Inlägg från: skomakarfrun |Visa alla inlägg
  • skomakarfrun

BF september 2011

Vad tusan är det med mig, jag kan inte berätta för min pappa att han ska bli morfar, jag har försökt flera gånger utan att lyckas. Senast för 5 minuter sedan. Sa att jag hade en rolig sak att berätta men när jag väl skulle komma till vad det var sa jag bara äsch det var inget förresten. Vad är det med mig!!!!!!!!!

• skomakarfrun

Flisan: jag brukar bara få svamp som kliar "utanpå" istället för att använda pevaryl brukar jag smörja in mig med olivolja, fick det tipset av en BM när jag hade problem förut. Har använt mig av det sen dess och det fungerar varje gång.

Idag har jag varit hos BM för provtagning, jag gjorde inte det på min inskrivning... Frågade henne när livmodern tog över försörjningen av fostret och gulekroppen tillbakabildas det visste hon inte... Undra vad hon gjorde under utbildningen, sånt får mig verkligen irriterad. Jag är oftast mycket påläst och vill ha svar på mina frågor som ibland kan vara lite väl vetenskapliga. Men det är så jag fungerar... Jag vill veta vad som sker på cellnivå, får väl gå till bibblan och låna nån facklitteratur och stilla min nyfikenhet. Irriterad hur som helst... Tid för RUL 6/4 underbart

• skomakarfrun
    SannaMac skrev 2011-02-16 18:43:22 följande:
    Någon lite medicinskt kunnig: Kan det vara farligt på nåt vis att ta panodil och postafen samtidigt, eller med någon timmes mellanrum?

Jag har extreeeem huvudvärk sedan tre dagar och tog två panodil igår kväll och nyss, det hjälper inte alls. Tog postafen en stund efteråt eftersom jag även försöker få bukt med mitt överjävliga illamående, och så ser jag efteråt (mitt pucko) i bipacksedeln att panodil inte ska tas med läkemedel som t.ex. postafen. Varför står inte?!

Eh?
    jag sökte på interaktionsdatabasen janus och kunde inte hitta någon interaktion mellan de båda läkemedlen. Så det borde inte vara någon fara.

när jag läser på fass om panodil så ser jag inget om att det interagerar med postafen, jag har själv tagit båda preparaten igår och tror inte att det är någon fara.
    lilla ärtan, stanna där du är
  • skomakarfrun
    NornaB skrev 2011-02-16 19:03:05 följande:
    Hallå Alla!

Kul att se era UL bilder!

Själv ska jag på KUB-UL den 9/3 så det är ett tag kvar. Längtar som en tok!  Är i vecka 10 +2 nu.

Sen har jag fått en jäkla halsbränna! Har haft det i alla tidigare graviditeter. Men inte så här tidigt! Jobbigt! Nån mer som har fått det?? 

Men annars mår jag bra  
    jag hade halsbränna en kväll och köpte tabletter på apoteket men har inte haft sen dess och har därför inte tagit någon än.
    Det kan ju även bero på vad man äter så jag antar att jag åt något olämpligt just den kvällen.
    Det var inte så roligt att ha det och jag hoppas det inte blir ett stort problem för mig...
  • skomakarfrun
    plutteluddelutt skrev 2011-02-16 20:55:22 följande:
    Även jag har gått in i vecka 10!!! underbart med tvåsiffrigt!

Mina bröst har tidigare varit ömma och vårtorna kännts klibbiga på nått konsigt sätt, eller fuktiga kanske ajg ska säga. Nu har de istället gått över till att vara ömma samt KLIA! gaaaa vad irriterande. Dessutom har mina två tjockis katter en förmåga att vilja klättra på mej hela tiden, kan meddela att det gör skitont när en katt lägger hela sin tyngd på sin ena tass på en öm tutte!!
    I övrigt har den värsta tröttheten jag haft lagt sig, väldigt skönt då det ett tag känndes som om det fanns en risk att jag skulle somna på jobbet trotts att jag sover ca 9 timmar!
    om två och en halv vecka ska jag träffa min familj och berätta och jag är så nervös. Har ingen aning om hur jag ska säga det eller hur det kommer tas emot. Det är första barnet i familjen så att säga.
    Hur har ni berättar, något roligt tipps? 
    Kramar! 
    haha, enligt sambon klev en av hundarna på mig i natt och jag hade på en sekund hivat ner hunden från sängen, stirrat mig irriterat omkring och sedan lagt mig och somnat om. Men vafan, brösten gör ju såååå ont. Inte roligt med en tass på tutten då..

apropå att berätta, jag trodde att det skulle vara enkelt och roligt men hu vad svårt det har varit, iaf till föräldrarna.. till andra har jag sagt det bara lite hur som helst men till mamma tog jag sats och sa allt i en enda lång mening... pappa krävdes några försök innan jag fick fram det. Men nu är det ute. Har en vän kvar att säga det till, är inte helt säker på att hon kommer bli glad hon önskar nog själv att bli gravid. Väntar ett tag till.

Sambon har inte sagt det till någon i sin släkt än, han vill vänta tills efter 12 veckor...
  • skomakarfrun
    She is Me skrev 2011-02-17 13:38:56 följande:
    Ni andra skåningar här, hörde ni nyheterna om att det 2RUL tas bort 1a september iår....tur att man hinner få det denna gången sen erbjuds man bara tillväxt UL om det finns misstankar om att något inte stämmer.
    i gävle får man bara ett UL vad det verkar, BM sa då inget om något till UL iaf så jag räknar inte med det...
  • skomakarfrun

vi ska ta reda på könet, de brukar säga det i mitt landsting, iaf har alla mina kompisar fått reda på det.
    Ser vi det inte då så kommer vi inte ta reda på det privat. Isåfall blir det mycket unisexkläder på babyn första tiden...

Vi kommer inte göra något KUB-UL eller ngt VUL eller så, jag är inte något avundsjuk på er som gör det, har ställt in mig på att få se mitt barn på RUL i april och tycker inte alls det är jobbigt att vänta tills dess..

• skomakarfrun

My: det var inte så jag menade, så klart det är jätteroligt för alla er som redan sett erat barn. Det var bara det att någon skrev att den tyckte synd om alla oss som inte blev erbjudna VUL eller KUB och det var det jag svarade på, att jag inte ser det så. Att jag varit inställd på april hela tiden och inte tycker det är nå jobbigt att vänta tills dess. Hade jag blivit erbjuden tidigare UL hade jag såklart också tagit det.

• skomakarfrun
    syltvessla skrev 2011-02-18 10:58:32 följande:

Min sambo börjar bli ganska nojig...
    ska på inskrivning om 2 veckor, då jag är i V.13..
    har inte berättat de för mer än min bästa kompis och jobbar kompsi att jag är gravid..
    Han menar att vi kan ju inte veta att det är nåt som lever där inne.. så skulle man då berätta för nära och kära, så kanske de inte e nåt levande där inne.. ( vilket jag nästan e övertygad om att det är)
    Men det är inte så lätt att förklara för honom hur jag känner, så visst förstår honom på ett vis att han vill ju med veta att det är nåt som tickar... Men helst vill han inte vi ska berätta för någon fören vi VET.. vilket kan dröja ett antal veckor till..
    Har även sagt att det är lika för alla, men inget lugnande av de heller!!!

min sambo har inte sagt till någon heller för han VET ju inte att det är något i magen.
    Jag säger det till alla för jag är övertygad om att det finns något som mår bra i magen. Så det kanske inte är så ovanligt att det är overkligt för killen han känner ju ingen skillnad...
    Vi ska berätta för sambons mamma imorgon och sen hans syskon, för nu är det nästan v 13 och hittills har allt känts bra och rätt. Bara för att man sett barnet är det ju ingen garanti för att man föder ett levande barn, så resonerar jag och glädjs redan nu och mer och mer för varje dag.
Svar på tråden BF september 2011