Inlägg från: hanna elise |Visa alla inlägg
  • hanna elise

BF september 2011

Vår vagnfråga har också löst sig :)
    Vi vill absolut inte lägga ut hur mkt pengar som helst på en vagn, så vi var inne på att köpa en begagnad för max 4000.
    Men svägerskan sa att vi skulle få ta deras, den köpte den för 3 år sedan så den är fräsch, bara använd till ett barn.
    Jag tror att det är en emmaljunga om jag minns rätt, den är iaf svart och beige. 

• hanna elise
    MelindaBjörk skrev 2011-02-27 14:41:54 följande:
    kika in bildtråden.. se skillnaden mellan mina 3 graviditeter Solig vilken skillnad det är.. helt otroligt!!
    Verkligen! :)
    Riktigt fin mage förresten. 
  • hanna elise

går in i v13 idag!!!! :)
    Så skönt, tycker även att illameåndet lättar mer och mer för varje dag som går. Och i helgen har jag orkat vara vaken efter att klockan slagit 8. haha 

• hanna elise
    M y skrev 2011-02-28 10:49:59 följande:
    Har ni andra gått upp i vikt? Hur mycket i så fall och vilken vecka?

*Nu börjar förlossningskliniken på TV4 Fakta*
    slog just på tv:n för att se det och det första man får se är ett barn som förlöstes med kejsarsnitt som inte andades till en början.
    Usch vilken lång väntan på det där första skriket. Jag är livrädd för förlossningen faktiskt, men det är ju ett tag kvar tills dess :) 
  • hanna elise

Jag vägde mej idag, har inte vågat tidigare för jag har ju ätit konstant (för att jag annars mår illa) och varit så trött att jag inte rört på mej det minsta. Jag brukar ju i vanliga fall dansa minst 15 timmar i veckan, så har det inte varit nu... ;)

Men till min förvåning så hade jag gått ner 1,5 kg!

Fattar ingenting, (men jag blev lite glad över det), jag har också en historia med ätstörningar som jag iofs anser mej vara frisk ifrån, men sen jag blev gravid så har jag kommit på mej själv med "ätstörningstankar". Som tur var har det stannat vid bara tankar...

Det tog så mkt tid, kraft, energi och viljestyrka att komma dit jag är nu att jag har aldrig tänkt hamna i den skiten igen. Jag älskar mitt friska jag Glad

• hanna elise

usch, jag har fått magsjuka Rynkar på näsan.
    Kombinationen grav-illamående och magsjuka är INTE kul, för att grav-illamåendet ska lätta behöver jag ju äta, men det kan man ju bara inte när man är magsjuk.
    Tur att magsjuka brukar gå över ganska snabbt. 

• hanna elise

Angående cellprov som jag ser att det skrivits om här i tråden.

Jag har aldrig blivit kallad till det (fyller 32 i maj) eller är det ngt man måste "begära" själv?
    Har inte tänkt på det förr, men nu blev jag lite nojjig eftersom jag aldrig gjort ngt.... :( 

• hanna elise

Så less!!!!
    Inne på tredje dagen  med någon sorts magjsuka. Direkt jag äter minsta lilla får jag världens kramper i magen bara efter ngn minut. Och sen får jag springa på toa med hemsk diarée (ursäkta detaljerna)
    Så illamåendet från grav blir ju outhärdligt när man inte får i sig någonting.

Men inte kan väl bäbis fara illa av detta på ngt sätt?
    (har tappat 2,8 kg på 2 dygn så jag är nog rätt uttorkad snart tror jag.) Orkar ingenting :(  

• hanna elise

tack för svar.
    jag försöker dricka men det känns som att mer kommer ut än vad som kommer in liksom, så det känns som att man blir mer uttorkad när man dricker liksom.

Blir det inte bättre under dagen ska jag nog ringa sjukvårdsrådgivningen.  

• hanna elise

ojoj va det skrivits i tråden det senaste dygnet.Tungan ute
    Jag såg inte "en unge i minuten" igår. KL 21 är alldeles för sent för mej, hihi.
    Men jag har spelat in det så nu blir det kaffe (som jag gillar igen!!) och att se det programmet.

Efter lunch ska vi åka till badhuset. Jag vet inte hur det är i andra landsting, men här får man simma och gå på vattengympa gratis under tiden man är gravid.Glad Jag hoppas att det gäller på kommunens tempererade utebad också. I såna  fall kommer vi att plaska runt där hela sommaren Skrattande 

Svar på tråden BF september 2011