• OoOoO

BF september 2011

Melinda och Melvin skrev 2011-09-04 10:50:14 följande:
    Funderar på att skura alla golven i min stora trea.. kanske kan vara nått Solig usch va less man blir på att vänta in de riktiga värkarna.. inge kul o ha falska värkar Skrikandes
    Tror jag har gjort allt den här veckan, sen läste jag att man ska vila sig igång förlossningen, så nu har jag provat det med...
  • OoOoO
    Melinda och Melvin skrev 2011-09-04 10:56:40 följande:
    hehe vilat e det enda jag gjort Tungan ute så nu funderar jag på at göra nått rejält ^^ 
    Ja, jag har iallafall väldigt rena fönster och städat och det är inte helt fel
  • OoOoO

Min lille är alldeles vild idag med. Skulle kanske vara skönt att hinna till bm på torsdag.

Var inte fixerad vid senaste kontrollen, så det kan vara skönt att prata om det då jag läst hur "alla" fått rådet att ringa ambulans om vattnet går.

• OoOoO
    Zargenta skrev 2011-09-04 11:05:05 följande:
    Om han ligger med huvud neråt och bara är ruckbar så är det ingen större fara, navelsträngsprolaps är väääääldigt ovanligt under såna förutsättningar :)
    Rörlig för två veckor sedan, men huvudet nedåt alla kontrollen sen v 25
  • OoOoO
    Frka11 skrev 2011-09-04 16:58:40 följande:
    Hej hej!
    i Torsdas kl 00.38 kom lilla Elias till världen 2820g 48 lång:) helt underbart söt, väldigt lik mej förstås.haha..vi mår bara bra, jag mår iaf oförskämt bra efter den långdragna förlossningen förutom att jag är trött, sov inte på 2 dygn...och endast sovit nån halvtimme här och där mellan amningarna igår och inatt...första dygnet skulle jag amma varannan timme samt ge ersättning, och nu var 3e timme samma...och amningen tar sin tid så det blir inte mycket tid över efter det och bllöjbyte...men de blir nog bättre när man får amma när han själv vill och inte måste väcka han hela tiden, han är inte lättväckt ..skrivit mer om förlossningen på septembermammorna tråden:)
    Grattis!
  • OoOoO

Grattis till nya bebisar

Hoppas det höll i sig Lindatmw, mina förvärkar är som bortblåsta. Iallafall de på nätterna.
    Var på Ikea igår en snabb sväng och hann med 4 st där.
    Det är inte lätt att hitta någon sovställning nu som inte är obekväm, vaknar ofta med ont i kroppen.

Ska snart lämna på skolan och lär väl få ett par kommentarer om att magen är kvar, men är ju faktiskt "bara" på 37+6 idag.

Jag börjar få slut på tröjor som täcker hela magen. Har tre st, varav en är för trång och de två andra nytvättade och inte torra ännu. Idag blir det sambons t-shirt så nu ser jag ännu större ut.

• OoOoO
    velvet skrev 2011-09-05 07:49:13 följande:
    Kejsarsnitt inplanerat klockan sju!
    Lycka till imorgon, det kommer gå bra Glad
    Heffa skrev 2011-09-05 07:49:31 följande:
    Haha, kläder ja. Jag har inte många plagg jag kommer i. Mammakläderna jag har är sommarkläder och här är det höst och de är för kalla att ha på sig. Jag är lite för snål för att köpa nya, går in i v.40 på torsdag så det får bli samma kläder varje dag nu.
    Precis så ja. Dessutom är de flesta av mina mammakläder för små. Har ett par jeans som var alldeles för stora, köpte dem på nätet och tänkte nästan skicka tillbaka dem, tur att jag inte gjorde det.
  • OoOoO
    Miniapa skrev 2011-09-05 08:27:32 följande:
    GRATTIS till alla nya liv här i tråden!

Jag brukar inte sova dåligt utan bara vakna när dottern ska upp och kissa men inatt var det helt kasst!
    Jag sov uruselt mellan kl 02-06 och före & efter sov jag knappt alls...det kommer bli en lång dag. Tur att dottern ska till dagis mellan 09-15 så jag kan vila. Det enda som står på schemat idag är tvätt och det sköter ju sig självt i stort sätt :)

Idag är det 1 vecka kvar! går in i v 40 :) Har ju länge haft på känn att han ska komma denna veckan och jag håller tummarna för det. Men ska väl inte hoppas på förmycket då dottern kom 15 dagar efter BF :(

Tänkte tagit en promenad till och från dagis men eftertsom regnet ÖSER ner så blir det bilen idag. Hoppas att det slutar till i eftermiddag så jag kan gå och hämta henne + att jag ska till en vän och ta en promenad tänkte jag efter middagen.
    Vi har jättefint väder och varmt idag. Jag som tänkte när jag gick till skolan att nu borde man vara ute hela dagen, men det orkar jag inte. Önskar jag också kunde få lämna lillasyster på dagis och vila, men hon är hemma två veckor till, till bf.
  • OoOoO
    CEEW skrev 2011-09-05 13:19:46 följande:
    Tittar in och meddelar att i fredags den 2/9 kom våran prinsessa till världen!
    3585gr och 49cm. Hon kom 9 dagar för tidigt och vi mår fint!
    Stort grattis!
Svar på tråden BF september 2011