-
Men tänk vilken tur att du just idag ska få prata av dig med någon som kan sånt härbetula skrev 2011-01-14 10:30:27 följande:Idag är det hälsomöte m bm. Skal bli spännande och förbannat skönt för idag vaknade jag m rejält missärgade flytningar. :( Hoppas innerligt att det inte är något mer än just missfärgade flytningar, men kan inte riktigt låta bli att oroa mig. Idag är vi på v 6+6 och det var då jag förlorade min förra graviditet -99. :/
Lycka till!!! Och håller tummarna för att det ska gå betydligt bättre den här gången än förra!
-
Måste erkänna att jag är lite avis på alla som redan fått prata med BM... V 8+0 blir det samtal för mig, men då har ju liksom de mest skälvande veckorna redan gått. Åh vad jag längtar och åh vad jag hoppas att allt ska vara bra då!
-
Vad bra! Men du måste ändå vänta till måndag med att veta säkert?LitenMy skrev 2011-01-14 11:00:14 följande:Nu ringde jag igen...inga bekymmer hon berättade gärna! Nya hcg är 5573 så det nästan 1300 på 46 timmar har det ökat..kan ju var ok men jag kan bara vänta ändå!
Jag fattar inte riktigt ändå... jag menar, de testar ju inte hcg på alla gravida kvinnor, så hur kan de helt säkert veta att alla verkligen ökar i den takt man "ska"??? Jag menar barn växer olika, gravida har olika symptom, utan att för den skull ha något "fel". Jag skulle förstå om embryot i v 7-8 var typ 2 mm stort att nåt är väldigt galet, eller om dina värden låg på 1000 nu... men det där känns så marginellt, De måste ju ha fler bevis innan de isf tar bort nåt!!
Lycka till! -
Då är du värst!miqaw skrev 2011-01-14 10:56:41 följande:Du är inte ensam om att behöva vänta... 8+4 blir det för mig...
Men jag kan nog inte riktigt bli lugn förrän efter v 12-13 något sånt...
Men jag ska ju också på VUL i v 7+4 och då kommer de avgöra om jag ska skrivas ut eller inte. Alltså, de kan tydligen redan då SE om detta foster är helt okej eller inte... det verkar ju inte klokt, men tydligen är det så; om fostret mår bra mitt i v 8 så minskar risken för missfall och annat med nästan 100%, det är vad de har sagt... sen finns ju alltid en liiiten risk kvar, men den lär vara minimal. Så om 10 dagar MÅSTE allt se bra ut!!! -
Förresten, drömde i natt att jag började blöda jättemycket, usch det var inte kul... Och sånt jag ju också göra en lite nojig - "vad betyder nu DETTA???" Har inte drömt om bebis en enda gång. Men det har sambon däremot, så får lita på hennes drömmar istället

-
Glädje till trots... din stackare!!! Fy sjutton det låter inte kul alls! Mår du illa hela dagarna eller lättar det framåt kvällen/natten?! Undrar vad kollegorna tänker OM de tror du är magsjuk; att du är aningen galen som går till jobbet ändågivinglife skrev 2011-01-14 11:45:07 följande:Idag vet jag inte var jag ska ta vägen.... mår så illa!!! Imorse höll jag på att kräkas på vägen till jobbet, sen runt tio var det ok nån timme och nu i full gång igen... små äter hela tiden tycker jag, frukt och kex och skorpor, hjälper ett par sekunder, men nu känns det som att allt växer i munnen på mig... Hur sjutton ska jag få i mig lunchen? o hur ska jag kunna vistas i lunch rummet.
Kommer nog inte kunna dölja det här så mycket längre eftersom alla redan nu tror att jag är sjuk eller nåt... går ju visserligen magsjuka här, så de kan ju tro det o hålla sig borta
.
Men ändå glad för illamåendet, vet ju vad det beror på
Jag är hittills mest illamående på kvällarna, det kommer framåt eftermiddagen att matsmältningen liksom lägger av och sen samlas allt jag äter i en klump i magen och när jag lägger mig mår jag inte alls särskilt prima. Men idag VAKNADE jag med illamående för första gången, och frukosten var svår att få i sig.Nu ska jag äta lunch med en kompis, får se hur det går
-
Såhär tror jag det är: det allra mesta och viktigaste händer ju de första veckorna, och just i mitten av vecka 8 nånstans så måste liksom vissa saker ha utvecklats för att det ska kunna bli ett välskapt litet barn. Det gäller väl bl.a. storlek. Och om allt då ser bra ut så tror jag inte längre att missfallsrisken är som störst i v 9-12 för jag har fattat det som att de missfall som sker i v 9-12 egentligen handlar om foster som redan i tidigare veckor inte utvecklats som de ska - alltså, hade man tittat på dessa foster med VUL i v 8 hade man förmodligen kunnat se att de inte skulle klara sig. Det kan också vara så att flera MF i 9-12 egentligen är MA:n, dvs. att fostret dött långt tidigare men stöts ut först då.She is Me skrev 2011-01-14 14:16:47 följande:Jag har läst att missfallsrisken minskar om man ser att hjärtat slår i v7+ samtidigt läser jag att missfallsrisken är störst vecka 9-12 fast det hadlar kanske om två olika saker, v7 har fostret klarat ett stort steg att få igång hjärtat vid v 10 så startar moderkakan för att ta över blodtillförsel från gulkroppen och det är ju ingen helt enkel process...
jag tycker att det där med att se hjärtat i v7+ bara skulle invagga en i falsk trygghet, och göra mig mer bestört om det hände något.
Friska foster stöts inte ut ur livmodern om man inte själv utsätter det för droger, rökning eller massor av alkohol, så jag tror stenhårt på att om allt ser bra ut i v 8, ja, då kan jag vara (hyfsat) lugn! Det är ingen falsk trygghet, utan en vetenskapligt baserad sådan. Den allra största missfallsrisken försvinner efter v 6 om allt gått rätt till, dvs. 80% av alla missfall sker innan v 6-7! -
PuuhLindadjo skrev 2011-01-14 14:12:11 följande:Sånt drömde jag hela tiden när jag väntade första barnet. Kanske man drömmer om sånt man är rädd för? Men jag lovar dig, det betyder inget, jag har en högst välskapt och underbar snart 7-åring som sitter här bredvid mig nu, trots hemska och blodiga drömmar
Jag tror det också, och så tror jag att drömmen var nån slags blandning av att jag igår kväll läste om bruna flytningar här i tråden samtidigt som jag tittade på dokumentären om sexlingsmamman och tänkte "vilket jäkla avslag hon måste haft i trosorna efter den där elefantgraviditeten!" I drömmen figurerade nämligen en sån där härlig förlossningsbinda också...
-
God förmiddag!
Här har det pratats magar ser jag
Jag har definitivt fått en putande gravidliknande mage, framför allt på eftermiddagen/kvällen när min matsmältning lägger av och tarmarna svullnar upp och hela magen skriker AAAAJJ!!! Jag har verkligen SJUK magknip varje eftermiddag/kväll... någon mer som känner igen det?? Igår tog jag samarin och drack en lassi på den indiska restaurangen vi var på, det lindrade något efter ett tag...
Jag som inte fött några barn innan och varit en flitig motionär kan ju än så länge stoltsera med en platt mage i vanliga fall
men tja, den tiden är väl snart förbi
Förresten, nu börjar UVI:n släppa, vilket leder till att jag kissar som FAN igen. Var uppe tre ggr i natt, puhh... -
Usch, jag funderade på det, men tog ett par bilder och tycker bara jag ser så blek och obehaglig ut, plus att jag liksom fått en liten läskig utputning längst ner (som väl beror på svullna tarmarNonkan82 skrev 2011-01-15 11:44:45 följande:Vi har börjat lägga upp bilder på våra magar redan nu tidigt innan de ploppar ut, så det kan du ju också göra om du vill. Länken står här ovan nånstans!
) Men jag sparar bilden för egen dokumentation och lägger upp i tråden när den riktiga gravidmagen börjat titta fram
Måste ändå erkänna att är det något jag tycker lite illa om på kroppen om så är det min mage faktiskt, trots att den väl är helt okej egentligen... (som de flesta magar!)