Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

Snart....... :)
    har slagit in ett paket till dottern (7 år), i paketet liggger det en sparkdräkt och ett kort där det står " du ska bli storasyster".
    Paketet står mitt på bordet, guldpapper runt, och hon är helt till sig och spricker snart av nyfikenhet.
    Hoppas reaktionen blir som vi hoppas. Men det tror jag, hon har så många gånger sagt att hon så gärna vill ha småsyskon någon gång.

Väntar bara på att maken ska komma in så vi kan äta middag och sen öppna paket :) 

• hanna elise
    SannaMac skrev 2011-02-11 17:50:30 följande:
    Åååh! Hon blir säkert överlycklig!! Kommer ihåg själv när jag fick syskon, första när jag var 5, andra när jag var 6 och de två sista när jag var 13 och 15 - och jag blev lika lycklig varje gång Skriv och berätta sen!
    Hon läste kortet och skrattade till lite, sen frågade hon vad vi menade. Det syntes att hon var lite rädd för att bli för glad, hon var nog inte riktigt säker på att det var sant.
    När jag då sa att jag har en bäbis i magen som ska komma efter sommaren så gled hon ner från sin stol och gick försiktigt runt bordet, smög upp i mitt knä, kramade om och skrattade och grät.

Hon sa att det var den bästa presenten hon nånsin fått. Tom bättre än studsmattan, ;)

Sen fick jag en uppläxning av henne om att jag måste äta mer mat så att bäbisen överlever. (Jag äter mkt till lunch och frukost, men middag går bara inte....) 
  • hanna elise

Jag har fått en tid för UL nästa vecka, då är jag i v 11 (10+4).
    Jag tror att om allt ser bra ut då så kommer jag att slappna av lite, då berättar vi nog för alla... :)
    Det börjar vara svårt att dölja hur som helst nu.

Men illamåendet blir bara värre o värre så jag känner mej då väldigt gravid.... 

• hanna elise
    Flisan79 skrev 2011-02-13 16:32:54 följande:
    Känns bättre nu för det blev inge mer missfärgat än det som var precis efter sex. Får väl anta att det var pga sköra slemhinnor eller känslig tapp. Var det inte någon som skrev att det kunde vara värre om tappen satt lågt. Min sitter sjukt lågt så kanske därför isf? Vete sjutton om det blir mer sex nu innan KUB:en....

Tror jag kunde känna livmodern igår..alltid något. Och brösten är nu en kupstorlek större...mer än nöjd med detta
    Vad skönt att höra :)

Jag klämmer  o klämmer på magen men vet inte hur man kan känna livmodern (går in i v 11 imorgon så det kanske är lite för tidigt)
    Elller så är det lite för mkt fläsk ivägen helt enkelt ;)
    Hur högt är din livmoder nu? 
  • hanna elise

Jag har inte varit det minsta orolig för mf innan jag började hänga på FL... Hade ingen aning om hur vanligt det är. Var o varannan verkar ju haft både mf och ma. (känner bara en kompis i "verkliga livet" som haft mf )

När jag väntade dottern tänkte jag aldrig tanken att det skulle kunna gå snett. Jag tror att vi berättade för ALLA direkt man hade plussat.
    Nu är jag inte så orolig, visst, jag vet att det kan hända och jag skulle bli jätteledsen om det hände men jag vill inte oroa mig i förväg över nåt som kanske inte kommer att hända. Jag vill bara njuta :)))))

Förstår att det är svårare att inte oroa sig om man har ett eller flera mf i bagaget. 

• hanna elise
    betula skrev 2011-02-16 08:31:45 följande:
    Har knappt sovit nånting inatt. :( Men skit i det nu, för om 90 min skall vi kika på vårt lilla Kryp!!

Jag sover också som en kratta. Ändå är jag trött hela tiden så det känns som om jag borde kunna sova dygnet runt.

Mysigt att få titta på den lilla/lille. Lycka till med det :)
    Imorgon är det dags för mej att kika på vårt lillhjärta.

• hanna elise

Betula:
    var det ett vanlig UL eller ett vaginalt? Har själv en tid imorgon och har ingen aning om vad jag ska förvänta mej, ställer in mej på att det blir ett VUL

• hanna elise

Oj.
    Jag tror inte att jag kände bebis förrän tidigast v 20 förra graviditeten. Eftersom det var så länge sedan nu, så tror jag att det kommer att dröja lika länge denna gång, eftersom jag inte alls kommer ihåg hur det kändes.

• hanna elise
    M y skrev 2011-02-16 16:06:00 följande:

KOmmer inte ihåg? Själv gick jag med ett brutet revben med ettan,han sparkade sönder det.Idag är det bara fotboll som gäller,träning 2ggr i veckan och match på lördagar kan tillägga att han bara är 8 år.Men det gäller att börja i tid,haha.

Skämt å sido,så kände jag inte heller förren v 16 med första,v 12 med tvåan och nu v 10 med trean. Tror det pga att kroppen redan gått igenom några grav tidigare sen beror det på hur moderkakan är placerad. Mina har alltid varit ivägen långt ner och fram som har kontrollerats med UL längre fram,som tur va så har den flyttats upp varje gång och jag kunde födda normalt.

Haha, ja min dotter är ganska stillsam, sitter mest och pysslar i timmar. Kanske hon var stillsam i magen också :)

Men seriöst, jag kommer verkligen inte ihåg. Det är 8 år sedan jag var gravid, jag tycker allt känns nytt på något vis. 
    (har bara ett barn dessutom) 
  • hanna elise

de rikitga sparkarna minns jag hur de kändes, på ett ungefär iaf. Men det där fladdret som alla pratar om har jag glömt hur det kändes.

Svar på tråden BF september 2011