plutteluddelutt skrev 2011-02-16 20:55:22 följande:
Även jag har gått in i vecka 10!!! underbart med tvåsiffrigt!
Mina bröst har tidigare varit ömma och vårtorna kännts klibbiga på nått konsigt sätt, eller fuktiga kanske ajg ska säga. Nu har de istället gått över till att vara ömma samt KLIA! gaaaa vad irriterande. Dessutom har mina två tjockis katter en förmåga att vilja klättra på mej hela tiden, kan meddela att det gör skitont när en katt lägger hela sin tyngd på sin ena tass på en öm tutte!!
I övrigt har den värsta tröttheten jag haft lagt sig, väldigt skönt då det ett tag känndes som om det fanns en risk att jag skulle somna på jobbet trotts att jag sover ca 9 timmar!
om två och en halv vecka ska jag träffa min familj och berätta och jag är så nervös. Har ingen aning om hur jag ska säga det eller hur det kommer tas emot. Det är första barnet i familjen så att säga.
Hur har ni berättar, något roligt tipps?
Kramar!
haha, enligt sambon klev en av hundarna på mig i natt och jag hade på en sekund hivat ner hunden från sängen, stirrat mig irriterat omkring och sedan lagt mig och somnat om. Men vafan, brösten gör ju såååå ont. Inte roligt med en tass på tutten då..
apropå att berätta, jag trodde att det skulle vara enkelt och roligt men hu vad svårt det har varit, iaf till föräldrarna.. till andra har jag sagt det bara lite hur som helst men till mamma tog jag sats och sa allt i en enda lång mening... pappa krävdes några försök innan jag fick fram det. Men nu är det ute. Har en vän kvar att säga det till, är inte helt säker på att hon kommer bli glad hon önskar nog själv att bli gravid. Väntar ett tag till.
Sambon har inte sagt det till någon i sin släkt än, han vill vänta tills efter 12 veckor...