Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Mitt illamående vill inte släppa, har haft det i två veckor nu, och jag gissar att jag får stå ut i några veckor till!! Värst på kvällen, har inte ätit någon lagad mat hemma på 1 vecka utan lever på baugetter, kycklingröra och glassbåtar.
    Är i dag i v8+2:)

Nicole 100110 <3 Pyret BF 110903
  • MuM2girls
    nasj skrev 2011-01-25 14:57:04 följande:
    TIll er som har barn sen tidigare,upplever ni att alla symtom är värre denna gång än tidigare?Jag vet att alla känner sig trötta och illamående,men jag upplevde inte så här med min första graviditet,känner mig helt off,orkar inte ett skit och nu känner jag att jag håller på att få ryggskott igen,hade det för bara 3 veckor sen.
    Har blivit erbjuden ett väldigt bra jobb,men de vet inte om att jag är gravid och jag orkar inte ens svara i telefon när nån ringer mig....hur ska det då gå med ett nytt jobb,samtidigt behöver jag komma igång nu,nån som vet hur länge man brukar vara så här tills det blir bättre?
    Mitt illa mående är detsamma som förra graviditeten, men tröttheten är dubbelt så värre denna gång!!
  • MuM2girls

Här är illamåendet samma, men tröttheten börjar släppa lite granna:)
    Angående illmåendet, jag mår ju illa när jag tänker på mat, men om jag allt trotsar mina spyer och lagar mat och börjar äte så är det ingen fara. Fast det blir ju inte mycket kan jag säga. Stekt ägg med pomme blev det idag det gick ner:D En sak som jag inte kommer få ner är Pasta,, det är BLÄ!!!!!
    Är i v8+3 idag:)

Miniapa: Gud vilket härlig mage redan:D

• MuM2girls

Tror det har blivet inne att skaffa barn, hoppas bara att alla gör det full hjärtat och inte bara för att!!!

Nicole 100110 Pyret BF 110903
  • MuM2girls

Angående vagnar funderar vi på att köpa syskonvagn då, kanske en Carena Doubel Swing.

• MuM2girls

Gud jag håller på att gå åt, Mår så illa hela tiden, knappt ätit något på hela degen, så trött att jag skulle kunna somna på 1 minut om jag lägger mig ner. Och nu ska jag jobba fre, lör och söndag hur the fu*k ska det gå, BLÄ!!!!!! Sämsta dagen någonsin:( v8+4 idag!!

• MuM2girls

Gudarns råkade ut för magförgiftning i förrgår som nu börjar bli bra, tror det vart makrillen som gjorde mig dålig:/ Så nu har man i två dagar ätit ännu mindre mat:( Hoppas lilla fröet inte tar skada, i går åt jag 200g vindruvor, två potatisar och 1 bit sockerkaka:O. I dag börjar jag äta lite mer iallafall:) Från illmående börja för 2 veckor sedan så visa vågen -3kg

• MuM2girls

Tjho gick in i v10 idag:) 9+0:D Yttligare en vecka har gått gudarns så nice alltså!!

Har en liten fråga till er, har ni fått mycket flytningar? Jag har rätt mycket nu och en sak jag vet är att jag skulle ha min mens nu annars, kan det vara därför?
    Kommer inte ihåg hur det var med dottern, man glömmer så snabbt alltså!!

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-01-30 19:25:31 följande:
    Skojar du. Så här mycket snigelspår lämnar jag aldrig efter mig annars
    Ha ha, ja jag märkte nu när jag jobba att jag haft rejäla slemsniglar i trosorna:D
    Skönt att det verkar vara normalt, tror bara man har mer flytningar när man jobbar då man tar i, och rör sig hela tiden:D aannars ligger man ju mest och slappar och då märks det inte så mycket!!
  • MuM2girls
    Flisan79 skrev 2011-01-31 10:06:53 följande:
    Det är de veckor som symtomen försvinner och magen och sparkar inte hunnit komma. Man kan därav känna sig totalt ogravid. Brukar börja runt v 9-12 och hålla på tills man får någon annan bekräftelse på graviditeten som just sparkar kanske.

Jag hoppas på samma tur som förra grav (barn nr 2) för då kände jag "sprattel" redan från v 11....dvs VÄLDIGT tidigt. Riktiga sparkar från v 14.

Gudarna spökveckorna hade jag aldrig på min första grav, mådde piss illamående fram till v13, hoppas faktiskt att det slutar lite tidigare dennna gång iallafall!!
    Skulle faktiskt vara riktigt nice att vilja åka till resturang och köpa en god köttbit, me pomme och bea mmm. Men just nu så säger magen BLÄ!!!
    Bara lägntar tills när de försvinner!!

Jag könnde första spratlet i v13 sist, eller det kändes som en liten flimrande fisk i magen, det var direkt efter ultaljudet då:) De riktiga sparkarna kände jag inte förrens i v20, hade moderkakan i framvägg den gången.

Svar på tråden BF september 2011