Inlägg från: She is Me |Visa alla inlägg
  • She is Me

BF september 2011

Inskrivning el hälsosamtal idag, vi brukar slå ihop det här....  tycker att nu när jag väntar tredje, så känns två separata möte onödigt. Ska få info om KUB och förhoppningsvis reda på tider så att man har något delmål att se framemot

Google is my friend ♥
  • She is Me
    sockerslav skrev 2011-01-18 11:05:14 följande:
    Du får nog prata för dig själv. Min man är världens bästa pappa och tar hand om vår dotter minst lika bra som vad  jag gör. Han hittar alltid på saker med henne och sätter alltid henne i främsta rummet.

Min man lagar mat, städar, tvättar precis lika mycket som jag. Om inte mer.
    Ja samma här, maken är och har varit engagerad i barnen från start, det var tom han som ville att vi skulle skaffa en till nu.... 
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Hannabus skrev 2011-01-18 11:18:56 följande:

medan jag skrev mitt förra inlägg fick jag ett sms:

"Molly eller Theo tycker jag".

Blev lite varm i hjärtat... <3

Det verkar som han har landat.... 

sött <3
    Google is my friend ♥
  • She is Me

Nu har jag varit på inskrivning och hälsosamtal, jag har världens bästa BM
    remiss till KUB är gjord, så nu ska jag invänta tid för det och när jag får tiden så får jag åka in till sjukhuset för att ta blodprovet, för det kunde man tydligen inte ta på VC. Lite kasst, det tar mycket av min flextid om jag ska åka 4 mil enkel resa för ett litet blodprov, men vad gör man inte Har ju inte berättat för chefen än heller.... vill vänta till efter KUB, om jag kan dölja det tills dess.

Google is my friend ♥
  • She is Me

I Skåne erbjuds alla över 33 kub. Det är tänkt att alla ska erbjudas, och då tar man troligen bort RUL2 som här är standard.

• She is Me

M y; ja precis eller om man har medicinska skäl, eller finns nån i släkten mm

Rul2 görs runt v35 det är ett tillväxt ultraljud.

Vul görs inte utan särskilda skäl

• She is Me

Dior; kub är kombination av blodprov och ultraljud där man får ett 90% svar på om man ligger i riskzonen av att få ett barn med Downs syndrom

• She is Me

Dior det är olika från landsting vissa erbjuder alla andra har åldersgräns, men man kan göra det mot att betala för det med

• She is Me
    M y skrev 2011-01-18 17:57:47 följande:
    Så de ska ta bort UL i v 18 för de som gör KUB och är över 33,men inte för oss yngre?

VUL va rutin både 2003 och 2005 när jag fick mina, men nu verkar de ha tagit bort det eftersom jag ska på hälsosamtal i v 8 och inskrivning v 12. Om jag minns rätt så skedde dessa två mycket tidaigare 03 och 05, för då va jag på VUL också utan någon speciell anledning. Har bokat tid privat för VUL denna gången, kan ju inte hoppa över bara för att det inte är rutin längre känns så normalt för mig att man gör ett.
    Nej det är det sena Rutin UL runt v 35 de ska ta bort, men det är gäller inte än.
    Google is my friend ♥
  • She is Me
    Dior skrev 2011-01-18 17:58:27 följande:
    Ok. det hade jag ingen aning om

Jag är lite smått nervös över om jag väntar tvillingar eller ej
    varför tror du att du väntar tvillingar?
    Google is my friend ♥
Svar på tråden BF september 2011