO

Har fått sova rätt bra i natt, men hade hoppats få sova lite längre än sju imorse. Det hade ju tjejerna "lovat", men så blev det inte.

Känns som förvärkarna avtagit rätt rejält, nu kommer det bara någon ibland. Istället tycker jag bebis har börjat sträcka på sig där inne så det spänner och jag är alldeles öm i magen av alla förvärkar. 

Nu känns det som det kan dröja innan det blir bebis här, jag som trott att det blir när som helst ett bra tag nu.... 

• OoOoO
    haptic skrev 2011-08-27 10:57:59 följande:
    All energi?
    Idag är det mina stora som tar all energi...

Och på det en massa förvärkar

Jag hade planerat både städ och bak, men , vi får väl se hur det blir med det. Och sambon jobbar....(gnäll, gnäll) 
  • OoOoO
    haptic skrev 2011-08-27 11:29:51 följande:
    Städning och bak, oj vad ambitiöst! Bröd, bullar?..
    superlizza skrev 2011-08-27 11:19:01 följande:
    Haptic, jag hade sjuk halsbränna och åt tuggtabletter först men dwt funkade inte längre så nu har jag börjat med en kur omeprazol o halsbrännan e borta, dock har även magen sjunlt men ändå! Hör med din bm. Kram
     Då ska jag prova det. Är det i flytande form då, eller brus eller vad? Jag tycker att just tuggtabletter har sämre effekt över lag.

Inte så avancerat som det låter. Har hittat ett underbart gott recept på sagolika scones. Blir 4 st som vi brukar äta 1 och frysa in 3 st, sen är det bara att ta fram en i taget, 3 min i mikron och det blir som nybakat. jag och äldsta dottern brukar dela på som mellis. Nu har jag gjort dubbel sats som bara ska gräddas.

Sen har jag bara tänkt plocka lite, tvätta någon tvätt och dammsuga lite snabbt. Mycket pauser blir det...
Svar på tråden BF september 2011