• CEEW

BF september 2011

Tror alla jag känner kommenterat min mage på ett eller annat sätt. Det är alltid olika kommentarer, för liten, för stor, lagom osv osv.  Idag har vi iaf fått tid för TUL pga. stillastående SF mått, själv har jag gått upp 17 (!) kg sen jag plussade. SF mått ligger på 28cm i V. 33. Själv tror jag skruttet i magen växer på som det ska, det känns som så med alla sparkar och boxningar!
    Ska bli hur kul som helst att få kika in i magen och se lill'n igen :)

BF 2011-09-11
  • CEEW

Styrkekramar till både lillagreizn och Melinda!!

Idag har vi varit på TUL och allt såg bra ut! Uppskattad vikt 1972 gram och med den vikten hamnade vi precis på rätta kurvan. Lill skiten låg med huvudet neråt och riktigt intryckt  - platt näsa! Vi fick även se med 4 D och jag bär på världens sötaste bebis (alla vi bär såklart på världens sötaste). Flödet var bra och mängden fostervatten också. Skönt att veta att allt e bra!

BF 2011-09-11
  • CEEW

Ang. vikt så vägde min på 1972 gram (uppskattat) i V 33, men den vikten hamnade bebis precis på normalkurvan.

BF 2011-09-11
  • CEEW

Jag fick TUL pga. avstannat SF-mått.
    Annars skulle det bara ha blivit det vanliga RUL:et.

BF 2011-09-11
  • CEEW
    N e m i skrev 2011-07-21 13:08:53 följande:
    Var bebisen normalstor på tul?
    Ja, den var en "svensson bebis", precis på normalkurvan med sina uppskattade 1972 gram!
    BF 2011-09-11
  • CEEW
    Frka11 skrev 2011-07-25 17:24:56 följande:
    just de...hade en fråga till:
    hur går pappan tillväga när han ska söka sina 10 föräldradagar?och när ska han söka dom?

Hur gör man för att få tillfällig föräldrapenning?

Du måste anmäla att du vill ha tillfällig

föräldrapenning

senast samma dag som

du vill ha ersättning för. Du kan göra anmälan

och ansöka om ersättning direkt på

www.forsakringskassan.se. För att göra det

behöver du en e‑legitimation som du laddar

ner

från din bank på Internet.

Du kan också anmäla genom att ringa

020‑524 524 eller sms:a TIODAGAR och ditt

personnummer

till 71020.

När anmälan har kommit in till Försäkringskassan

får du hem en blankett som du fyller i

och skickar in till oss.

BF 2011-09-11
  • CEEW
    lillagreizn:

Det var samma sak när vi flytta in i ny lägenhet.
    Vi fick hit ett flyttstäd som städade allt trots att vi redan flyttat in med möbler och börjat packa upp i garderober osv.
    De tog allt ändå och gjorde ett kanon jobb. Vi skulle aldrig ha orkat städa den skiten själva även fast jag inte var gravid då!
    BF 2011-09-11
  • CEEW

Några frågor:

Tänkte ta o tvätta alla nya fina och söta babykläder, men nu när jag kollar igenom dem så har jag klippt bort alla tvättråd. Är det 40 eller 60 grader man ska köra på?

Vet ni vars man kan köpa "budget" amningströjor/linnen? Har kollat hm, de hade 3st olika, svart, vit och en ful "kräk-färg". Alltså riktigt tråkiga, vars kan man leta annars?

Vilken storlek ska man packa till bebis i BB-väskan?
    Ni som redan fått barn, hur stora var dom och vilken storlek hade dem i början?

BF 2011-09-11
  • CEEW
    Angåendet detta med spermier så innehåller det ett ämne som gör att livmodern drar ihop sig och får sammandragningar.
    MEN det är väldigt lite av det ämnet jämfört med det man får när man sätts igång på förlossningen.
    Och att spermier ska starta förlossningen är däremot inte sant.
    Däremot kan det hjälpa livmodern att få sammandragningar. Men kroppen startar inte förlossningsskedet förän den själv anser att den är redo. Så sa min läkare och BM när jag frågade om detta pga mina sammandragningar och hur jag får ha sex eller inte :P
    Dior skrev 2011-08-02 19:52:01 följande:
    Konstigt, den Bm jag hade igår sa tvärtom. 
    Min BM sa att det behövs ca 3 utlösningar (på direkten, bom, bom bom) från mannen för att det ska ge någon effekt alls.
    Sen sa hon att det gör att livmodertappen mjuknar/mognar fortare...
    Alla verkar säga olika :)
    BF 2011-09-11
  • CEEW

Det är bra att ha familjen på semester genom sverige :) 
    De hittade denna overall på rea för 199kr, nypris 399:- om jag inte minns fel.
    Blir kanon till vintern!
    BF 2011-09-11
Svar på tråden BF september 2011